سرمربی گسترش فولاد گفت: کیانی فصل گذشته کاپیتان تراکتورسازی بوده و شاید همچنان در همان فضا قرار دارد، ضمن اینکه او ۴ سال با من کار نکرده و گویا برخی مسائل را فراموش کرده است.

فراز کمالوند در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ابتدا در مورد اینکه چرا در کنفرانس خبری پیش از دیدار شب گذشته مقابل سایپا حاضر نشد، گفت: پروازمان ساعت ۲۲ بود و اگر بازی سر وقتش تمام می‌شد باز هم لحظه آخر به هواپیما می‌رسیدیم و جالب اینکه در بین دو نیمه یکی از اعضای تدارکات را برای گرفتن کارت پرواز به فرودگاه فرستادیم اما به ناگهان برق رفت و نزدیک به ۴۰ دقیقه بازی متوقف شد. بنابراین غیبت در کنفرانس ربطی به من نداشت و باید هر طور شده خودمان را به پرواز می‌رساندیم که با وضعیتی که پیش آمد ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه و با یک ساعت و نیم تأخیر این پرواز انجام شد و بنابراین پس از مسابقه یک ثانیه هم نمی‌شد در ورزشگاه توقف کرد.

وی در مورد شرایط فنی دیدار با ساپیا گفت:‌ به هیچ وجه انتظار نداشتم تا این اندازه خوب بازی کنیم چون فشار وحشتناک بدنی آورده بودیم و خود من به شخصه فکر می‌کردم از هفته سوم به بعد بدن‌ها رها شده و بتوانیم به این خوبی بازی کنیم. در این دیدار از لحاظ بدنی ۳۰ درصد بودیم و این در حالی است که سایپا به خاطر اینکه نخستین تیمی بود که تمریناتش را آغاز کرده بود ۹۰ درصد آماده بود. ضمن اینکه باید عنوان کنم تیم مجید جلالی از لحاظ بدنی آماده‌ترین تیم لیگ برتر است.

کمالوند گفت: به دلیل نابرابری در میزان آمادگی بازیکنان فکر نمی‌کردم بتوانیم پا به پای حریف بازی کرده و به همین دلیل بازیکنان گسترش به شدت من را به آینده امیدوار کردند چون این نمایش در افت بدین ارائه شده و در یک بازی پایاپای توانستیم فرصت‌هایی را در مقابل دروازه سایپا به وجود بیاوریم هر چند که سایپا هم موقعیت‌هایی داشت.

سرمربی گسترش فولاد یادآور شد: در این دیدار محسن ترکی که در ۱۵ سال اخیر به جرأت یکی از سه داور برتر ایران و آسیا بوده است یک پنالتی صددرصد را روی داریوش شجاعیان در دقیقه ۷۰ نگرفت که انتظار داشتم حداقل ترکی این پنالتی را بگیرد. چون او داوری است که برایش تیم‌هایی که برای آنها قضاوت می‌کند فرقی با هم ندارند. ضمن اینکه این داور باید یک بازیکن سایپا را هم اخراج می‌کرد با این حال ما کوچکترین اعتراضی به داور نداشتیم و به همین دلیل هم بود که فصل گذشته عنوان تیم اخلاق به گسترش فولاد رسید. چون همیشه تابع نظر داور هستیم و الان هم چون بازی تمام شده است این صحبت‌ها را می‌کنم. البته باید به قدری قوی باشیم که جریان داوری تأثیری روی نتایج و مسابقات‌مان نداشته باشد.

وی با بیان اینکه گسترش فولاد امسال حریف سرسختی برای همه تیم‌‌ها خواهد بود،‌ تأکید کرد: بازی خوب و جانداری را مقابل سایپا به نمایش گذاشتیم و سایپا نیز به لحاظ بدنی بسیار آماده نشان داد. سه چهار فرصت خوب داشتیم و حتی می‌توانستیم بازی را هم ببریم. یک بار دیگر تأکید می‌کنم که واقعا انتظار این بازی خوب را از بازیکنانم نداشتم به خصوص سعید دقیقی که ۷۲ ساعت مانده به پایان فرصت نقل و انتقالات جذب تیم شد و به نظرم فوق‌العاده بود.

کمالوند در مورد این صحبت جلالی که برق ورزشگاه در زمان نامناسبی قطع شد و اگر این اتفاق نمی‌افتاد سایپا می‌توانست به گل برسد، گفت: ایشان نظرش را گفته اما برق ورزشگاه در دقیقه ۷۸ رفت و این زمان‌های پایانی مسابقه بود. ضمن اینکه قطع شدن برق ورزشگاه به تیم ما چه ارتباطی داشت مگر ما میزبان بودیم؟ با همین وضعیت هم در فرودگاه کلی مشکل برای ما پیش آمد و به خاطر تأخیر یک ساعت و نیمه در فرودگاه کلی حرف شنیدیم.

وی یادآور شد: بچه‌ها عالی بودند اما کیانی یک مشکلی پیش آورد که به او هشدارهای لازم را دادم. این بازیکن را به خاطر اعتراضی که به داور کرد تعویض کردم و آخرین هشدار را به او دادم و به کیانی گفتم گویا چهار سال پیش من نبودی و این مسائل را یادت رفته است و حتی تأکید کردم که تو کاره‌ای نیستی و اعتراض به داور ارتباطی به تو ندارد. به او گفتم فقط به اندازه بازیکن در تیم نقش داری و سایر مسائل ارتباطی به تو ندارد.

کمالوند با بیان اینکه هر کارت زرد ۵ میلیون جریمه و هر کارت قرمز ۱۰ میلیون جریمه در پی دارد،‌ تأکید کرد: بلافاصله کیانی را ۵ میلیون جریمه و سپس او را تعویض کردم و شاید همین اعتراض بی‌مورد موجب ضرر و زیان کیانی شود و حتی امکان دارد او را از دربی هفته بعد کنار بگذارم. نظم و انضباط در تیم ما بسیار مهم است و ما هیچگاه اصول را فدای این مسائل نمی‌کنیم.

وی افزود: بازیکن هم نباید به داور بی‌مورد اعتراض کند و مطمئن باشید چنین برخوردهایی را حتی با بزرگتر از کیانی هم خواهیم کرد چون در تیمی که من مربی‌اش هستم هیچ بازیکنی حق اعتراض به داور را ندارد حتی اگر داور هم اشتباه کرده باشد. اگر تیم اخلاق شدیم به خاطر همین موارد بود. البته کیانی هم فصل گذشته کاپیتان تراکتورسازی بوده و شاید همچنان در همان فضا قرار دارد با این حال به او هشدار دادم و در رختکن به او گفتم که بار آخرت باشد چنین رفتاری می‌کنی و شاید در بازی بعدی او را بازی ندهم.

سرمربی گسترش فولاد در مورد انتقاداتی که نسبت به انتخاب این تیم به عنوان تیم اخلاق شده است، گفت: انتخاب تیم اخلاق شاخص و معیار خود را دارد و به طور مثال مثل انتخاب بازیکن یا مربی برتر نیست. ما کمترین کارت زرد و قرمز را داشتیم و جالب است که بگویم در زمان من تراکتورسازی هم تیم اخلاق شد.

وی یادآور شد: سال گذشته تنها مربی بودم که نه تنها اخراج نشدم بلکه حتی یک تذکر هم از داور نگرفتم. بنابراین چنین معیارهایی برای انتخاب تیم اخلاق وجود دارد و معیار دیگری برای این موضوع نیست هر چند که این یک عنوان بزرگ برای باشگاه گسترش فولاد است و ما به آن افتخار می‌کنیم با این حال امسال در کنار موفقیت فنی و کسب رتبه تک رقمی که آن را هدف‌گذاری کرده ایم می‌خواهیم یک بار دیگر از لحاظ اخلاقی خوب باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.