ویسنته دل‌بوسکه تا یورو ۲۰۱۶ سرمربی اسپانیا می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ فدراسیون فوتبال اسپانیا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد دل‌بوسکه تا پایان قراردادش که بعد از جام ملت‌های ۲۰۱۶ اروپا است در این تیم می‌ماند.

اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴ پس از ۶ سال موفق در فوتبال جهان و اروپا، کاملا دور از انتظار ظاهر شد و در گروهی که هلند، استرالیا و شیلی قرار داشتند با سه امتیاز در رده سوم قرار گرفت و حذف شد.

پس از شکست دوم مقابل شیلی که حذف ماتادورها از جام را قطعی کرد، بازیکنان پا به سن گذاشته و باتجربه این تیم از جمله ژاوی، ژابی آلونسو و داوید ویا اعلام کردند که دیگر در تیم ملی بازی نخواهند کرد و فرصت حضور در تیم را به جوان‌ترها خواهند داد.

فدراسیون اسپانیا با وجود نمایش ضعیف و دور ار انتظار این کشور در جام جهانی اعلام کرد که خبری از تغییر در نیمکت تیم نیست و دل‌بوسکه تا پایان قراردادش یعنی جام ملت‌های ۲۰۱۶ فرانسه سرمربی "لاروخا" می‌ماند. ماموریت جدید فدراسیون اسپانیا به دل‌بوسکه تغییر نسل و ساختن تیمی جوان برای یورو ۲۰۱۶ است تا این تیم دوباره بتواند به روزهای اوج خود بازگردد.

قرار است دل‌بوسکه نخستین فهرست جدید اسپانیا را ۲۹ آگوست و پس از دیدار سوپرکاپ اروپا بین رئال مادرید و سویا اعلام کند. اسپانیا ۴ سپتامبر با فرانسه یک بازی دوستانه برگزار می‌کند و سپس خود را برای دیدار با مقدونیه در مقدماتی یورو ۲۰۱۶ که در والنسیا انجام می‌شود آماده می‌کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.