از ۳۶۸ بازیکن حاضر در جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا، فقط ۴ درصد بازیکنان در لیگ برتر ایران شاغل هستند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام اسامی ۱۶ تیم حاضر در مسابقات، اکنون ۳۶۸ بازیکن در استرالیا حضور یافته اند تا در بزرگترین تورنمت فوتبالی قاره کهن شرکت کنند.

۳۵ بازیکن حاضر در این تورنمنت در لیگ برتر عربستان شاغل هستند. لیگ های قطر (۳۳)، امارات (۲۹)، چین (۲۸)، کویت (۲۳)، عمان (۲۲)، بحرین (۲۰)، ژاپن و کره شمالی (۱۸)، فلسطین (۱۷)، عراق (۱۵)، ایران، اردن و ازبکستان (۱۴)، کره جنوبی (۷) و استرالیا نیز ۶ بازیکن در این مسابقات دارند.

از ۱۴ بازیکن شاغل در لیگ برتر ایران، ۱۳ بازیکن در تیم ملی ایران بازی می کنند و بهادر نسیم اف بازیکن تیم پدیده مشهد برای ازبکستان بازی خواهد کرد. این ۱۴ نفر، ۴ درصد کل بازیکنان حاضر در این تورنمنت را تشکیل می دهند.

به جز بازیکنان شاغل در لیگ های آسیایی، ۵۳ بازیکن نیز در لیگ های اروپایی توپ می زنند که بوندس لیگای آلمان با ۱۳ بازیکن رکوردار است. لیگ های انگلستان، روسیه، هلند و بلژیک در رده های بعدی قرار گرفته اند.

همه ۲۳ بازیکن تیم های ملی چین، قطر، عربستان و امارات در کشور خودشان شاغل هستند. تیم ملی ایران ۱۳ بازیکن شاغل در لیگ برتر و ۱۰ لژیونر را با خود به استرالیا برده است. کره جنوبی با ۵ بازیکن کمترین بازیکن شاغل در لیگ داخلی را با خود به استرالیا اعزام کرده است.

باشگاه القادسیه کویت با ۱۰ بازیکن، بیشترین نماینده را در جام ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است. تیم های الهلال عربستان، الشرطه عراق و الوحدات اردن نیز ۹ بازیکن در این مسابقات دارند.

در بین تیم های ایرانی نیز استقلال با ۵ نفر بیشترین بازیکن را جام ملت های آسیا دارد. البته نام تیموریان به عنوان بازیکن تراکتورسازی ثبت شده است.
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )