سرمربی پیشین تیم ملوان گفت: عراق در بازی با ایران به بازی فیزیکی فکر می‌کند و به دنبال این است که مسابقه به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود.
محمد احمدزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص دیدار روز جمعه ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد: خیلی خوب شد که در این مرحله با ژاپن روبه‌رو نشدیم چرا که این تیم نسبت به تیم عراق به مراتب تاکتیکی‌تر و منظم‌‌تر بوده و از سرعت تیمی بالایی هم برخوردار است.

وی ادامه داد: عراق از لحاظ قدرتی و فیزیکی تیم خوبی است که از این لحاظ ما به خوبی توان رویارویی با این تیم را داریم اما آنها انسجام تاکتیکی که تیم‌هایی نظیر ژاپن دارند را ندارند و از این حیث فکر نمی‌کنم کار ما مقابل آنها چندان سخت باشد.

سرمربی پیشین ملوان در مورد اینکه به کار گرفتن چه تاکتیکی در مقابله با عراق برای ملی‌پوشان کارساز‌تر است، اظهار داشت: عراق در مقایسه با تیم‌هایی چون امارات و قطر از نظر تاکتیکی متفاوت است. امارات و قطر در بازی مقابل ایران در انجام بازی سرعتی و حفظ توپ تقریبا موفق بودند اما عراق در بازی‌های مرحله گروهی خود تیمی بیشتر فیزیکی نشان داد تا تاکتیکی، از این حیث آنها تا حدی تاکتیک ایران در جام جهانی را در دستور کار خود قرار داده و مقابل ما ارائه خواهند داد.

احمدزاده تصریح کرد: من احتمال می‌دهم عراق در بازی با ایران بیشتر به فکر این باشد که بازی را به نبرد فیزیکی بکشاند و سعی بر این داشته باشد بازی به وقت‌های اضافی و در نهایت ضربات پنالتی بکشد.

وی با تاکید بر اینکه عراق نباید حریف سرسختی برای ایران باشد، گفت: اگر بتوانیم در نیمه اول این مسابقه به گل برسیم کارمان به مراتب در ادامه بازی راحت‌تر خواهد شد اما هر چه زمان بگذرد این تیم ما است که ضرر می‌کند.

این مربی یادآور شد: تا اینجای رقابت‌ها با تیمی که به دنبال دفاع کردن باشد روبه‌رو نشده‌ایم از این‌رو باید با تغییر تاکتیک، متفاوت با دیدارهای قبل به مصاف تیم دفاعی عراق برویم. قطعا کادرفنی تیم ملی پادزهر تاکتیک بازی بسته و دفاعی را می‌داند و تیم را بر این اساس ارنج خواهد کرد.

احمدزاده در پایان به تسنیم گفت: ۳ برد مرحله مقدماتی باعث شده تیم ملی از نظر روحی و روانی و اعتماد به نفس در شرایط خیلی خوبی قرار بگیرد. از طرفی ما در استرالیا به بهترین شکل از حمایت تماشاگران ایرانی برخورداریم و امیدوارم با یک برد بی‌دردسر راهی مرحله نیمه‌نهایی شویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )