رئیس کمیته المپیک فلسطین حضور این کشور در اینچئون کره‌جنوبی را مبارزه‌ای سیاسی و ملی خواند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در جنگ تحمیلی ۵۰ روزه غزه ۳۷ مقام ورزشی و روزنامه‌نگار به شهادت رسیدند. جبریل رجوب، رئیس کمیته المپیک فلسطین‎ در حاشیه برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی در گفت‌و‌گو با «خبرگزاری فرانسه» با اشاره به اینکه در بین شهدای غزه سه ورزشکار نیز وجود داشت، گفت: حضور ما در اینچئون مبارزه‌ای سیاسی و ملی است.

وی افزود: با وجود اینکه مردم فلسطین در شرایطی زندگی می‌کنند که در داخل و خارج از فلسطین محدودیت‌هایی دارند و به لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه هستند اما با این حال با ۸۰ ورزشکار که ۷ تن از آنان بانوان هستند در ۱۲ رشته ورزشی در اینچئون حضور پیدا کردیم.

تیم فوتبال المپیک فلسطین هر دو دیدار خود در مرحله گروهی باری‌های آسیایی ۲۰۱۴ را با برد پشت‌سر گذاشته است. آنها در دیدار نخست تاجیکستان را ۲ بر یک شکست دادند و در بازی دوم با نتیجه ۲ بر صفر از سد عمان گذشتند.

رجوب‎ تصریح کرد: تیم فوتبال ما صعودش به دور بعد مسجل شده و این دستاورد بزرگی برای ورزش فلسطین و نشان عالی از حضور ما در این بازی‌ها است. تمامی بازیکنان ما زیر ۲۲ سال سن دارند و هیچ بازیکنی را از تیم ملی در اختیار نداریم که چندی پیش جواز حضور در مرحله پایانی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را کسب کرد. مطمئن هستم با عملکرد خوب تیم امید ما در این رقابت‌ها چند بازیکن از این تیم در جام ملت‌های آسیا به میدان خواهند رفت.

رئیس کمیته المپیک فلسطین خاطرنشان کرد: احساس می‌کنم فوتبال فلسطین پیشرفت خوبی داشته و این به خاطر دستاورد ما در چلنج‌کاپ آسیاست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.