برنامه‌ریزی لیگ برتر فوتبال که از سوی مسئولان سازمان لیگ به عنوان نقطه مثبت لیگ تلقی می‌شد، ظرف چند روز اخیر به چالشی عجیب و غریب کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال، مسئولان سازمان لیگ از برنامه‌ریزی‌های خود برای لیگ تعریف و تمجید می‌کردند و آن را یکی از نکات برجسته و مثبت لیگ در دو سال اخیر عنوان می‌کردند. هرچند تعطیلی‌های لیگ و وقفه‌هایش تا حدودی آزار دهنده بود اما چون همه چیز طبق برنامه از قبل تعیین شده بوده، قابل تحسین می‌نمود.

این نظم در عین بی‌نظمی در طول نیم فصل نخست از سوی برخی مربیان لیگ برتری در بوته نقد قرار گرفت و حتی گاهی صدای مخالفان از نقد فراتر رفته و به اعتراض رسید. باز هم مسئولان سازمان لیگ به استناد برنامه از پیش تعیین شده – و تایید شده از سوی مربیان و باشگاه‌ها – از عملکرد خود دفاع می‌کردند.

دفاع مسئولان سازمان لیگ از برنامه‌ریزی خود تا حدود زیادی منطقی به نظر می‌رسید چون سعی کرده بودند هم بازی‌های لیگ با نظم خاصی انجام شوند و هم تیم‌های ملی بزرگسالان و امید برنامه‌های اردویی خود را طبق برنامه پیش ببرند.

این دفاع اما در چند روز اخیر فرو ریخت و دروازه سازمان لیگ گلباران شد. آلودگی هوا و ناهماهنگی سازمان‌های مربوطه مجموعه‌ای از اشتباه‌ها و تصمیم‌های عجولانه را رقم زد تا این بار اعتراض مربیان منتقد سازمان لیگ از جبهه حق به گوش برسد.

یکشنبه قرار بود در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال دو بازی در تهران انجام شود اما آلودگی امروز هوا باعث شد که این بازی‌ها لغو شوند. ابتدا سازمان لیگ با این مسئله مخالفت کرد و اطمینان داد که بازی‌ها طبق برنامه برگزار می‌شوند.

در ساعات پایانی دیروز (شنبه) اعلام شد که بازی‌ها لغو شده و به جای یک روز، دو روز به تعویق می‌افتند. جدا از این که تغییر دو روزه بازی‌ها برنامه تمرینی مربیان تیم‌ها را کاملا با چالش روبه‌رو کرد، زمان بازی‌های این چهار تیم در هفته هفدهم را نیز دستخوش تغییر کرد.

این مسئله عجیب است اما تمام ماجرا نیست! قصه از جایی شگفت‌آور می‌شود که در اقدامی کم‌سابقه زمان دو دیدار فوتبال یک روز جلو کشیده می‌شود آن هم در حالی که فقط یک روز به زمان بازی‌ها باقی مانده است.

مربیان تیم‌های استقلال، نفت، تراکتورسازی و سیاه جامگان اکنون می‌توانند به غایت خشمگین باشند چون برنامه تمرینی خود را برای انجام بازی در روز سه‌شنبه تنظیم کرده‌اند. به عنوان مثال سرمربی استقلال گفته امروز (یکشنبه) تمرین پرفشاری برای تیمش تدارک دیده چون فکر می‌کرده بازی تیمش سه‌شنبه است ولی حالا مجبور است بازیکنان خسته‌اش را یک روز زودتر به میدان بفرستد!

اکنون باید پرسید که چرا مسئولان سازمان لیگ تمام بافته‌های خود در طول دو سال اخیر را با یک سلسله تصمیم عجولانه، بی‌تدبیر و پراشتباه، رشته کردند و موضع منتقدان خود را تقویت کردند؟

اگر آلودگی هوا این طور سازمان برنامه لیگ را به هم بریزد، سازمان لیگ با چالش‌های بزرگ‌تر پیش‌رو چه می‌کند؟ سازمان لیگ از این پس و تا پایان فصل، چگونه با اعتراض منتقدان پرشمارش – که اکنون زبان تند و تیزتری هم پیدا کرده‌اند – طرف حساب می‌شود؟

سازمان لیگ با اقدام‌های شتابزده‌اش ظرف دو روز، برنامه‌ریزی بلندمدت لیگ و به قول خودشان نقطه عطف لیگ را با چالشی عظیم دچار کردند. با این شرایط دامنه این اشتباه چالش‌برانگیز تا پایان فصل گسترده خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.