نشست خبری مربی و کاپیتان تیم ملی افغانستان پیش از نخستین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه خراسان، نشست خبری کاپیتان و مربی تیم ملی فوتبال افغانستان با حضور علی عسکر لعلی و منصور فقیریار ظهر امروز به همت خبرگزاری‌های تسنیم و ایسنا در محل ساختمان جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

مربی تیم ملی افغانستان درباره دیدار روز پنج شنبه تیمش در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که مقابل سوریه در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌شود، گفت: حریفان ما مانند سوریه و ژاپن در سطح بالایی قرار دارند اما ما نیز تلاش خود را خواهیم کرد.

وی با اشاره به حضور هموطنان خود در ورزشگاه ثامن اظهار کرد: مطمئن هستم استقبال خوبی از این دیدار خواهد شد و مهاجران افغان حضور پرشوری خواهند داشت و اگر ورزشگاه ثامن ۵۰ هزار نفر نیز ظرفیت داشت، ورزشگاه پر می‌شد؛ همانطور که در تهران دیدیم که استادیوم آزادی با ۸۰ هزار نفر پر شد.

مربی تیم ملی فوتبال افغانستان که به عنوان مدرس فیفا در آلمان فعالیت دارد و سابقه سرمربیگری تیم ملی کشورش را نیز برعهده داشته اظهار کرد: لیگ برتر افغانستان تنها سه سال است که آغاز به کار کرده و پیش از این لیگ در شهرها و استان‌ها برگزار می‌شد و قرار است دو سال دیگر به عنوان لیگ برتر رسمی از سوی AFC به ثبت برسد تا قهرمان ما در جام قهرمانان حضور یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹ نفر از بازیکنان افغانستان در لیگ‌های آلمان حضور دارند که امیدواریم با حرفه‌ای شدن تیم ملی افغانستان، بتوانم این بازیکنان را نیز در تیم ملی داشته باشیم.

لعلی درباره برگزاری دیدارهای تیمش در مشهد تصریح کرد: واضح است که هر تیم در خانه خود امتیاز بیشتری دارد و از تماشاگر و زمین استفاده می‌کند اما ما این امتیاز که در زمین خود بازی کنیم را نداریم با این حال انتخاب ایران و به خصوص شهر مشهد به عنوان میزبان امتیازات زیادی برای ما دارد. تماشاگرانی که قرار است بیایند روز پنجشنبه نقطه قوت تیم و انگیزه تیم هستند.

مربی تیم ملی فوتبال افغانستان درباره میزان شناخت از حریف خود در روز پنج شنبه گفت: سوریه تیم بسیار خوبی است که در آسیا مطرح است و ما نیز سعی کردیم در این مدت به شناخت خوبی از این تیم برسیم و بازی‌های اخیر تیم سوریه را آنالیز کردیم و می توانم بگویم که از آمادگی خوبی برخوردار هستیم.

وی همچنین درباره اینکه بازیکنان مصدوم تیم افغانستان آیا به بازی روز پنج‌شنبه خواهند رسید یا خیر، عنوان کرد: ما از تیم خوب پزشکی و فیزیوتراپی برخوردار هستیم و امیدوار هستیم که روز پنج شنبه هر ۲۳ بازیکن تیم در آمادگی کامل باشد اما درباره بازی دادن آن‌ها روز بازی تصمیم خواهیم گرفت.

لعلی درباره حریفان تیم خود در مرحله مقدماتی جام جهانی عنوان کرد: سوریه و ژاپن در سطح بالایی قرار دارند و سنگاپور و کامبوج تیم‌های خوبی هستند. با این حال ما نیز تیم خوبی هستیم و احتمال می‌دهیم بتوانیم به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کنیم. همچنین به جز بازی با ژاپن که در تهران برگزار می‌شود دیدار مقابل سنگاپور و کامبوج در مشهد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تغییراتی که در تیم ملی افغانستان اتفاق خواهد افتاد، گفت: با توجه به این که سطح مسابقات تغییر کرده است ما نیز بازنگری در تیم ملی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم با حضور سرمربی جدید تیم ملی افغانستان حرفه‌ای تر شویم و آهسته در مسیر بهبود شرایط قدم برداریم. البته در این میان به زمان نیاز داریم تا تغییرات اساسی شود و پس از آن برای جذب بازیکنان از خارج از کشور اقدام خواهیم کرد.

مربی تیم ملی افغانستان خاطر نشان کرد: فوتبال ما رشد کرده ولی با این حال هنوز فاصله زیادی با فوتبال در دیگر کشورها داریم همچنین بازیکنان ما از امکانات بسیار پایینی برخوردار هستند اما باز هم با شروع مسابقات تا تمام توان مقابل حریفان خواهیم جنگید.

لعلی همچنین گفت: برای آمادگی جهت حضور در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ابتدا در بحرین اردو زدیم پس از آن در بنگلادش مسابقات دوستانه داشتیم و پس از آن نیز عازم مشهد شدیم و تمرینات خود را در مشهد ادامه دادیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری دیدار دوستانه با تیم فوتبال پدیده خراسان گفت: حدود شش هفته قبل تماس‌هایی درباره برگزاری این دیدار داشتیم اما با توجه به پایان لیگ برتر فوتبال ایران و نبود بازیکنان تیم این دیدار لغو شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه چرا معین کارگر سرمربی پیشین تیم ملی افغانستان همراه این تیم نیامده است، گفت: همان طور که می‌دانید کارگر در اثر حمله افراد ناشناس مجروح شده و مدت زیادی خارج از کشور به سر می‌برد و با توجه به این که باید تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خود را ادامه می‌داد تصمیم گرفتیم تا یک مربی خارجی استخدام شود با این حال کارگر در حال حاضر معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان است و مسئولیت لیگ برتر افغانستان را بر عهده دارد.

لعلی خاطرنشان کرد: قراردادی ۵ ساله با اسلوان اسکلیزیچ بسته‌ایم که سابقه شانزده سال حضور و مربیگری در تیم های آلمان را دارد.

وی درباره این که آیا طبق گفته دبیر فدراسیون افغانستان برای انتخاب اسکلیزیچ به عنوان سرمربی با کالوس کی‌روش مشورت کرده‌اند گفت: تا جایی که می‌دانم وی با کی‌روش آشنایی دارد ولی اینکه پیش از این همکاری داشته یا ارتباط دیگری وجود داشته نمی‌دانم.

مربی تیم ملی افغانستان درباره برنامه فدراسیون کشورش برای حضور در جام جهانی اظهار کرد: ما برای حضور در جام جهانی سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی کردیم ولی برای حضور موفق در جام جهانی ۲۰۱۸ برنامه ای نداشتیم ولی امیدواریم تیم بتواند به مرحله بعد راه پیدا کند اما باید بگویم هنوز تیم ما از رسیدن به جام جهانی دور است.

قهوه‌خانه مش‌مراد
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )