در فاصله دو روز مانده به پایان مهلت نقل و انتقالات، هنوز مشخص نیست فصل بعد چه تیم‌هایی در لیگ برتر حضور دارند!

سهیل حاجی میرخمسه - خبرگزاری خبرآنلاین؛ لیگ برتر چهاردهم مدت‌هاست تمام شده اما پرونده این لیگ هنوز باز است. در حالی كه دور روز دیگر مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر به پایان می‌رسد، هنوز مشخص نیست دقیقا كدام تیم‌ها در لیگ برتر پانزدهم حضور خواهند داشت. فدراسیون فوتبال همچنان درگیر رای انضباطی پرونده راه‌آهن برای استفاده از بازیكن خارجی‌اش است.

مدتی قبل اعلام شد كه این باشگاه مرتكب تخلف نشده و بنابراین نتایج راه‌آهن عوض نمی‌شود. پس از گذشت چند هفته كمیته استیناف رایی خلاف این موضوع صادر كرد و طبق این رای، راه‌آهن به لیگ دسته اول سقوط كرد و پیكان به لیگ برتر برگشت. اما دوباره این پرونده به جریان افتاده تا فدراسیون فوتبال برای آخرین بار حكم این پرونده را اعلام كند.

قرار است فدراسیون فوتبال حكم نهایی پرونده راه‌آهن را دوشنبه این هفته (فردا) اعلام كند. دو تیم راه‌آهن و پیكان، هر دو امیدوارند كه در لیگ برتر بمانند و رقیب به لیگ یك سقوط كند. اما فارغ از نتیجه‌ای كه كمیته استیناف اعلام خواهد كرد، باید پرسید تیمی كه در لیگ برتر ماندگار شود، چگونه باید خودش را برای فصل آینده آماده كند؟ راه‌آهن و پیكان امسال بلاتكلیف‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده‌اند و در نقل و انتقالات هم نمی‌دانستند كه باید برای حضور در لیگ برتر تیم ببندند یا برای حضور در لیگ دسته اول.

اگر فدراسیون به قولش عمل كند و در روز دوشنبه رای نهایی این پرونده را اعلام كند، آن وقت تیمی كه در لیگ برتر ماندگار شده، تنها یك روز مهلت خواهد داشت تا تمامی نفرات مورد نظرش را جذب كند چراكه مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر در روز سی ام تیرماه به پایان می‌رسد. اما مدت زمان یك روزه، تنها مشكل این تیم برای یارگیری نخواهد بود چراكه مهم‌تر از این زمان كم، زمانی است كه تیم از دست داده و در این مدت تمام تیم‌های دیگر به مذاكره با بازیكنان خوب پرداخته و آن‌ها را جذب كرده‌اند. بعید است زمانی كه رای كمیته استیناف اعلام می‌شود، بازیكن خوبی روی زمین مانده و منتظر تماس باشگاه راه‌آهن یا پیكان باشد.

از طرفی هر كدام از این دو تیم كه در لیگ برتر ماندگار شوند، تنها ۱۰ روز تا شروع لیگ برتر پانزدهم مهلت دارند و در این مدت باید اردوی پیش از فصل خود را برگزار كنند و تمرینات بدنسازی خود را هم در آن بگنجانند. از نظر علم تمرینی، این موضوع غیر ممكن است چراكه هر تیمی بدنسازی انجام می‌دهد چند روز برای ریكاوری نیاز دارد تا عضلات بازیكنان به حالت اولیه برگردد. در چنین شرایطی بیراه نیست اگر راه‌آهن یا پیكان را از همین حالا گزینه‌های سقوط برای فصل آینده بدانیم چراكه هر كدام از آن‌ها كه در لیگ بماند، در بدترین شرایط كار خود را آغاز كرده و بار روانی این شروع بد، تا مدت‌ها در ذهن بازیكنان و كل مجموعه تیم اثرگذار خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.