سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: خودم باور نداشتیم که VAR را وارد ایران می‌کنیم اما با افتخار می‌گویم این سیستم وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دانیال مرادی در مراسم افتتاحیه سمینار آموزشی داوران و کمک داوران ویدئویی در مرکز ملی فوتبال اظهار داشت: در چند سال اخیر برای آوردن دستگاه‌های کمک داور ویدئویی VAR به ایران تلاش‌های زیادی شد. خودم از ابتدا در کارگروه VAR فدراسیون فوتبال حضور داشتم و برای خودم خیلی سخت بود که بپذیرم، می‌توانیم VAR را به ایران بیاوریم اما امروز و با افتخار اعلام می‌کنم که ما توانستیم این سیستم را وارد کشور کنیم.

او ادامه داد: همه مدیران فدراسیون فوتبال از رییس تا کوچک‌ترین عضو تلاش‌های زیادی را برای ورود این سیستم انجام دادند. همت فدراسیون فوتبال برای آوردن این تجهیزات به ایران جدی بود. پس از ورود تجهیزات، مکاتبات با فدراسیون جهانی فوتبال فیفا انجام شد تا توانستیم مجوز استفاده از این سیستم را دریافت کنیم.

مرادی افزود: مدرسی از کشور مصر از سوی فیفا برای این سمینار انتخاب شده است و باید بگویم که این فرد یکی از بهترین مدرسان در حوزه VAR است. این مدرس مصری از سیستم‌های ما و تجهیزات و همچنین نحوه برگزاری سمینار بسیار رضایت داشت و این باعث افتخار ماست. به امید خدا از این به بعد ما ماهانه یکبار تا اوایل شهریور چنین دوره‌هایی را به صورتی تئوری و عملی برگزار خواهیم کرد.

سرپرست کمیته داوران خاطر نشان کرد: انشاالله تمامی داورانی که در این دوره‌ها حضور می‌یابند تا پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر، لایسنس VAR را دریافت خواهند کرد تا برای قضاوت در فصل آینده با مشکلی رو به رو نباشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.