دروازه‌بان آلمانی تیم فوتبال بارسلونا با رکوردشکنی در باسک، به سران باشگاه منچسترسیتی نشان داد که شاید بهتر بود تلاش بیشتری برای خرید او انجام می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با وجود فشار شدید بیلبائو و در شب بارانی باسک، مارک آندره تراشتگن، دروازه‌بان آلمانی تیم فوتبال بارسلونا رکوردی تحسین‌برانگیز برجای گذاشت تا نشان دهد که از لحاظ بازی با پا یکی از بهترین‌های حال حاضر اروپاست.

بازی با پا، همان فاکتوری بود که پپ گواردیولا، سرمربی جدید منچسترسیتی به‌خاطرش دروازه‌بان اصلی تیم خود جو هارت را نیمکت‌نشین کرد و به سراغ مارک آندره‌تراشتگن رفت.

گواردیولا البته پس از مدت کوتاهی گزینه‌اش را عوض کرد و در نهایت دیگر دروازه‌بان بارسا یعنی کلودیو براوو را خرید. او اما پس از تماشای عملکرد تراشتگن در بازی شب گذشته بارسا در سن‌مامس احتمالاً حسرت خواهد خورد که چرا سران باشگاه من‌سیتی تلاش بیشتری برای خرید گزینه اول او انجام ندادند.

تراشتگن که برای اولین بار در این فصل و مجموعاً برای هشتمین بار در دوران بازیگری‌اش در بارسلونا از سنگر این تیم در لالیگا محافظت کرد، با وجود فشاری که حریفی باسکی به بارسلونا آورد، برای پخش کردن توپ در زمین بازی خیلی مسلط نشان داد و با دادن ۵۱ پاس به هم‌تیمی‌هایش رکورد ۱۰ ساله ارسال بیشترین پاس از سوی یک دروازه‌بان در لالیگا را شکست. تراشتگن البته خوش‌شانس هم بود چون یکی از ۵۱ پاس‌ اشتباهش درست جلوی پای مهاجم حریف افتاد، اما شوت او به جایی شلیک شد که دروازه‌بان کاتالان‌ها حضور داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.