کاربر عزیز فوتبالی‌ترین، به کمک شما نیازمندیم!

ما برای یک پروژه‌ی مرتبط با فوتبال، شدیداً نیازمند کسب بازخورد از گروهی از کاربران فوتبال‌دوست می‌باشیم. چنانچه تمایل دارید چند دقیقه‌ای از وقت‌تان را در اختیار ما قرار دهید، لطفاً از طریف «واتساپ» یا «تلگرام» برای شماره‌ی زیر یک پیام کوتاه ارسال‌کنید تا یکی از اعضای تیم فوتبالی‌ترین در اولین فرصت با شما تماس بگیرد. لطفاً همچنین کشور محل اقامت‌تان را به همراه زمان مناسب برای پاسخگویی برای‌مان بفرستید. پیشاپیش از همراهی و محبت شما سپاسگزاریم.

شماره‌ی تماس (واتساپ و تلگرام): 00447512109091

دو تیم ملی ایران و ژاپن بر مبنای رده‌بندی فیفا به عنوان سرگروه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، ۱۲ تیم راه یافته به دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا مشخص شد و از هم اکنون تب و تاب تیم‌های راه‌یافته برای مشخص شدن حریفانشان برای حضور در معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان آغاز شده است.

قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا قرار است ۲۷ فروردین ماه انجام شود و ۵ تیم از ۱۲ تیم راه‌یافته حریف تیم ملی ایران در راه جام جهانی روسیه خواهند بود.

فیفا پیشتر اعلام کرده بود که قرعه‌کشی بر مبنای رده‌بندی فیفا خواهد بود به این ترتیب که تیم‌های اول و دوم رده‌بندی فیفا از آسیا سرگروه تیم‌های گروه خود خواهند بود.

با توجه به اینکه تمام مدعیان حریفانشان را در آسیا شکست داده‌اند تغییری در جایگاهشان حاصل نخواهد شد و به این ترتیب ژاپن حریف ایران در انخابی جام جهانی نخواهد بود.

* مصاف تکراری با کره جنوبی یا نبرد حیثیتی با استرالیا

کره جنوبی تکراری‌ترین حریف ایران در انتخابی جام جهانی بوده است. این تیم در سال ۲۰۱۰ رقیب ایران برای رسیدن به جام جهانی شد ولی چهار سال بعد ایران موفق شد در هر دو دیدار رفت و برگشت کره‌ای‌ها را شکست دهد و بالاتر از این تیم به جام جهانی برسد.

با توجه به توقف عربستان و برد استرالیا به احتمال زیاد شاهد این خواهیم بود که استرالیا جایگزین عربستان در رده‌بندی فیفا شود و به این ترتیب یکی از دو تیم کره یا استرالیا حریف ایران در مرحله بعد خواهد بود و ممکن است عربستان با ایران هم‌گروه نشود.

دیدار با استرالیا اما برای ایرانیان یادآور روزهایی شیرین است. ایران و استرالیا ۹ آذر ۷۶ در دیداری پرهیجان برای راهیابی به جام جهانی ۱۹۹۸ به مصاف یکدیگر رفتند که ایران در مجموع دو بازی رفت و برگشت، پیروز شد و به جام جهانی راه یافت. جالب است از زمانی که استرالیا عضوی از کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است تاکنون با ایران روبه‌رو نشده و ممکن است در انتخابی روسیه برای اولین بار بعد از یک دهه این دو تیم برابر هم به میدان بروند.

در هر صورت تمامی این حرف و حدیث‌ها ۲۷ فروردین بعد از قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی در آسیا مشخص خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )