رییس دپارتمان فوتسال آسیا گفت: مردم ایران همچون برزیلی‌ها، با توپ متولد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، جلسه هم‌اندیشی توسعه فوتسال و کنفرانس خبری "علی تارقلی‌زاده" رییس دپارتمان فوتسال آسیا و "شهرام دبیری" عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال، با حضور خبرنگاران و برخی از مسئولان فوتسال کشور برگزار شد.

رییس دپارتمان فوتسال آسیا در این نشست اظهار کرد: حدود ۱۰ الی ۱۱ میلیون نفر در ایران فوتسال بازی می کنند و این رشته ورزشی، رشد چشمگیری در کشور داشته؛ به طوری که بیشترین تعداد قهرمانی آسیا مربوط به ایران است.

تارقلی‌زاده خاطرنشان کرد: بانوان فوتسال ایران هم با عملکرد خوب خود نشان دادند که این رشته، مخصوص کشور ایران بوده و با شکست دادن تیم قدرتمند ژاپن، ثابت کردند که فدراسیون ما برنامه ریزی خوبی در فوتسال داشته است.

وی بیان کرد: اگر اکنون در فوتسال آسیا حرف اول را می زنیم، دلیلش این است که از سال ۱۹۶۰ در ایران جام رمضان برگزار می شد و مردم ایران، همچون مردم برزیل با توپ متولد می شوند و پایه خوبی در این رشته ورزشی داریم.

وی با بیان رشد خوب فوتسال در آسیا، عنوان کرد که جام جهانی بعدی مخصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی نیست و کشورهای آسیایی، شگفتی بزرگی در مسابقات خواهند بود.

رییس دپارتمان فوتسال آسیا درباره وضعیت داوری در فوتسال گفت: داوری یک مسابقه، یک امر انسانی است و ممکن است اشتباهاتی در آن وجود داشته باشد و اگر غرض ورزی در کار نباشد، باید کمک کنیم تا قضاوت ها پیشرفت کنند.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان به دلیل شرایط آب و هوایی نمی ‌توانند بیش از چند ماه مسابقات فوتبال برگزار کنند، اما فوتسال به‌گونه‌ای است که می‌توان در ۱۲ ماه سال آن را انجام داد و حتی در کشوری مثل مغولستان با هوای بسیار سرد هم دائماً مسابقات فوتسال برگزار می‌شود.

تارقلی‌زاده همچنین درباره نبود تیم پزشکی در برخی تیم‌های فوتسال، تاکید کرد: از سال ۲۰۱۷ به باشگاه هایی اجازه حضور در لیگ را می دهیم که تیم پزشکی به صورت تمام وقت و پاره وقت در اختیار تیم باشد و این موضوع یکی از ارکان مهمی است که باید به عنوان یک قانون اجرایی شود.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال نیز در این نشست اظهار کرد: بیشترین فعالیت ورزشی مردم در حال حاضر، مربوط به رشته فوتسال است و به نوعی می توان این ورزش را پرطرفدارترین رشته کشور ایران دانست.

دبیری افزود: فوتسال ایران در وضعیتی قرار دارد که اگر برنامه ریزی خوبی روی آن انجام شود، می توانیم جزو سه کشور برتر دنیا هم باشیم و امیدوارم با حمایت مسئولان، فوتسال‌مان را به مقام قهرمانی دنیا برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: از حمایت های هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی و آقای ششگلانی هم تشکر می کنیم که حمایت های بسیار خوبی از این رشته در سطح استان دارند و باعث شده که اکنون دو تیم استان در بالای جدول لیگ فوتسال باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.