حبیب کاشانی مدیر تیم ملی امید مهمان حضوری برنامه نود بود.

بهگزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ كاشانی كه توانسته امكانات خوبی را برای تیم ملی امیدفراهم كند، به برنامه نود رفت تا به سوالات عادل درباره وضعیت تیم ملی امید پاسخدهد.

*ازوضعیت تیم ملی امید بگویید.

آمدنخاكپور در آن مقطع ریسك بود. ما سه ماه بیشتر نداشتیم. ۲۸ سال هم بود كه از اینگروه صعود نكرده بودیم. برای حضور در مرحله بالاتر با ۱۵ تیم دیگر كه همه آن‌هاآرزو دارند مسابقه بدهیم. ما ۴۰ سال است كه به المپیك نرفتیم. برنامه ریزی كردیمتا تیم را دور هم داشته باشیم. همه پتانسیلی كه داشتیم جمع شد. اولین كاری كهداشتیم با سازمان لیگ برنامه ریزی كردیم كه هم با تیم بزرگسالان و هم با باشگاه‌هاهماهنگی داشته باشیم. برنامه ریزی لیگ هم سخت است. همه تلاش ما این بود كه زمانیاز لیگ جدا شویم كه برای باشگاه‌ها مشكل ایجاد نشود و فیفا دی شود. با برنامه ایكه سازمان لیگ انجام داد توانستیم به هدفمان برسیم.

*تیمامید كی از اردوی تركیه برمی‌گردد؟

تیمامید پنجشنبه داخل كشور هستند و بازیكنان در اختیار تیم‌هایشان هستند. هر كدام ازاین بازیكنان حتی دو روز قبل از مسابقه هم كه رسیده اند به تیمشان كمك كرده اند. بچه‌هاروند رو به رشدی داشته اند. قرار بود در اردوی تركیه دو تا بازی كنیم. چهارشنبه بامنتخب آنتالیا بازی می كنند و پنجشنبه برمی‌گردند. روزبه چشمی هم در اردوی تركیه كاردرمانش را انجام می‌دهد.

*برایخرید جی پی اس و لوازم پزشكی چقدر هزینه ؟

اینسوال در ذهن همه هست كه این پولش از كجا آمده و چقدر شده. اینكه ما بگوییم آقایایكس ۲۰۰ میلیون داده، این سوال ایجاد می شود كه چرا او به فدراسیون كشتی پولنداده؟

*درپاكدستی شما تردیدی وجود ندارد. این حساب به اسم فدراسیون نیست ولی طبق اساسنامههر پولی كه می‌آید باید به حساب فدراسیون بریزند و بعد خرج شود. اصلا چرا به تیمبزرگسالان پول نمی‌دهند و به تیم امید می‌دهند؟

پاسخدادن به این سوال، در این مرحله كه حدود یك ماه به مسابقات مانده، برای تیم ماحاشیه درست می كند. فدراسیون با ما مكاتبه كرد. ما یك حساب درست كردیم. آدم‌هاییهستند كه می توانند به فدراسیون كمك كنند. برای اینكه من خیلی وقت‌ها پشت در اتاق‌هانشستم. من رفتم پشت در اتاق فرمانده ناجا نشستم و توضیح دادم.

*شمامشكل خروجی بازیكنان و سایر مشكلات را خوب حل كردید.

ماهمیشه مشكل داشتیم. اما امروز این اتفاق نمی‌افتد. یك مشكل دیگر این بود كه ما یكبروكراسی داریم. ما طی یك سال گذشته ۲۳۲ میلیون تومان كمك از كمیته ملی المپیكگرفتیم. فدراسیون هم هزینه بلیت‌های ما را می‌دهد. هر كشوری كه می‌رویم قرارماناین است كه فدراسیون پول بلیت را بدهد. یكی از مشكلاتی كه با آن مواجه بوده ایملباس بوده. این برای كشور ما افتخار نیست. این هماهنگی با گمرك انجام شده. ما حدود۲۰ هزار دلار پول اضافه بار دادیم. ما همان تیمی هستیم كه همیشه می‌گفتیم لباسنداریم برویم. امروز برای اضافه بار پول گمركی می‌دهیم. امروز همه این وسایل تهیهمی‌شود. نمی‌شود یك بازیكن به اسم جمهوری اسلامی ایران برود و لباسش در شان اونباشد. امروز مشكل خروج سرباز نداریم. قبلا ۲۰ دلار به ازای هر روز پول تو جیبی می‌دادندكه خوب نبود. همكاری كه در این دوره فرمانده محترم ناجا می‌كند خیلی خوب است. منپشت در اتاق‌ها نشسته ام. ما دو تا كانتینر خریدیم. هر وسایلی كه خریدیم برایفدراسیون است.

