تیم ملی آلمان با برتری برابر لهستان به صدر جدول گروه خود در انتخابی یورو ۲۰۱۶ صعود کرد.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های انتخابی یورو ۲۰۱۶ چند دیدار در گروه‌های مختلف برگزار شد که در آن آلمان قهرمان جام جهانی موفق شد با نتیجه ۳ بر یک لهستان را شکست دهد و به صدر جدول این گروه صعود کند.

برای ژرمن‌ها در این دیدار که مارکو رویس را به دلیل مصدومیت در ترکیب خود نمی‌دید، ماریو گوتسه درخشید و دو بار موفق به گلزنی شد. زننده آخرین گل جام جهانی در این دیدار ستاره تیمش بود و در دقایق ۱۹ و ۸۲ برای آلمان گلزنی کرد. دیگر گل آلمان را نیز توماس مولر در نیمه نخست به ثمر رساند. در طرف مقابل روبرت لواندوفسکی در نیمه نخست تنها یکی از گلهای خورده تیمش را پاسخ داد تا زننده تمام گلزنان این بازی بازیکنان بایرن مونیخ باشند.

در دیگر دیدار این گروه اسکاتلند در دیداری ضعیف برابر گرجستان با یک گل شکست خورد تا شانس این تیم برای رسیدن به یورو ۲۰۱۶ تا حد زیادی از بین برود. اسکاتلند آخرین تورنمنت مهمی که شرکت کرده بود جام جهانی ۹۸ فرانسه بود که در مرحله نخست حذف شد و از آن زمان تاکنون در هیچ تورنمنت مهمی نبوده است. تک گل این بازی را والری کازایشویلی به ثمر رساند.

دیدار جبل الطارق و ایرلند نیز با برتری ۴ بر صفر ایرلند به پایان رسید.

جدول گروه ۴

۱- آلمان ۷ بازی ۱۶ امتیاز

۲- لهستان ۷ بازی ۱۴ امتیاز

۳- ایرلند ۷ بازی ۱۲ امتیاز

در دیگر گروه این دوره از رقابت ها فنلاند با یک گل یونان را شکست داد. دیدار مجارستان و رومانی با تساوی بدون گل به پایان رسید و جزایر فارو در خانه با نتیجه ۳ بر یک به ایرلندشمالی باخت.

جدول گروه ۶

۱-ایرلند شمالی ۷ بازی ۱۶ امتیاز

۲-رومانی ۷ بازی ۱۵ امتیاز

۳-مجارستان ۷ بازی ۱۲ امتیاز

در گروه ۹ این رقابت‌ها نیز صربستان موفق شد با ۲ گل ارمنستان را شکست دهد. آدام لیاییچ و مدافع حریف برای صرب‌ها در این دیدار گلزنی کردند.

دیدار دانمارک و آلبانی نیز با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در این گروه پرتغال استراحت داشت و به این ترتیب از فرصت استفاده کرد و در دیداری دوستانه به مصاف فرانسه میزبان یورو ۲۰۱۶ رفت و با یک گل شکست خورد. متئو والبوئنا تک گل این دیدار را به ثمر رساند.

جدول گروه ۹

۱-پرتغال ۵ بازی ۱۲ امتیاز

۲-دانمارک ۶ بازی ۱۱ امتیاز

۳-آلبانی ۵ بازی ۸ امتیاز

سایر بازی‌های این مرحله شنبه شب برگزار خواهد شد و در ادامه نیز تیم‌ها اواسط هفته جاری برابر هم به میدان خواهندرفت که پس از این دور می توان تا حدودی چهره تیم‌های راه یافته به یورو ۲۰۱۶ را تشخیص داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.