داور بین المللی فوتبال ایران پس بازگشت از جام جهانی برزیل گفت: باید در روابط بین‌المللی حرفه‌ای‌تر عمل کنیم و بپذیریم که حتی در بالاترین سطح مسابقات فوتبال هم اشتباه داوری وجود دارد.

علی‌رضا فغانی که امروز (سه‌شنبه) از برزیل به ایران بازگشت، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره حضورش در جام جهانی فوتبال اظهار کرد: در برزیل به عنوان داور چهارم این فرصت را داشتم که در هفت دیدار حاضر باشم. همین که حدود ۴۰ روز در بالاترین سطح مسابقات فوتبال دنیا حضور داشتم تجربه خوبی برایم بود ولی دیگر جام جهانی ۲۰۱۴ برای من تمام شده و از فردا برای تورنمنت‌های بعدی تلاش می کنم.

وی همچنین درباره انتقادهای زیادی که از کار داوران در طول جام جهانی مطرح شد نیز گفت: جام جهانی بالاترین سطح مسابقات در دنیاست و دیدید که داوران حاضر در این رقابت‌ها با وجود تبحر بالا و حضور سه ساله در کلاس‌های فیفا، باز هم اشتباه داشتند. برخی از اشتباه‌های داوران باعث حذف تیم‌ها هم شد. در ایران هم باید این فرهنگ شکل بگیرد که فکر نکنیم داوری بدون اشتباه وجود دارد.

فغانی درباره شکایت فدراسیون فوتبال ایران از داور صربستانی دیدار با آرژانتین هم گفت: شنیدم که ایران تنها کشوری بوده که از یک داور شکایت کرده است. باید ببینیم این کار چه سودی برای ما داشت؛ اساسا اعتراض به اشتباه یک داور پس از بازی هیچ سودی ندارد و به این دلیل به ما امتیاز نمی‌دهند. دیدید که آن داور صربستانی بعد از بازی ایران و آرژانتین در یک دیدار دیگر به عنوان داور چهارم حضور داشت.

وی افزود: باید در این گونه موارد حرفه‌ای‌تر برخورد کنیم. در آن جا صحبت شد که ایران از داور صربستانی شکایت کرده است. هیچ کس این کار را حرفه‌ای نمی دانست و آن داور هم از این که در شبکه‌های اجتماعی صفحات جعلی به نام او درست کردند و ناسزا گفتند ناراحت بود. در اروپا داوران اصلا اجازه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا فیسبوک را ندارند. در نهایت من از طرف مردم ایران از او معذرت‌خواهی کردم.

وی درباره کیفیت داوری دیدارهای ایران در جام جهانی هم اظهار کرد: داوری‌ها در مجموع خوب بود. حتی بلاتر در جلسه با داوران از بازی ایران تمجید کرد و گفت که جام جهانی برزیل جام خوبی بوده و ایران هم با گلزنی شادی را به خانه مردم برده است. در مجموع همه به داوری‌ها مثبت نگاه می‌کردند و قبول داشتند که اشتباه‌ هم می‌تواند وجود داشته باشد.

داور بین المللی فوتبال ایران همچنین درباره استفاده از تکنولوژی‌های روز در داوری گفت: داوران بدشان نمی‌آید که تکنولوژی به کمک‌شان بیاید. در دو صحنه در جام ۲۰۱۴ تکنولوژی خط دروازه به کمک داوران آمد و گل را اعلام کرد. داوران از این مساله استقبال می کنند اما هم آنها و هم فیفا نمی خواهد که مساله لوث شود و کار مانند رشته‌هایی چون کشتی و تنیس شود که فیلم بازبینی شود و فرصت اعتراض وجود داشته باشد.

فغانی در پایان گفت: از همه کسانی که در این مدت پی‌گیر وضعیت ما بودند و با ما تماس داشتند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )