سرمربی سابق تیم ملی فوتبال جوانان،‌گفت: موفقیت‌ تیم‌های ملی پایه حاصل برنامه‌ریزی فدراسیون و کمیته جوانان از دو سال قبل است.

رحیم میر‌آخوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی ۲۰۱۷،‌ گفت: خدا را شکر که تیم ملی جوانان توانست با ارائه یک عملکرد خوب به موفقیتی قابل قبول دست پیدا کند. همانطور که قبل از مسابقات گفتم رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا یک مارتن است و باید با این تفکر پا به مسابقات گذاشت. امیر حسین پیروانی با یک ارزیابی قوی در هر بازی تیم را با برنامه به زمین فرستاد. کسب تساوی مقابل قطر و ژاپن در مرحله گروهی بسیار خوب و هوشمندانه کسب شد. کادرفنی هدفمند تیمش را به میدان فرستاد و بهره‌اش را برد.

وی افزود: دیدار مقابل عربستان شرایط خاص خودش را دارد. تیم ملی جوانان ایران در این تورنمنت نشان داده می‌تواند از پس هر حریفی بر بیاید. عربستان بدون شک حریف قدرتمندی است که توانسته به نیمه نهایی برسد اما با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی می‌توان این تیم را هم شکست داد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان در مورد اینکه تیم ملی نوجوانان و جوانان راهی جام جهانی شدند و آیا این مسئله تصادفی است، گفت: فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان از دو سال قبل برنامه‌ریزی خوبی کردند و روی تیم‌های پایه متمرکز شدند. شما نگاه کنید فوتبال پایه از رده سنی ۱۱،‌۱۴، ۱۶ و ... تیم‌داری می‌کند. این مسئله باعث قوی‌شدن زیرساخت‌ها می‌شود و نتیجه این کارها طی ۲-۳ سال اخیر منجر به موفقیت‌ تیم‌های پایه در سال ۲۰۱۶ شد. فوتبال بازیکنان از ۱۰ -۱۲ سالگی شکل می‌گیرد. خوشبختانه اکنون برخی آکادمی‌ها مثل آکادمی مهدوی‌کیا هم به خوبی در امر اموزش فعالیت می‌کنند که به رشد فوتبال ایران کمک می‌کند.

میر‌آخوری در مورد رویارویی تیم ملی جوانان با عربستان، گفت: در بازی با عربستان هم مثل چهار دیدار گذشته باید با صبر و حوصله بازی کنیم. حتی اگر گل هم دریافت کنیم هیچ ایرادی ندارد و باید با حوصله کارمان را دنبال کنیم و احساسی نشویم. تیم ملی جوانان دفاع بسیار خوبی دارد. تمام تمرکز تیم باید روی نخوردن گل باشد. اگر گل نخوریم شرایط گلزنی به وجود خواهد آمد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.