عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه در بحث مدارس فوتبال باید از کشورهای اروپایی الگوبرداری و آن را با توجه به مسائل فرهنگی ممیزی کنیم، گفت: این جزو وظایف وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا اسداللهی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان باید برای ساماندهی مدارس فوتبال برنامه‌ای مدون ارائه کند که در آن سازوکارها تعریف شود، ضمن بیان مطلب فوق گفت: درخصوص رشد فوتبال یکی از ابزارها، مدارس فوتبال است که باید این موضوع یکی از اهداف باشد که جزییات آن دیده شود و بحث‌های حمایتی٬هدایتی و نظاراتی مشخص شود.

وی اضافه کرد: مسئولان دنبال پرکردن اوقات فراغت جوانان با ورزش به خصوص با مدارس فوتبال هستند اما این مدارس باید بازدهی هم داشته باشند و از منابعی که در اختیار مدارس است در بعدهای تربیتی هم استفاده شود تا ظرفیت جوانان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: افراد صاحب صلاحیت باید پیشنهادات خود را در این حوزه مطرح کنند، وزارت ورزش و جوانان نیز مسئولیت مستقیم رسیدگی به آنها را دارد.

اسداللهی با تاکید براینکه مدارس فوتبال کشور در شرایط فعلی بازدهی مناسبی ندارند، خاطرنشان کرد: برخی از مدارس فقط از برندهای چند بازیکن مطرح استفاده و مبالغ زیادی از خانواده‌ها دریافت می‌کنند. حتی بعضی از این مدارس مسائل و مشکلات اخلاقی داشتند که مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

در پاسخ به پرسش که چقدر می‌توان از کشورهای اروپای دراین خصوص ایده گرفت، اظهار کرد: در دنیا بعضی کشورها درباره مدارس فوتبال و استفاده از ظرفیت‌های این بخش ایده‌های خاصی ندارند ولی از ایده‌های کشورهای دیگر استفاده کرده و با توجه به فرهنگ کشور خود بومی می‌کنند ما هم باید از این شیوه استفاده کنیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس همچنین گفت: فرهنگ ایرانی اختلاف عمیقی با کشورهای غربی دارد، بنابراین باید مسائل تعالی روحی اخلاقی را درنظر گرفت و در الگوبرداری، ممیزی رفتار کنیم. نه این‌طور باشد که ایده‌ای که غربی بوده به‌طورکل رد شود و نه این‌که چشم بسته ایده‌ای را بپذیریم و اجرا کنیم درخصوص بحث مدارس فوتبال هم این طور است.

به گزارش خانه ملت،محمود گودرزی وزیر ورزش وجوانان به‌تازگی با تاکید براین‌که موضوع آموزش در برخی فدراسیون‌ها با توقف روبرو شده در مثال براین موضوع گفته بود که مدارس فوتبال زیادی در کشور وجود دارند ولی تاثیر چندانی بر رشد فوتبال کشور ندارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.