بر اساس اعلام سایت فیفا شاگردان کارلوس کی‌روش با ۴ گل خورده در ۳ بازی مرحله گروهی خود جام جهانی ۲۰۱۴ صاحب بهترین عملکرد در کارهای دفاعی شدند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از پایان بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» اقدام به انتشار آمار کلی این ۴۸ بازی کرده است.

میانگین گل‌زده در هر بازی: ۲.۸  (میانگین در جام جهانی قبلی: ۲.۳)

میانگین کارت قرمز در هر بازی: ۰.۲ (میانگین در جام جهانی قبلی: ۰.۳)

میانگین کارت زرد در هر بازی: ۲.۷ (میانگین در جام جهانی قبلی: ۳.۸)

میانگین تعداد پاس در هر بازی: ۳۸۴ (میانگین در جام جهانی قبلی: ۳۵۳)

میانگین زمان مفید بازی در هر دیدار: ۵۵.۵ دقیقه (میانگین در جام جهانی قبلی:  ۶۹.۸ دقیقه)

بیشترین گل‌زده: هلند با ۱۰ گل‌زده (میانگین گل‌زده در مرحله گروهی جام بیستم ۴.۱ بوده است.)

بهترین تیم در کارهای تهاجمی: فرانسه با ۶۲ حمله به روی دروازه حریفان. آمار این تیم بدین شرح است: ۷ گل‌زده، ۱۳ شوت بلوکه شده، ۱۹ شوت مهار شده و ۲۳ شوت خارج از چارچوب. میانگین عمکرد خط حمله تیم‌ها در مرحله گروهی این جام هم ۳۸.۵ حمله بوده است.

بهترین تیم در دادن پاس: آلمان با ۱۷۹۲ پاس سالم. آمار این تیم بدین شرح است: ۴۲۵ پاس کوتاه سالم، ۱۲۱۴ پاس نیمه‌بلند سالم، ۱۵۳ پاس بلند سالم و ۸۵ درصد میزان پاس سالم. میانگین پاسکاری در مرحله گروهی این تورنمنت هم ۱۱۵۳ پاس سالم بوده است.

بهترین تیم در کارهای دفاعی: ایران با ۹۲ دفاع. آمار این تیم بدین شرح است: ۷۲ تکل، ۱۲ مهار و ۸ شوت بلوکه شده. میانگین عملکرد دفاعی تیم‌ها در این تورنمنت هم ۶۷.۴ دفاع بوده است.

بهترین گلزن جام بیستم در مرحله گروهی: توماس مولر از آلمان با ۷ شوت و ۴ گل زده.

بهترین دونده جام بیستم در مرحله گروهی: مایکل بردلی از آمریکا با ۳۸ هزار و ۱۹ متر مسافت پیوده شده.

بیشترین پاس سالم در مرحله گروهی: خاویر ماسچرانو از آرژانتین با ۲۷۸ پاس سالم و ۸۹.۴ درصد دقت پاس (۱۴ درصد پاس کوتاه، ۶۹.۱ درصد پاس نیمه‌بلند و ۱۶.۹ درصد پاس بلند).

بهترین مهار: بن فاستر، دوازه‌بان انگلیس با ۲ مهار.

** تیم ملی کشورمان به لحاظ انضباطی با دریافت ۴ کارت زرد، ۴۹ خطای مرتکب‌شده و ۴۰ خطای صورت گرفته بر روی بازیکنانش در رده چهاردهم رده‌بندی ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی این تورنمنت قرار گرفت. تیم ملی آلمان از این حیث منضبط‌ترین تیم و در مکان نخست قرار داد.

** شاگردان کارلوس کی‌روش به لحاظ گل‌زده در رده سی‌‌ام رده‌بندی ۳۲ تیم حاضر در مرحله گروهی این تورنمنت قرار گرفته‌اند. تیم ملی موفق شد تنها یک گل به ثمر برساند و از این حیث با تیم‌های هندوراس و کامرون برابر است ولی به لطف گل‌خورده کمتر بالاتر از این دو تیم ایستاد. هلند با ۱۰ گل‌زده در مکان نخست است.

** در رده‌بندی بهترین آمار شوتزنی در مرحله گروهی جام بیستم تیم ایران ضعیف‌ترین آمار را دارد و در مکان سی‌و‌دوم ایستاده است. شاگردان کی‌روش در سه بازی خود ۲۲ شوت به سمت دروازه حریفان خود زدند که از این تعداد ۶ شوت از داخل محوطه جریمه و ۶ شوت از خارج از محوطه جریمه به داخل جارچوب زده شده است. فرانسه از این حیث در صدر است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.