رئیس کمیته فوتسال گفت: ما تا آغاز جام ملت‌های آسیا فرصت داریم و نباید عجله کنیم که باعث بشود نتیجه نگیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ سید رضا افتخاری در خصوص اینکه حضور وحید شمسایی در تیم ملی با موافقت اعضای هیأت رئیسه روبه‌رو نشد، تصریح کرد: اعضای هیأت رئیسه به علت اینکه شمسایی در تیم تأسیسات فعالیت می‌کند با حضور او در تیم ملی موافق نبودند. با توجه به اینکه در گذشته هم با شمسایی صحبت کرده بودم و او گفته بود که نمی‌تواند تأسیسات را رها کند زیرا ۷۰ درصد از قراردادش را دریافت کرده و نسبت به آن تیم تعهد دارد به همین دلیل حضور او در تیم ملی منتفی شد.

وی ادامه داد: قرار است یک هفته کمیته فوتسال گزینه‌های داخلی و خارجی خود را بررسی کند تا پس از آن به جمع‌بندی نهایی برسیم و سرمربی تیم ملی را معرفی کنیم. در این مدت تمامی گزینه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم. اعضای هیأت رئیسه شایستگی شمسایی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی را قبول داشتند اما مخالف این بودند که همزمان در دو جا فعالیت کنند. ما هم نظرمان همین بود که شمسایی تمام وقتش را برای تیم ملی بگذارد. صحبت هیأت رئیسه هم منطقی است.

رئیس کمیته فوتسال در مورد اینکه اسلامیان اعلام کرده نباید سرمایه‌سوزی کنیم و هم‌اکنون شمسایی را به عنوان سرمربی انتخاب کنیم، تأکید کرد: اصلا چنین صحبتی مطرح نشد. ما باید شمسایی را حفظ کنیم و باعث نشویم که به او آسیبی برسد. اکثریت اعضای هیأت رئیسه وحید را قبول داشتند اما معتقد بودند که باید در یک جا فعالیت کند. با این تفاسیر ما طی یک هفته آینده گزینه خود را معرفی می‌کنیم.

افتخاری در مورد اینکه آیا برای اینکه تیم ملی در جام ملت‌های آسیا که بهمن ماه برگزار می‌شود، فرصت دیر نشده، گفت:‌معتقدم که ما وقت داریم! خودمان این مسائل را مطرح می‌کنیم. زمان زیاد است. اگر سرمربی تیم ملی هم انتخاب شود هم‌اکنون نمی‌تواند کاری کند زیرا درگیر رقابت‌های لیگ برتر هستیم. در نیم‌فصل و در پایان لیگ تا شروع جام ملت‌ها یک ماه فرصت وجود دارد. اگر بخواهیم عجله کنیم نمی‌توانیم نتیجه بگیریم و در آن صورت ما هم نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

وی در مورد اینکه صحبت از ناصر صالح، رضا رعدی، حسین شمس و ... برای نیمکت تیم ملی می‌شود، خاطرنشان کرد: تمامی این گزینه‌ها وجود دارند. من نمی‌توانم نام کسی را بیاورم. زیرا هم‌اکنون چیزی مشخص نیست. باید در این فرصت گزینه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.

افتخاری در مورد اینکه اگر قرار است تیم ملی پس از اتمام لیگ کارش را شروع کند چه منافاتی با سرمربیگری شمسایی دارد، تصریح کرد: به هر حال ما در این چهار ماه برنامه داریم. نمی‌توانیم تیم ملی را رها کنیم. همچنین دستیاران شمسایی در تیم ملی هم در تأسیسات حضور دارند که به این ترتیب نمی‌توانیم کار تیم ملی را پیش ببریم و باید گزینه بهتری را بیاوریم.

وی در مورد اینکه اسامی تیم ملی معرفی شده، گفت:‌تیم ملی قرار است به ایتالیا سفر کند و به خاطر اینکه ویزای این کشور شینگن است و ۴۵ روز فرصت لازم است نمی‌توانستیم اسامی بازیکنان را معرفی نکنیم. با مشورت خسوس، شمسایی و ناظم‌الشریعه اسامی ۲۵ نفر را انتخاب کردیم که از این تعداد ۱۰ بازیکن خط خواهند خورد. این کار را کردیم تا بعدا به خاطر عدم دریافت ویزا سفرمان به ایتالیا لغو نشود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.