رییس پیشین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در رابطه با مثبت بودن نمونه دوپینگ علاعبدالزهرا بازیکن عراقی، گفت: نمونه دوپینگ این بازیکن در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر مثبت اعلام شد اما اینکه نادو این مساله را به فیفا اعلام کرده است یا خیر، بی‌خبرم.
دکتر احمد هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: علا عبدالزهرا در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر که بازیکن تیم تراکتورسازی بود نتیجه آزمایش دوپینگ وی بر اساس نمونه‌گیری‌های صورت گرفته از سوی وادا مثبت اعلام شده بود اما از آنجا که نمونه‌گیری‌ها بر مبنای کدنامبر بود و اسم و مشخصات فرد دوپینگی مشخص نبود فیفا از ما راجع به این کدنامبر خواست که اطلاعات لازم را در اختیارش قرار دهیم.

وی افزود: این مساله مربوط به اواخر فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بود که بین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال و نادو در خصوص بحث واگذاری دوپینگ بازیکن فوتبال مباحث زیادی مطرح بود. در نتیجه ما طی دو یا سه نوبت به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مکاتبات زیادی انجام دادیم و به این ستاد اعلام کردیم که فیفا خواستار مشخصات این بازیکن دوپینگی است اما متاسفانه از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هیچ جوابی دریافت نکردیم مبنی بر اینکه مشخصات این بازیکن آیا به فیفا اعلام شده است یا خیر؟

رییس پیشین کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: مطمئنا اگر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ مشخصات این بازیکن را به فیفا اعلام کرده باشد و حکمی در رابطه با این بازیکن عراقی مبنی بر دوپینگی بودن وی صادر شده باشد نه تنها بازیکن، بلکه فدراسیون فوتبال عراق نیز باید به دلیل حضور این بازیکن دوپینگی در بازی برابر تیم ملی ایران محروم شود.

وی اضافه کرد: البته در این باره باید کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخگو باشد و ببیند آیا حکمی در این زمینه از سوی فیفا صادر شده یا خیر؟

هاشمیان در پایان با اشاره به اینکه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هر نوع کمکی که از من تقاضا کند به کمک آنها پاسخ مثبت خواهم داد، در پایان اظهار کرد: اگر این بازیکن حکم دوپینگش از سوی فیفا اعلام شده باشد و در این بازی حضور پیدا کرده بدون شک مشمول مجازات‌های سنگینی برای وی و فدراسیون خاطی خواهد بود که از جمله می‌توان به مجازات‌هایی شامل کسر امتیاز، جریمه نقدی و برگرداندن جام ( در صورت قهرمانی) اشاره کرد و همچنین مجازات‌هایی که برای فدراسیون متخلف در نظر گرفته خواهد شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )