وزیر ورزش و جوانان گفت: در دولت یازدهم نگاه به ورزشگاه صرفا سیاسی نبوده و همین نگاه سبب شده که ما بتوانیم رشد چشمگیری در افزایش تعداد سهمیه‌ها و گرایش مردم به سمت ورزش داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمود گودرزی در مراسم تجدید میثاق جامعه ورزش با آرمان‌های امام خمینی (ره) ضمن تشکر از جامعه ورزش که همواره پیرو آرمان‌های امام خمینی (ره) بوده است، گفت: جامعه ورزش ما همیشه سعی کرده در جهت آرمان‌های امام راحل (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند. خوشبختانه در دولت یازدهم نگاه دولت نگاه صرفا سیاسی به ورزش نبوده. نگاه سلامت محور بوده و سعی کردیم که نگاه متوازن و منطقی نسبت به ورزش زنان و مردان داشته باشیم، چه در عرصه قهرمانی و چه در حوزه همگانی.

وی افزود: در این دولت تلاش کردیم چه کمی و چه کیفی، تعداد سهمیه‌ها، ظرفیت‌ها و حتی گرایش مردم به ورزش را بیشتر کنیم تا بتوانیم جامعه سالم و با نشاطی داشته باشیم، بویژه امسال که در آستانه المپیک قرار داریم و تا زمان شروع این بازی‌ها فرصت کمی باقی مانده تا امروز ۴۷ سهمیه توسط قهرمانان کسب شده که این مسئله باعث افزایش نشاط و امید در بین جوانان شده است.

گودرزی همچنین به کسب ۸۸ سهمیه در بخش پارالمپیک اشاره کرد و گفت: من امیدوارم که این سهمیه‌ها در پارالمپیک به عدد ۱۰۰ برسد. قطعا با تلاش‌هایی که تیم ملی والیبال برای کسب سهمیه می‌کند، این امیدواری وجود دارد که تعداد سهمیه‌های المپیک را از ۴۷ به عدد ۶۰ برسانیم و این رکورد جدیدی در تاریخ سهمیه‌های المپیک در دولت کنونی خواهد بود و از برکات این نظام است.

وی همچنین به موفقیت‌های جامعه ورزش در سایر میادین بین‌المللی و جهانی اشاره کرد و گفت: من بسیار خوشحالم که در این دوره توانسته‌ایم به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم و این نشان از رشد ورزش در دولت کنونی است. ما در گزارش‌هایی که در سال ۹۴ داشتیم موفقیت ورزش نسبت به سال ۹۳ بسیار پررنگ بود. چه در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی و چه از لحاظ کسب سهمیه به طوری که این رشد نسبت به سال قبل دو برابر شده و این عدد قابل توجهی است، به طوری که قبل از ۹۲ و در دولت نهم و دهم ما بیش از ۱۰ درصد افزایش نداشتیم اما الان بر اساس گزارش‌ها ۲۱ درصد مردم جامعه ما به سمت ورزش گرایش پیدا کرده‌اند و این تغییر نگرش و رویکرد نشان از رشد ورزش در طی سال‌های گذشته است تا ما بتوانیم نسل سالم و به دور از هر گونه بیماری جسمی و روانی در ورزش داشته با شیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم که ما ادامه دهنده راه و خط امام باشیم و همواره بتوانیم در حوزه ورزش و جوانان تداوم بخش مسیر امام بزرگوار باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.