*بگوییدبه تیم ملی هم كمك كنند این خیرین.

منخودم حاضر شدم كمك كنم. یك جلسه به خدمت كروش رسیدم. كروش به خاكپور گفت شما بهچاه نفت رسیدین؟ منظورش من بودم. گفتم كسی كه چاه نفت دارد مالك چلسی است. من حبیبكاشانی هستم.

*شماكه این قدر مدیریت خوبی دارید، جلسه ای بین كروش و خاكپور بگذارید. قطعا تیم امیدبرود المپیك به نفع همه است. همان طور كه تیم بزرگسالان برود جام جهانی به نفع همهاست. الان مایلی كهن یكی از بزرگ ترین رقبای تیم ملی است خودش! جلسه بگذارید بیندوستان كه شما باید دوست باشید.

منتابع فدراسیون هستم. این خواسته اكید ماست. كه این جلسه برگزار شود. باید باوركنیم كروش دانش روز را دارد. گذشته او نشان می دهد كه در جاهای مختلفی كار كرده درفوتبال دنیا. بعضی ها می گویند بیاید قطر خوب نیست. خب چرا نیاید؟ آمدن كروش بهقطر به نفع ماست. طبق بندی كه در قرارداد كروش هست نظارت بر تیم پایه هم هست. چرااستفاده نكنیم؟ یك عده ای این فضاسازی را انجام می دهند. من خواهش می كنم ازكفاشیان كه جلسه بگذاریم.  

*شماكه این قدر با خیرین رابطه دارید، نمی‌توانید به خانواده هوادارا مرحوم پرسپولیسكمك كنید؟

ماقرار شد روز یكشنبه به اتفاق آقای تاج و كفاشیان برویم خانه او. فعلا تسلیت گفتیم.یكشنبه بعد از تعطیلات ساعت ۲ می رویم منزل او و ببینیم اگر كاری از دستمان برمی‌آیدانجام دهیم.

*اگربرویم المپیك، بچه‌ها سرباز قهرمان حساب می‌شوند؟

ظاهرانمی‌شوند. ولی حضور در المپیك یك افتخار است. خواهش ما این است كه یك نگاه ویژهداشته باشیم كه انگیزه بچه‌ها بالا برود. من چند تا نكته بگویم. درمورد قراردادهاتا به حال قراردادی امضا نشده. امیدوار هستیم بعد از قریب به ۹ ماه، قرارداد كادرفنی را امضا كنیم. تا به حال هم هیچ پولی نگرفته‌اند.

*پولاین قرارداد را خیرین می‌دهند یا فدراسیون؟

اذیتنكن. شما مثل سیندرلایی. ۱۲ شب لباست عوض می‌شود و شیطنت می كنی. در پایان خواهشمن این است كه صدا و سیما یك فضای جدیدی ایجاد كند كه در جهت تقویت این بچه‌هاحركت كنیم. از مردم هم خواهش می‌كنیم كه این تیم را فراموش نكنند.

*همیشهمایلی كهن می‌گفت ما اردبیل و سایر شهرها را داریم. چرا تیم ها به كشورهای خارجیمی‌روند. الان تیم امید این اردوهای خارجی را رفته.

حقیقتشرا بخواهید یكی از مخالفین رفتن به خارج از كشور، مایلی كهن بود. ولی مشكلی كهداریم این است كه در چند شهرستان دیدیم و زمین نداشتیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.