تیم ملی فوتبال ایران با بازیکنانی که کلاس فوتبال‌شان را مقابل بحرین نشان دادند به دنبال چهارمین قهرمانی در آسیا هستند.
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال استرالیا ممکن است در بین ۱۶ تیم حاضر در جام ملت‌های آسیا از نظر رنکینگ فیفا در رده دهم قرار داشته باشد اما اگر بخواهیم دیدارهای مرحله گروهی را مد نظر قرار دهیم، می‌توانیم استرالیا را یکی از شانس‌های قهرمانی در این دوره از رقابت‌ها معرفی کنیم. این که هر تیمی این شانس را دارد که بتواند ارزش‌های خود را نشان دهد. جام ملت های امسال به سه گروه زیر تقسیم می شود:

تیم هایی که شانس بالای قهرمانی دارند:

ژاپن، ایران، کره‌جنوبی، استرالیا

تیم هایی که شانس کمتری برای قهرمانی دارند:

چین، ازبکستان، امارات، عراق، عربستان

تیم‌های بدون شانس:

اردن، عمان، قطر، بحرین، کره شمالی، کویت، فلسطین

در بسیاری از ارزیابی‌ها تیم ملی فوتبال ژاپن به گزینه نخست قهرمانی در آسیا بدل شده و آنها را در مسیری می‌دانند که به پنجمین قهرمانی‌شان در آسیا می‌انجامد. استرالیا، کره جنوبی و ایران هم گزینه‌های بعدی برای کسب عنوان قهرمانی در آسیا هستند.

مشکل اصلی تیم ملی فوتبال استرالیا این است که آنها در مرحله گروهی با کره جنوبی قرار دارند. آنها دو پیروزی ساده مقابل کویت و عمان کسب کردند اما تیمی که در دیدار شنبه شب هفته آینده پیروز میدان شود، بدون شک می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود. تیمی که برنده این دیدار باشد، از رویارویی با صدرنشین گروه دوم معاف می‌شود و در نیمه نهایی هم با ژاپن دیدار نخواهد کرد.

اگر استرالیا با غلبه بر کره جنوبی بتواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود، در نیمه نهایی به احتمال زیاد مقابل ایران قرار می گیرد. ایرانی ها با پیروزی دو بر صفر و عملکردی که از خود مقابل بحرین ارائه کردند، نشان دادند که چرا بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا هستند. اشکان دژاگه، احسان حاج صفی و مسعود شجاعی، همگی کلاس فوتبال شان را مقابل بحرین نشان دادند. حاج صفی با شوتی زیبا توانست تیمش را در آخرین دقیقه نیمه نخست جدال مقابل بحرین به برتری برساند.

از سوی دیگر ژاپن تیمی است که سخت شکست می خورد. آنها بازیکنان بزرگی در ترکیب دارند و در دیدار نخست هم با نتیجه پر گل چهار بر صفر مقابل فلسطین پیروز شدند. کیسوکه هوندا، هافبک سامورایی ها پس از این دیدار با تایید حرف های کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد در این تورنمنت تنها چیزی که همه را نگران می‌کند، وضعیت داوری است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )