دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان گفت: عربستان سعودی نباید با طناب پوسیده آمریکا به چاه برود، آل سعود خطای بزرگی کرده و این خطا باعث می‌شود سرنوشتی همچون صدام داشته باشد.
امیر فتوتی دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله عربستان سعودی به یمن اظهارداشت: آمریکا از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب مردم یمن تلاش کرد آن را سرکوب کند و امروز هم با استفاده از عربستان سعودی سعی دارد در مقابل ملت یمن بایستد.

وی به همبستگی مردم یمن اعم از شیعه و سنی در برابر تجاوز عربستان اشاره کرد و ادامه داد: مردم یمن در مقابل تجاوز عربستان سعودی هراسی ندارند، آنها آماده‌اند تا همانگونه که اعلام کردند خاک یمن را برای متجاوزان سعودی به گورستان تبدیل کنند و مسلماً این گفته شعار نیست.

فتوتی تاکید کرد: تجاوز عربستان به یمن نشان دهنده رفتار خصمانه آمریکا است، زیرا آمریکا با حمایت‌های خود از متجاوزان منطقه باعث شده عربستان به یمن تجاوز کند.

این فعال دانشجویی اظهارداشت: حاکمان سعودی جایگاه درونی خود را بشدت سست و لرزان می‌بینند به همین خاطر می‌خواهند به هر روشی آن را از دست ندهند، مسلماً اقدامی که عربستان سعودی در حمله به یمن انجام داده خطای بزرگی بود که در نهایت باعث می‌شود رژیم سعودی به پایان عمر خود نزدیک‌تر شود.

دبیر تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: وقتی به حمله عربستان به یمن نگاه می‌کنیم متوجه شباهت‌هایی بین این تجاوز و حمله صدام به مردم انقلابی ایران می‌شویم، هر دوی آنها به فرمان آمریکا صورت گرفت و آمریکا همانطور که در مقابل ایران شکست خورد در مقابل ملت یمن هم ناکام خواهد ماند.

فتوتی یادآور شد: عربستان نباید با طناب پوسیده آمریکا به چاه برود، آل سعود خطای بزرگی کرده و این خطا باعث می‌شود سرنوشتی همچون صدام داشته باشد.

وی در ادامه به اظهارات اخیر طیب اردوغان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اردوغان با چنین اظهاراتی اگرچه می‌خواهد خود را به آمریکا و عربستان نشان دهد ولی همین اظهارات باعث می‌شود مردم ترکیه متوجه واقعیت موضوع شوند و چهره اردوغان در بین مردم ترکیه مخدوش شود، اردغان باید دست از حمایت خود از مستکبران بردارد و واقع‌بینانه به مسائل منطقه نگاه کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.