اردبیل - تیم فوتبال شهرداری اردبیل در هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ دسته یک کشور در برف و کولاک و سرمای شدید تیم ایرانجوان بوشهر را با شکست بدرقه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در یکی از دیدارهای هفته بیست و پنجم لیگ یک کشور دو تیم شهرداری اردبیل و ایرانجوان بوشهر در استادیوم تختی اردبیل به مصاف هم رفتند که این دیدار با دو گل به سود تیم میزبان خاتمه یافت.

در این دیدار حساس که تحت تاثیر بارش برف و کولاک و سرمای هوا قرار داشت، تیم شهرداری اردبیل توانست با گلهای نصرت غنی زاده و رضا معقولی سه امتیاز حساس و حیاتی این دیدار را از آن خود کند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم ایرانجوان طی هفته های اخیر نتایج بسیار درخشانی را در لیگ کسب کرده و از شش بازی اخیر خود توانسته بود پنج دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد، لذا این تیم برای برد به اردبیل آمده بود و امیدوار بود با برد این دیدار خارج از خانه به عنوان مدعی صعود لقب بگیرد.

در این شرایط محمد احمدزاده سرمربی تیم شهرداری اردبیل با آگاهی از روحیه تیم مقابل و به ویژه ضرورت کسب سه امیتاز دیدار خانگی تیم خود را با وحید کارگر، نصرت غنی زاده، محمد برجلو، فرزاد رحیمی، شهریار شیروند، عایرضا علیزاده، محمد نزهتی، مجید خدابنده لو، رضا معقولی، علیرضا قاسمی و پیمان رنجبری به زمین فرستاد.

در مقابل تیم ایرانجوان بوشهر نیز با هدایت سعید مفتخر با ترکیب جاسم یاسرالهی، مهدی شکوهی، اویس کردجهان، حسین بازیاری، محمد طارمی، مهدی طاهری، سلمان بحرانی، امین مشایخ، عباس چایی، سجاد فیض اللهی و رامین دهقانی این بازی را آغاز کرد.

نیمه اول این دیدار به دلیل شرایط جوی و سرمای شدید هوا چندان زیبا از کار درنیامد و دو تیم بازی کاملا پایاپای و با احتیاطی را به نمایش گذاشتند.

البته در این نیمه نیز تیم میزبان با استفاده از خط میانی خود و حمله زهردار چندین موقعیت خوب را روی دروازه تیم ایرانجوان خلق کرد اما از این فرصت ها نتوانست به گل برسد. حملات نصفه نیمه تیم بوشهری نیز در این نیمه فایده ای نداشت تا اندک تماشاگران و هواداران خونگرم تیم شهرداری بازی مطلوبی را شاهد نباشند.

اما نیمه دوم کاملا بازی متفاوتی از سوی دو تیم به نمایش گذاشته شد، در حالی که به نظر می رسید با وجود افت بیشتر دما بازی همچون نیمه اول کسل کننده دنبال شود، اما دو تیم و به ویژه شهرداری اردبیل در نیمه دوم عملکرد بهتری از خود نشان داد و توانست برتری خود را به حریف دیکته کند.

علاوه بر این در نیمه دوم شاگردان مفتخر که به دلیل شرایط نامناسب و عدم تطبیق بازیکنان جنوبی با این شرایط جوی به تساوی نیز راضی بودند، به بازی دفاعی روی آورده و تلاش داشتند تا بازی را مدیریت کنند.

این شرایط تا دقیقه ۶۰ بازی ادامه داشت اما از این لحظه بازیکنان شهرداری فشار بسیار زیادی به حریف خود آوردند و با از دست دادن چند فرصت در نهایت توانستند در دقیقه ۶۵ به گل برسند.

در این دقیقه سانتر خوب معقولی از جناح راست ایرانجوان با ضربه سر غنی زاده کاپیتان و مدافع جلو کشیده شهرداری اردبیل همراه شد تا این توپ به زیبایی با برخورد به طاق دروازه تور را به لرزه درآورد.

این گل باعث شد که یخ بازی آب و گرمای خاصی در بازی دو تیم دیده شود، پس از این گل تیم ایرانجوان که چیزی برای از دست دادن نداشتند کار هجومی را در دستور کار قرار دادند. با این حال فرصت های صددر صدی بر روی دروازه شهرداری ایجاد نکردند.

البته عملکرد خوب مدافعان و به خصوص وحید کارگر دروازه بان تیم شهرداری نیز در دو سه موقعیت عاملی بود که دروازه این تیم همچنان بسته بماند. این روند ادامه داشت تا اینکه اشتباه مدافع ایرانجوان و سپردن توپ به بازیکنان تیم شهرداری نزهتی با تجربه را در موقعیت گل قرار داد که خروج یاسر الهی دروزاه بان تیم بوشهری منجر به پنالتی برای شهرداری شد.

این پنالتی در دقیقه ۸۵ از سوی رضا معقولی وارد دروازه تیم ایرانجوان شد تا کار برای این تیم جنوبی تمام شده تلقی شود. سایر دقایق بازی نیز بدون اینکه خطری دروازه های دو تیم را تهدید کند خاتمه یافت تا شهرداری اردبیل در خانه سه امتیاز با ارزش را به اندوخته های خود اضافه کند.

تیم شهرداری اردبیل با این برد ۲۸ امتیازی شد و از رده پانزدهم به رده سیزدهم جدول رده بندی صعود کرد تا چشم به بازی های حساس هفته های آینده داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.