کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال به این نکته اذعان کرد که تصور نمی‌کرده است پرتغالی‌ها قهرمان یورو ۲۰۱۶ شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که یک روز به معرفی بهترین بازیکن فوتبال اروپا در سال ۲۰۱۶ باقی مانده است، سایت یوفا با کریستیانو رونالدو به‌عنوان یکی از سه نامزد نهایی کسب جایزه بازیکن سال قاره سبز مصاحبه‌‌ای انجام داده است. رونالدو که در سال جاری نه تنها لیگ قهرمانان اروپا را به‌همراه رئال مادرید فتح کرد، بلکه در رده ملی هم با تیم ملی پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد، از امسال به‌عنوان سالی یاد کرد که از ابتدای دوران بازیگری‌اش بهتر از آن را تجربه نکرده است. او در این مصاحبه همچنین به نقش زین‌الدین زیدان، سرمربی کهکشانی‌ها و نیز هموطن و هم‌تیمی‌اش په‌په در موفقیت‌هایی که امسال برایش رقم خورده، تأکید کرده است.

در ادامه مصاحبه رونالدو را که سال ۲۰۱۴ برای اولین بار جایزه بهترین بازیکن فوتبال اروپا شد و پس فردا در حاشیه مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا هم احتمالاً برای دومین بار این جایزه را کسب خواهد کرد، می‌خوانید:

* فصل گذشته را در قیاس با فصولی که تا کنون در دوران بازیگری‌ات تجربه‌ کرده‌ای‌، چطور ارزیابی می‌کنی؟ فصل گذشته از نظر جام بردن، شاید بهترین فصل دوران بازیگری‌ام بود. پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی در جام ملت‌های اروپا به همراه کشورم، سالی خارق‌العاده را برایم ساخت. این موضوع درباره عملکرد تیمی و انفرادی‌ام هم صدق می‌کند، چون من در لیگ قهرمانان اروپا بهترین گلزن شدم و در یورو هم عملکرد خوبی داشتم. این فصل واقعاً برایم فصلی فوق‌العاده‌ بود.

* نگاهی به لیگ قهرمانان فصل گذشته می‌اندازیم. وقتی به فینال آن رقابت‌ها فکر می‌کنی، چه احساسی در وجودت شکل می‌گیرد؟ حضور در آن فینال تجربه‌ای حیرت‌آور بود. یک بار دیگر ما برابر اتلتیکومادرید که تیمی طراز اول است و شایسته قهرمانی هم بود، ‌پیروز شدیم، اما رئال مادرید تیم بهتری بود. ما در ضربات پنالتی خوش‌شانس‌تر بودیم، چون ضربات پنالتی همیشه یک بخت‌آزمایی است. قهرمانی ما در لیگ قهرمانان اوج موفقیت‌های ما در فصلی سخت بود که در رئال مادرید تجربه کردیم. ما فصل گذشته توانستیم بزرگ‌ترین جام قهرمانی فوتبال باشگاهی را کسب کنیم.

* زیدان بعد از شروع به هدایت رئال مادرید در ماه ژانویه، چه تأثیری روی این تیم گذاشت؟ زیدان کلید موفقیت ما بود. به‌نظر من، او یک حرفه‌ای بزرگ است، یک شخصیت بزرگ که مهم‌ترین قابلیتش خونسردی و آرام نگه داشتن بازیکنانش است. این همان چیزی است که ما نیاز داشتیم و بعد از آمدن زیدان تیم از صفر به ۱۰۰ رسید. ما ۱۲ امتیاز از بارسلونا عقب‌تر بودیم، اما فصل را تنها با یک امتیاز کمتر به پایان رساندیم. در لیگ قهرمانان هم کاری را که می‌بایست، انجام دادیم و قهرمان شدیم. دیگر بیشتر از این چه چیزی می‌توانید بخواهید؟ زیدان به میزان زیادی شایسته تمجید است.

* پس از آن هم یورو بود، زمانی که پرتغال با قهرمانی در این رقابت‌ها در یک فینال حماسی، تاریخ‌ساز شد. آن تجربه برایت چطور بود؟ قبل از یورو، ما انتظار داشتیم که عملکرد خوبی در یورو داشته باشیم و از مرحله گروهی و تا یک چهارم نهایی صعود کنیم. از یک چهارم نهایی به بعد اما هر چه بالاتر رفتیم مثل یک پاداش بود. راستش را بخواهید من فکر نمی‌کردم که پرتغال بتواند قهرمان یورو شود، اما بازی به بازی بیشتر به امکان‌پذیر بودن این اتفاق ایمان آوردم. در نهایت ما به چیزی که حق‌مان بود رسیدیم و با یک کار گروهی خوب که بازیکنان‌مان به‌خاطر آن شایسته تبریک هستند، قهرمان شدیم.

* نظرت درباره هم‌تیمی‌ات در رئال و تیم ملی پرتغال، په‌په که او را از مدت‌ها پیش می‌شناسی، چیست؟ او چه توانایی‌هایی دارد و چه تأثیری بر رختکن تیم می‌گذارد؟ خوشحالم که این سؤال را از من پرسیدید، چون حالا می‌توانم بگویم که په‌په امسال برای من نقشی خارق‌العاده داشت. فکر می‌کنم که امسال بهترین سال دوران بازیگری‌اش بود. او بدون شک بهترین بازیکن پرتغال در یورو بود و در قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا هم یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان. من خوشحالم که او در تیم منتخب یورو قرار گرفت. به نظر من په‌په بهترین بازیکن یورو بود.

* امسال چهاردهمین سالی است که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنی. این برایت چه ارزشی دارد؟ بازی در لیگ قهرمانان اروپا که مهمترین تورنمنت باشگاه فوتبال است برای من یک افتخار محسوب می‌شود و اینکه بهترین گلزن آن شده‌ام هم حضور در این رقابت‌ها را برایم خاص‌تر می‌کند. لیگ قهرمانان برای من تورنمنت ویژه‌ای است. برای رئال مادرید هم همین‌طور است. پس ما یک بار دیگر تلاش می‌کنیم که امسال قهرمان این تورنمنت شویم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.