مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: غیرت ایرانی اجازه نداد بازی را در میدان به عراقی‌ها ببازیم و بازیکنان به خاطر این عملکرد فوق‌العاده مستحق پاداش هستند.
حسین عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص شکست تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق در ضربات پنالتی اظهار داشت: بازی همانطور که انتظار می‌رفت با هیجان زیادی شروع شد و بعد از اخراج پولادی این هیجان و استرس نزد بازیکنان دو تیم بیشتر شد که داور در این زمینه نقش مهمی را بازی کرد.

وی با ابراز تأسف از حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از دور مسابقات جام ملت‌های آسیا ادامه داد: اینکه در این مرحله از بازی‌ها شما بیش از ۸۰ دقیقه ۱۰ نفره بازی کنید خیلی سخت است و فکر می‌کنم بازیکنان تیم ملی در این بازی فوق‌العاده کار کردند و بار دیگر غیرت ایرانی را به رخ آسیا کشیدند.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: تیم ملی با این بازی فعل خواستن را به بهترین شکل صرف کرد و در واقع ایران در حالی که ۸۰ دقیقه با یک یار کمتر بازی می‌کرد هرگز نتیجه را نباخت و هر بار که از حریف قدر خود عقب افتاد، توانست به بازی برگردد. شکست در ضربات پنالتی را هم باید به حساب شانس گذاشت و نمی‌شود کسی را مقصر دانست.

عبدی با تأکید بر اینکه در این شکست تیم ملی نباید دنبال مقصر گشت، افزود: بعضی وقت‌ها اتفاقاتی در میدان رخ می‌دهد که نه می‌شود بازیکن را مقصر دانست و نه کاری از دست مربی بر می‌آید. داور هم اگر تصمیم اشتباه می‌گیرد ناخواسته است و نمی‌شود گفت او تصمیمی از پیش تعیین شده را اتخاذ کرده است.

وی با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی خاطر نشان کرد: به عقیده من تیم ملی در این مسابقه هرگز بازنده نبود و بازیکنان با تمام وجودشان برای نباختن در بازی تلاش کردند که حتی مستحق پاداش هم هستند. اگر در ضربات پنالتی بد شانس نبودیم الان همه جا صحبت از عملکرد فوق تصور بازیکنان بود و من هنوز معتقدم بازیکنان مستحق پاداش و تقدیر هستند.

مربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا ایران در صورت صعود به مرحله نیمه نهایی می‌توانست قهرمان جام ملت‌های آسیا شود، گفت: حتی بهترین تیم‌های دنیا هم در مرحله حذفی کنار رفتنی هستند و نمی‌شود در مورد صعودی که اتفاق نیفتاده گمانه‌زنی داشت. آنچه باید به آن اشاره داشت این است که ما باید از جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا این درس را بگیریم که شاید لازم باشد تفکرات تاکتیکی‌مان را تا حدودی تغییر دهیم.

عبدی در این باره تأکید کرد: نباید از این غافل شد که کی‌روش در چند پست بازیکنانی را به تیم ملی آورد که تا چند سال می‌توانند این تیم را در پست‌های خود بیمه کنند. نکته دیگر اینکه بار دیگر اتحاد و یکدلی در تیم ملی دیده شد و همین غیرت و اتحاد بازیکنان بود که اجازه نداد ما در میدان بازی را به عراقی‌ها ببازیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )