سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از استراتژی تیم ملی در جام ملت‌ها می‌گوید بستن فضا و دادن توپ به حریف در شرایطی درست است که حریف ایران تیمی مثل آرژانتین باشد وگرنه این روش برابر قطر و امارات چندان جالب نیست.
جلال طالبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی در جام ملت های آسیا گفت: جدا از اینکه ما بازی‌های تدارکاتی کافی نداشتیم و این مساله می‌توانست به ما لطمه بزند، ما با کمک تجربه و اردوهای بلند مدت‌مان موفق شدیم تا الان نتیجه بگیریم. یکی از امتیازاتی که در گروه‌مان داشتیم این بود که با سه تیم همسایه هم گروه بودیم که نتیجه‌اش شناخت کامل داشتن از آنها بود. ما با خصوصیات این تیم ها آشنا بودیم و به لحاظ روانی هم توان موفقیت برابر آنها را داشتیم. تیم ملی ایران همیشه بین چهار تیم برتر آسیا شناخته می شده و قطعا سطح تیم ملی ما بالاتر از این سه تیم بود و باید از گروه صعود می کردیم. البته کسب ۹ امتیاز در این گروه کار بزرگی بود که رخ داد اما بهتر بود نحوه بازی کردن ما هم کمی مقتدرانه و دلچسب تر باشد.

وی با انتقاد از استراتژی تیم ملی که مبتنی بر بستن فضاها و در ازای آن در اختیار دادن مالکیت بازی به حریف است، افزود: اینکه ما توپ را به حریف می دهیم و در ازایش فضا را می بندیم مناسب برای رقیبی مثل آرژانیتن است که اصلا توان گرفتن توپ را از آنها ندارید و ارائه همین عملکرد برابر قطر و امارات چندان جالب نیست. البته برابر عراق باید با همین روش کار بکنیم اما به شخصه این استراتژی را نمی پسندم. اساسا کار روی این استراتژی برابر تیم هایی که به لحاظ توان، قدمت فوتبالی و پتانسیل از ما عقب تر هستند چندان منطقی نیست و اگر می خواهیم فوتبالمان به جایی برسد باید به سمت تصاحب مالکیت توپ برویم. با این حال همانطور که گفتم من به این تاکتیک احترام می گذارم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره مصاف با عراق بیان کرد: من چند بازی از تیم ملی عراق دیده‌ام و آنها را تیمی خطرناک در خط حمله ندیدم. آنها دوندگی سابق را در خط حمله ندارند و بیشتر نام های‌شان در حمله حضور دارند و توان گذشته را ندارند. من فکر نمی کنم که عراق بتواند برای ما مشکل ساز شود و اعتقاد دارم که خط حمله اردن به مراتب قدرتمند از عراق بود و آنها اگر صعود می کردند کارمان سخت تر بود. نقطه قوت عراق خط میانی آنها است و ما هم در این نقطه از قدرت کافی برخورداریم و به همین دلیل نبرد اصلی در میانه میدان است.

او ادامه داد: نقطه ضعف عراق فاصله میان هافبک ها و مدافعان عراق است که تصور می کنم از این فضا خیلی راحت استفاده می کنیم و بدون مشکل خاصی عراق را می بریم. البته این صحبت من به معنای ضعیف بودن عراق نیست بلکه توانایی تیم خودمان را بالاتر از آنها می دانم و با توجه به یک بازی که با این تیم قبل از جام ملت ها داشتیم، به لحاظ فنی یکدیگر را بهتر می شناسیم و این بازهم می تواند به نفع ما توان شود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۸ )