رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: دکتر شهاب با دستور مستقیم من به ایفمارک رفت و چون او امین کی‌روش بود خواستیم تا در راستای اهداف تیم ملی کمک کند.

دکتر توحیدی سیف‌برقی در گفت‌وگو با خبرنگار ورشی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات کی‌روش گفت: حضور دکتر شهاب به عنوان فیزیوتراپ در ایفمارک با دستور مستقیم من بود تا در زمانی‌هایی که تیم ملی اردو ندارد این دوستان در خدمت بازیکنان تیم‌های رده‌های سنی که در اردو هستند باشند و به آنها سرویس بدهند.

وی در مورد اینکه کی‌روش گفته بود قرار است شهاب از حضور دشمنان در ایفمارک جلوگیری کند، گفت: من می‌خواهم منظورم را جور دیگری بیان کنم. هدفم این است که ایفمارک به تیم ملی سرویس بدهد و هدف تیم ملی هم صعود به جام جهانی است. پس برای سرویس دادن به تیم ملی باید کسی می‌رفت که از نظر فکری نزدیک‌ترین فرد به کی‌روش باشد که این فرد از نظر من دکتر شهاب بود. دکتر شهاب ارتباط خوبی با کی‌روش دارد و معتقدم با حضور در ایفمارک می‌تواند به بهترین شکل در راستای اهداف تیم ملی کمک کند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت:‌ اگر هراتیان فرد دیگری را به این منظور درخواست می‌داد و اگر احساس می‌کردم این فرد با تفکرات تیم ملی همسو نیست، هرگز نمی‌پذیرفتم. بنابراین خواستیم تا فردی باشد که از لحاظ فکری بیشترین نزدیکی را به کی‌روش داشته باشد. در واقع امین کی‌روش را به ایفمارک فرستادیم و هیچ گاه از ذهنم خطور نمی‌کرد که از این موضوع برداشت دیگری شود.

وی گفت: هدفم از این موضوع همین بود چون به عنوان مسئول کمیته پزشکی هر اتفاقی در ایفمارک بیفتد من باید پاسخگو باشم و باز هم تاکید می‌کنم می‌خواستم فردی باشد که نزدیک‌ترین نفر به کی‌روش باشد.

دکتر سیف در مورد اینکه چرا شهاب به اردوی جدید تیم ملی نیامد، گفت: کی‌روش اشاره کرده که شهاب در ایفمارک ماموریت داشته البته دکتر خانلری و دکتر شهاب از فدراسیون فوتبال حقوق ماهانه می‌گیرند و اینطور نمی‌شود که در زمانی که اردوی تیم ملی بزرگسالان نیست اوقات فراغت را سپری کرده و آنها باید به من در کمیته پزشکی کمک کنند.

وی در مورد اینکه کی‌روش گفته هراتیان حکومت جعلی در ایفمارک درست کرده‌،‌ گفت: اگر حکومیت درست شده باید دلایل آن را پرسید و مسئولان فدراسیون باید پاسخگو باشند هر چند ایفمارک زیر مجموعه کمیته پزشکی است.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره اینکه در نهایت ایفمارک به چه گروهی خواهد رسید،‌ گفت این موضوع به ما ارتباطی ندارد مهم این است که تیم پزشکی فدراسیون جزو چند کشوری است که تلاش می‌کند به استانداردهای فیفا برسد. از سویی هراتیان این مجوز ارزشمند را گرفته و از سویی دیگر باید به تیم ملی کمک کرده و بهترین سرویس را دهد. الان هم باید فدراسیون به یک جمع‌بندی برسد که چه کاری انجام شود. اما من بارها گفته‌ام آن فضا یا باید تمرینی باشد یا پزشکی و هر دو با هم جور در نمی‌آیند.

وی گفت:‌ ما وظیفه نداریم کسی را قانع کنیم بلکه وظیفه ما این است که به استانداردهای مدنظر فیفا برسیم که یکی از آنها ایفمارک بود. حالا اینکه می‌خواهد مرکز تمرینی شود به فدراسیون و مدیریت آن برمی‌گردد و فدراسیون تصمیم بگیرد کدام مورد بهتر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.