کارلوس کی‌روش با انتقاد از مطرح شدن صحبت‌های سطحی در رسانه‌ها گفت: کسانی که در فدراسیون فوتبال قرار دارند باید مسئولیت بیشتری به خرج دهند. او همچنین تاکید کرد که عده‌ای راهزن‌گونه قصد ضربه زدن به تیم ملی را دارند.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از تمرین روز شنبه تیم‌ ملی با حضور در جمع خبرنگاران در ارتباط با تمرین‌های تیم ملی فوتبال ایران به منظور دیدار مقابل تیم‌های ملی فوتبال گوام و هند بیان کرد: تمرین‌های خوبی را پشت سر می‌گذاریم و بازی بسیار مهمی را مقابل هند پیش رو داریم که باید حتما این بازی‌ را با پیروزی پشت سر بگذاریم. جام جهانی یک تورنمنت میکی موس و بازی گونه نیست.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: جام جهانی مهم‌تر ازهر رویداد و مسابقه‌ای است. از المپیک یا هر در رویداد دیگری مهم‌تر است زیرا جام جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است و تیم ملی فوتبال ایران هم‌اکنون در رتبه ۴۱ رنکینگ فیفا قرار دارد و رفتارمان باید به گونه‌ای باشد که نشان دهنده نمودار جایگاه‌مان در این رنکینگ باشیم. در مسیر جام جهانی باید تمام حمایت‌هایی که لازم است از تیم ملی صورت گیرد. حمایت‌هایی که از جنس عشق و با محبت صورت گیرد و در مسیر صعود به جام جهانی به ما کمک کند چرا که ما در مهم‌ترین مسیر ممکن قرار داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اینکه هر روز شاهد صحبت‌هایی سطحی در رسانه‌ها هستیم گفت: حتی بعضی‌ها از درون فدراسیون‌ صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند. این گونه به نظر می‌رسد که ما یک فدراسیون فوتبال و یک فدراسیون المپیک فوتبال داریم. کسانی که در فدراسیون قرار دارند باید مسئولیت بیشتری به خرج دهند. مطلبی را که می‌توانم به این افراد بگویم این است که باید احترام بیشتری به فوتبال گذاشت و اگر خود فوتبالی‌ها این احترام را ایجاد نکنند درها برای شروع بی‌احترامی همان گونه که اکنون شاهد آن هستیم باز خواهد شد. دلیل این اتفاق این است که آن‌ها به علت ۴ کلمه ساده خود را گمراه می‌کنند. اگر می‌خواهید صلاحیت احترام را کسب کنید باید سخت کار و تلاش کنید و خود را درون زمین بازی به اثبات برسانید. سرمنشا احترام اعتباری است که درون زمین برای خود ایجاد می‌کنید و برای آن می‌جنگید ولی این افراد کاری را می‌کنند که خود را درگیر کارهای تبلیغی رسانه‌ای کنند و فقط در رسانه‌ها فعالیت کنند. با این حرکات تبلیغاتی شاید بتوانید گاهی موفق شوید و گاهی هم این اتفاق نخواهد افتاد و ناموفق خواهید بود اما اگر آن اعتبار را به دست آورید مستحق احترام خواهید بود.

کی‌روش در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه نمی‌توان تیم ملی را همچون یک کاروان در مسیر کویر رها کرد گفت: باید افراد قدرتمند از تیم ملی فوتبال حمایت کنند. هرچند ما به نوعی نسبت به بعضی صحبت‌ها واکسینه هستیم بالاخص که متوجه شده‌ایم در درون کاروان ما نیز رخنه کرده‌اند و سعی داشته‌اند تا ما را از مسیر خود منحرف کنند و ما را از بین ببرند اما ما آمادگی کامل داریم.

سرمربی تیم ملی با تاکید بر اینکه شرایط اردوی تیم ملی در کل خوب است و در ابعاد اردویی به صورت خوبی برگزار می‌شود، بیان کرد: تیم ملی در ارتباط با هجمه‌هایی که از خارج اردو به آن وارد می‌شود واکسینه شده است.

او در پاسخ به اینکه آیا دغدغه‌هایش در ارتباط با تیم ملی برطرف شده؟ خاطرنشان کرد: دغدغه ما در حال حاضر برنامه‌ بزرگی است که از مدت‌ها قبل تدوین شده و برای ما جام جهانی امروز و فرداست و نمی‌توانیم به این راه بدون توجه به این مسئله ادامه دهیم. دیگر رقبا به سختی در حال آمادگی هستند و ما با تمام شرایطی که قبلا بوده کماکان مواجهیم و با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. در انتها دوست دارم نگرش و تعهد دیگری را نسبت به تیم ملی فوتبال ایران شاهد باشیم.

کی‌روش در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چرا علاوه بر تفاهم قبلی سربازانی که کارت معافیت آن‌ها باطل شده مجوز حضور در تیم ملی را پیدا نکردند گفت: این موضوع نه تنها در حال حاضر بلکه زمان طولانی است که به کل کشور لطمه می‌زند. نه تنها ما بلکه هواداران هم نمی‌دانیم چرا نمی‌توانیم به راهکاری برسیم که ضامن منافع تیم ملی باشد. در آخر من این ایده ساده را دارم که بگویم ما همانند کاروانی هستیم که در مسیر کویر حرکت می‌کند و به مسیر خود در راه جام جهانی ادامه می‌دهد. ما با مشکلاتی مواجه هستیم که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. اما افرادی هستند که می‌خواهند راهزن گونه به تیم ملی لطمه بزنند و جلوی کاروان ما را بگیرند. باید دید و نگرش نسبت به تیم ملی متفاوت باشد. ما یک پروژه بزرگ را پیش رو داریم و باید قوی‌ترین افراد برای رسیدن به این هدف دست به دست هم بدهند و به تیم ملی کمک کنند. این شرایطی است که در حال حاضر با آن مواجهیم و شرایطی نیست که مد نظر ما باشد.

او همچنین گفت: جلسه خیلی خوبی با قالیباف داشتم که شخصا برگزار شد و مراتب تقدیر خود را به حضور وی رساندم و در ارتباط با چیز دیگری صحبت نکردیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )