پیشکسوت فوتبال ایران در ارزیابی​اش از عملکرد تیم‌ملی در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا گفت: ​معجزات کی‌روش در حال جواب دادن است.
ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان اظهارکرد: به نظرم مقابل امارات خوب بازی نکردیم؛ البته تیم‌ملی مقابل هر سه تیم قطر، امارات و بحرین به یک شکل بازی کرد و بازهم معجزات کی‌روش در حال جواب دادن است.

وی درباره عملکرد تیم‌ملی در بازی مقابل امارات، گفت: ​در هر دو نیمه امارات صاحب توپ بود و حاکمیت توپ بیشتر ازآن آنها بود. ممکن است برخی‌ها بگویند که امارات خطری ایجاد نکرد که باید بگویم ما هم خطری ایجاد نمی‌کردیم، در حالی که به برد این بازی نیاز داشتیم.

این مربی فوتبال افزود: به هر حال تیمی که نیاز به برد دارد باید در حمله پرتعداد باشد که ما این کار را انجام نمی‌دهیم و دل‌مان را به اتفاقات و حوادثی که ممکن است به سود ما رقم بخورد که به همین صورت هم شده است، خوش می‌کنیم.

وی بیان کرد: ما فوتبالی‌ها انتظار داریم تیمی مانند ایران که در صدر تیم‌های آسیایی است،​ مقابل تیم های امارات، قطر و بحرین، یک فوتبال پر تحرک، پر جنب و جوش و تهاجمی‌تر به نمایش بگذارد که در سه بازی گذشته من چنین چیزی را ندیدم.

قاسم‌پور گفت: کی‌روش یک مربی حرفه ای است و به نتیجه فکر می‌کند، اگرچه اکنون همه نتیجه‌گرا شده‌اند. ما در مقابل آرژانتین و نیجریه دفاعی بازی می کنیم و برابر تیم های قطر، بحرین و امارات هم دفاعی کار می‌کنیم؛ یعنی مقابل هر تیمی که بازی می​کنیم، هیچ تغییری در سیستم ما داده نمی‌شود.

وی ادامه داد:​ در حال حاضر هم کی‌روش با این سیستم نتیجه گرفته است و طبیعی است که یک مربی حرفه‌ای است و به دنبال نتیجه است اما تا چه زمانی این سیستم نتیجه می‌دهد، نمی‌دانم ولی ما به عنوان یک ایرانی که در فوتبال ایران هم هستیم، انتظار داریم ​تحولی در فوتبال ما ایجاد شود و من با این سیستم، تحولی نمی‌بینم.

ملی‌پوش سابق ایران با تاکید بر این که این سیستم کمکی به آینده فوتبال ایران نمی‌کند، گفت: اگر ما فقط به فکر نتیجه ایم؛ در سال های گذشته چه با مربیان داخلی و چه خارجی هم نتیجه گرفته‌ایم ولی هیچ تحولی در فوتبال ما ایجاد نشد و با کی‌روش هم دنبال نتیجه هستیم و اگر کسی را وارد فوتبال‌مان می‌کنیم باید در فوتبال مان تغییر و تحول و پیشرفتی به وجود آید که من این تحول را ندیده ام و کماکان مانند گذشته است.

وی درباره ادامه راه ایران در مسیر قهرمانی جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: ​معتقدم هر تیمی که دنبال قهرمانی است نباید به دنبال این باشد که در مرحله بعد به چه تیمی برخورد کند. شنیده‌ام کی‌روش گفته است که اگر به ژاپن بخوریم بهتر است ولی فکر می کنم او مبالغه کرده است و دوست دارد به عراق بخوریم؛ چرا که ژاپن یک فوتبال سرعتی دارد و ما هم تیم کندی هستیم و اگر به ژاپن برسیم، ممکن است دچار مشکل شویم. اگرچه من معتقدم در بازی عراق و ژاپن، ژاپن سر نبود و فوتبال پایاپایی با عراق داشت؛ پس این دو تیم نمی‌توانند خیلی فرق چندانی با یکدیگر داشته باشند. درکل من فکر می‌کنم اگر به عراق بخوریم برای ما راحت تر است، چرا که با عراق بازی کرده‌ایم و برتری روحی روانی‌ای نسبت به این تیم داریم. به هر حال با سیستم‌هایی که کی‌روش بازی می‌کند خیلی فرق نمی‌کند با چه تیمی بازی کنیم، چرا که در هر صورت مقابل تیم‌ها دفاعی بازی می‌کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )