گرت ساوت‌گیت مربی جدید انگلیس در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود ضمن اعلام اینکه با آلاردایس صحبتی نکرده‌ گفت: مربی انگلیس شدن افتخاری بزرگ است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سه شنبه گذشته آلاردایس به علت منتشر شدن فیلمی که در حال آموزش دور زدن قانون نقل و انتقالات لیگ جزیره بود از سمت مربی‌گری انگلیس برکنار شد.

ساوت‌گیت که مربی زیر ۲۱ ساله‌های انگلیس بود به طور موقت برای ۴ بازی آینده سه‌شیرها در رقابت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ سرمربی تیم شد. وی در این رابطه اظهار داشت: مربی انگلیس شدن یک افتخار برای من است. این موقعیت برای هر فردی یک بار اتفاق می‌افتد که من ابدا آن را کوچک نمی‌شمارم.

مربی سابق میدلزبرو درباره برکناری آلاردایس گفت: اتفاق‌های زیادی در فوتبال می افتد که ممکن تو دوست نخواهی داشت. من هنوز با سم صحبت نکرده‌ام و نمی‌دانم دقیق چه اتفاقی افتاده است.تمام تمرکزم برای چهار بازی آینده است که انگلیس بتواند موفق ظاهر شود.

مربی جدید انگلیس درباره دعوت از خسه لینگارد، مارکوس راشفورد و گلن جانسون گفت: من در تیم زیر ۲۱ساله‌ها با لینگارد و راشفورد کار کردم که بازیکنان فوق‌العاده‌ای هستند. آن‌ها در منچستریونایتد نیز درخشان ظاهر شده و صلاحیت این را داشتند که به تیم ملی دعوت شوند.

وی درباره جانسون ادامه داد: بیشتر بازیکنان جوان هستند و به نظرم این تیم نیاز به تجربه نیز خواهد داشت. با توجه به نداشتن کلاین ما بازیکنی را آوردیم که بیش از ۵۰ بازی در کارنامه خود داشته باشد.

ساوت‌گیت درباره رونی که کاپیتان تیم باقی ماند گفت: تصمیم به ابقای رونی در نقش کاپیتانی بسیار ساده بود. رونی بازیکن فوق‌العاده‌ای است که روحیه رهبری بسیار بالایی دارد.

تیم ملی انگلیس در اولین بازی خود در رقابت مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ توانست در ثانیه‌های پایانی اسوواکی را شکست دهد و با سه امتیاز در کنار اسکاتلند در رده دوم قرار گیرد.

سه‌شیرها شنبه شب دومین بازی خود در این رقابت را مقابل مالت در ورزشگاه ومبلی انجام می‌دهند و در روز سه‌شنبه به مصاف اسلوونی خواهند رفت.

دو بازی دیگر ساوت‌گیت مقابل اسکاتلند و اسپانیا(‌بازی دوستانه) در ماه نوامبر برگزار می‌شود.

بازی با اسکاتلند به دلیل مشکلات سیاسی بین این دو کشور یکی از حساس‌ترین مسابقات سه‌شیرها خواهد بود و شاید آینده کاری این مربی را تعیین خواهد کرد.

ساو‌ت‌گیت در پایان صحبتش اظهار داشت:هیچ تیمی بدون فشار بازی نخواهد کرد. تمام تلاشم این است در این هفت هفته تیم را بهترین راه پیشرفت دهم و به آینده فکر نخواهم کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.