شعارهای اخیر روی سکوهای آزادی علیه بازیکنان تیم قهرمان را نمی توان به میلیونها هوادار پرسپولیس تعمیم داد. بعضا این بوق ها سلیقه ای هستند نه نماینده اکثر مردم.

به گزارش خبرنگار مهر، در ماجرای شعار علیه بازیکنان، شعارهایی بعضا زشت و بد و بعضا کمی آرامتر مثل این که «بازیکن بی غیرت نمی خوایم، نمی‌خوایم» سرداده شد تا دیدار پرسپولیس و ذوب آهن تحت تاثیر قرار بگیرد و حتی علیرضا بیرانوند تهدید به جدایی از تیم کند.

با این وجود اما یک نکته را فراموش نکنید، همه هواداران پرسپولیس آن تعداد معدودی نیستند که در دیدار با ذوب آهن علیه بازیکنان شعار دادند. بلکه میلیون ها نفر هستند که هوادار این تیم هستند و امروز بابت قهرمانی پرسپولیس از این تیم راضی اند و شاید بسیاری از آنها هم بابت نگرفتن حق و حقوق و بازی کردن تا پایان لیگ و قهرمان شدن به احترام این بازیکنان کلاه هم از سر بردارند.

شائبه هایی ایجاد شد که آن بوقچی ها و آن چند نفر خط گرفته اند اما یک نکته هم برای خود باشگاه، هم برای بازیکنان و هم هواداران اظهر من الشمس است که آن هوادار نماینده همه هواداران پرسپولیس یا استقلال یا تیم ملی نیستند.

آنها هستند برای برخی روزها مثل این. بوقی بزنند، یک نفر خاص را تشویق کنند، دیگری را تشویق نکنند، یک روز دست بزنند و هورا بکشند، روز بعد به دنبال جام بدوند و روز سوم بعد از روز دوم و روز اول بازیکن تیم قهرمان را بی غیرت بخوانند چون منافع آن روز ایجاب می کند.

این البته مشمول همه آن هزار نفر نمی شود و حتما می تواند وجود داشته باشد هواداری که خودش دوست دارد علیه بازیکن اعتصاب کننده شعار بدهد و از این موضوع هم منفعتی نمی برد اما اینکه هزار نفر با بوق خاص شعاری را بدهند و ما تصور کنیم این شعار همه هواداران پرسپولیس یا استقلال است صحیح نیست.

موضوع خط دادن چیز جدیدی نیست، سالهاست که بوق ها به صدا در می آیند و در بسیاری از موارد حرف دل غالب هواداران را نمی زنند. اینکه این بار حرف مردم بوده یا نه را ما نمی دانیم اما این نکته را دوباره تاکید می کنیم این بوق ها همیشه حرف دل هواداران تیم ها نیست و برخی مواقع خطوطی را دنبال می کند که منافعی دنبالش است، گاهی منافع باشگاه، گاهی منافع بازیکن، گاهی هم منافع شخصی.

این شعار ها ملاک قضاوت نیستند به هر حال. حتی بعضا درست هم نیست به یاد بیاورید اعتراض هواداران این تیم را به نحوه یارگیری ابتدای فصل برانکو ایوانکوویچ چه در مورد رضاییان و چه در مورد کلیت یارگیری. شاید آن روز هم بودند بسیاری از هوادارانی که اعتراضی نداشتند و کار برانکو را می پسندیدند اما نه بوق داشتند و نه وقتی برای اعتراض.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )