سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از وضعیت برنامه‌ریزی برای بازی‌های تیمش ابراز نارضایتی کرد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید درخشان در پایان تمرین امروز (دوشنبه) پرسپولیس در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت تیمش اظهار داشت: وضعیت ما تعریفی ندارد. همان طور که می‌دانید سازمان لیگ با ما همکاری لازم را نکرد و قرار است و سفرهای طولانی ما همچنان ادامه داشته باشد. قبلا هم گفته‌ام باید بیش از ۱۰ هزار کیلومتر در هوا پرواز کنیم تا بازی‌های خود را پشت سر بگذاریم و در این شرایط بازی به بازی تعداد مصدومان و محرومان ما بیشتر خواهد شد  و فرصتی هم برای ریکاوری نخواهیم داشت.

وی افزود: در این شرایط سخت سازمان لیگ با ما همکاری نکرد و فقط در این زمینه شعار داد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به سوال که آیا سازمان لیگ به خواسته نفت مسجدسلیمان حاضر نشد بازی را به تعویق بیندازد یا این موضوع دلیل دیگر داشت، گفت: دلیلش مهم نیست. این بازی در نهایت ۳ امتیاز خواهد داشت که یا آن را از دست می‌دهیم و یا اینکه موفق به کسبش خواهیم شد، بحث من این است که چرا به بازی ما مقابل النصر عربستان نگاه ملی نشد و فدراسیون و سازمان لیگ همکاری لازم را با ما نداشتند. ناسلامتی پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست، پس چرا باید این همه تحت فشار قرار بگیرد تا خدای ناکرده از رقابت‌های آسیایی حذف شود.

درخشان در ادامه تصریح کرد: وقتی بحث ملی پیش می‌آید باید به همه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نگاه ملی شود. چطور وقتی تیم ملی بازی دارد، همه باشگاه‌ها بسیج می‌شوند به این تیم کمک می‌کنند اما به خواسته ما کوچکترین اهمیتی داده نمی‌شود، آن هم خواسته معقول و منطقی که خیلی هم زیاد نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما دیروز یک بازی فوق‌العاده سنگین را در تبریز انجام دادیم و ۲ روز دیگر باید راهی اهواز شویم، تازه از این شهر هم باید با اتوبوس به مسجدسلیمان برویم. این شرایط واقعا سخت است و اگر قرار باشد سازمان لیگ در این مقطع به فریاد پرسپولیس نرسد، پس چه موقع می‌خواهد کمک کند؟ آقایان اگر به خواسته ما اهمیت نمی‌دهند حداقل شعار ندهند. ما تابع قانون بوده و بازی‌های خود را پشت سر می‌گذاریم اما اگر نتایج لازم را نگیریم این من نیستم که باید جوابگو باشم بلکه برنامه‌ریزان باید جواب مردم را بدهند. 

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه اگر کی‌روش جای ما بود با خواسته او موافقت می‌شد، گفت: اگر لازم باشد ۳ امتیاز بازی با نفت مسجد سلیمان را فدای بازی با النصر عربستان خواهیم کرد، چرا که اهمیت این بازی خیلی بیشتر از بازی ما در لیگ برتر است. صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا هدف اصلی ماست.

درخشان در پاسخ به این سوال که اگر تیمش با عدم نتیجه‌گیری در لیگ در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار بگیرد، چه فکری خواهد کرد، تصریح کرد: من فکر می‌کنم در این زمینه آنها که برنامه‌ریزی کرده‌اند باید جوابگوی هواداران ما باشند. ما وقتی ۳ روز به ۳ روز از این شهر به آن شهر و از یک کشور به کشور دیگری برویم، چطور می‌توانیم کیفیت تیم خود را حفظ کرده و بازیکن مصدوم و محروم ندهیم؟ مربیان پرسپولیس که نمی‌توانند معجره کنند. ما در این شرایط هیچ کار تاکتیکی نمی‌توانیم بکنیم و فقط باید تمرینات سبک برای بازیکنان در نظر بگیریم تا حداقل آنها ریکاوری داشته باشند.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید برگزاری بازی‌ها در این شرایط هیچ سودی برای فوتبال ایران نخواهد داشت و به باشگاه‌هایی مثل ما که برای لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی کرده‌اند ضربات جبران‌ناپذیری وارد می‌شود.

سرمربی پرسپولیس با مخالفت با نظر کارشناسانی معتقدند بازیکنان این تیم از انگیززه لازم برای بازی در لیگ برتر برخوردار نیستند اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس هفته‌هاست که خوب بازی می‌کند و بازیکنان با تمام توان در بازی‌های داخلی و خارجی ظاهر می‌شوند. در همین بازی با تراکتورسازی ما در ۱۵ دقیقه اول ۳ فرصت مسلم گلزنی داشتیم اما استفاده نکردیم.در نیمه دوم روی یک اشتباه فردی دروازه ما باز شد. در این بازی بازیکنان ما انگیزه زیادی ظاهر شدند اما مثل دیدار با ملوان، ذوب‌آهن و صبا بدشانس بودیم، ضمن اینکه بچه‌ها واقعا در تبریز خسته بودند چرا که بعد از بازی بنیادکار اندازه کافی فرصت ریکاوری مناسب نبود.

وی در پاسخ به این سوال که چه جوابی برای منتقدانش دارد که معتقدند تیم او در ۷ بازی در لیگ فقط ۴ امتیاز کسب کرده است، گفت: من جوابی برای آنها ندارم. معتقدم باید شرایط سخت ما را قبول کنند، البته من نیاز نمی‌بینیم به کسی جواب بدهم چرا که اگر فردی فوتبال را بشناسد در این شرایط پرسپولیس را درک کرده و این‌گونه قضاوت نمی‌کند. ما وقتی فرصت ریکاوری نداریم، چگونه می‌توانیم ضعف‌های خود را برطرف ساخته و خود را برای بازی‌های سخت و سنگین آماده کنیم؟

سرمربی پرسپولیس همچنین در خصوص عدم حضور گابریل در تمرین امروز پرسپولیس به خاطر مسائل مالی، خاطرنشان کرد: بازیکن حرفه‌ای وقتی قرارداد می‌بندد انتظار دارد که باشگاهش به تعهدات مالی خود عمل کند. من حق را به بازیکن می‌دهم که چنین تصمیمی گرفته است. چرا که باشگاه موظف است به تعهدات مالی خود در قبال بازیکن مخصوصا بازیکن خارجی که تامل زیادی ندارد، عمل کند. من به عنوان سرمربی تیم باید تمرکزم روی مسائل فنی تیم باشد و خود را درگیر چنین مسائلی نکنم.

درخشان در رابطه با اینکه گفته می‌شود وکیل علی دایی به دنبال حل مشکلات عباس‌زاده با باشگاه نساجی مازندران است، گفت: در این مورد هیچ اطلاعاتی ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اداره مالیات برای بازیکنان پرسپولیس پرداخت مالیات قبل از سفر به عربستان را اجباری کرده است، گفت: بله در تمرین امروز شاهد حضور نماینده اداره مالیات بودیم. او به بازیکنان اعلام کرد که باید مالیات خود را پرداخت کنند در غیر این صورت ممنوع‌الخروج خواهند شد. در واقع وی به بازیکنان ما اولتیماتوم داد و دقیقا در این شرایط که دلمان مثل سیر و سرکه می‌جوشد، همین موضوع را کم داشتیم. به هر حال اگر خدا بخواهد و فرجی شود، پرسپولیس در نهایت راهی عربستان خواهد شد!

سرمربی پرسپولیس درباره حضور احمد نوراللهی در اردوی تیم امید نیز خاطرنشان کرد: در خصوص این بازیکن امروز صحبت‌هایی با حبیب کاشانی داشتم. هر چه به او گفتم ما به این بازیکن خود احتیاج داریم فایده‌ای نداشت. شما در نظر بگیرید ما برای بازی با نفت مسجدسلیمان چند بازیکن مصدوم داریم. نورمحمدی و اومانیا محروم هستند. آن وقت نوراللهی را هم به تیم امید دادیم، در این شرایط چه بازیکنی قرار است در این بازی به عنوان هافبک وسط بازی کند؟ ما همکاری لازم را با تیم امید داشتیم اما آیا با ما هم از سوی سازمان لیگ همکاری شد؟ من که نمی‌توانم به بازیکن تیمم بگویم حق نداری برای تیم ملی بازی کنی! اگر قرار باشد به وی اجازه ندهیم آن وقت بازیکن را محروم می‌کنند و اگر هم حرفی بزنیم باید به کمیته انضباطی برویم.

درخشان در خاتمه با اشاره به رسیدن میزبانی دور بعد جام ملت‌های آسیا به کشور امارات نیز اظهار داشت: خودمان را گول نزنیم. میزبانی حق مسلم امارات بود. آنها همه امکانات را برای برگزاری میزبانی به بهترین شکل و با بیشترین امکانات دارند و طبیعی است که حق کشور امارات باشد تا میزبان بازی‌ها شود نه ایران. ما حتی در امکانات سخـت‌افزاری مشکل داریم و باید به فکر اساسی برای به وجود آمدن امکانات کرد. با این وضعیت باشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها ما تا ۱۰ سال آینده هم نمی‌توانیم میزبان جام ملت‌ها شویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )