کروش می گوید از عملکرد شاگردانش در جام جهانی راضی است و به آنها افتخار می کند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛سرمربی ایران پس از شکست مقابل بوسنی گفت:«ما تلاشمان را کردیم اما در نهایت به یک ظرفیت ذهنی رسیدیم.بازیکنان من خوب جنگیدند و تلاش زیادی هم کردند.امروز تجربه اروپایی بوسنی به کمک آنها آمد.»

او ادامه داد:«این بازی برای بوسنی تفاوت زیادی نداشت.آنها حذف شده بودند اما ما شانس این را داشتیم که صعود کنیم.حیف شد؛فرصت ها را تبدیل به گل نکردیم.یکی دو تا اشتباه در خط دفاعی داشتیم،با این حال من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.»

از او درباره نکات مثبت این جام جهانی سوال شد که کروش گفت:«مهم ترین نکته این بود که آنها باید یادبگیرند و زیاد کار کنند.آنها باید سرمایه گذاری کنند اگر می خواهند مثل بقیه تیم های حاضر در جام جهانی باشند.خیلی کارها باید انجام شود تا بازیکنان ایران بتوانند به سطح بازیکنان منچستر سیتی،بنفیکا و رئال مادرید برسند.راه زیاد است،نباید زمان را از دست داد.باید از همین فردا کار را شروع کرد.»

خبرنگاری به کروش گفت،سرمربی بوسنی گفته نمی داند چرا ایران دفاعی بازی می کرد.حرفی که این واکنش سرمربی ایران را به همراه داشت:«او نظر خودش را دارد.دوست دارم به او بگویم بیاید سرمربی ایران شود و من هم سرمربی بوسنی.بعد در این مورد اظهار نظر کند.بازیکنان بوسنی در میلان،رم،منچستر سیتی و...بازی می کنند.در آخر بازی حرف زدن راحت است.آنها از لحاظ سطحی و جسمانی آماده بودند.ما بازی سنگینی را مقابل آرژانتین انجام دادیم و خسته بودیم.با این وجود برای این نود دقیقه هم جنگیدیم.ما یک گل عقب افتادیم و تلاش زیادی کردیم تا به گل برسیم.اما چند فرصت از دست دادیم و چند اشتباه هم انجام دادیم.بازیکنان من خسته بودند.»

او ادامه داد:«طبق آنالیزهای من بوسنی بهترین تیم گروه بود.آنها در سطح بالایی بازی می کنند.با این حال من به بازیکنانم افتخار می کنم.آنها نشان دادند اگر تدارکات لازم را ببینند، حتی می‌توانیم ببریم. در بازی با آرژانتین و نیجریه این موضوع را نشان دادیم اما در بازی سوم سطح آنها همین بود.»

خبرنگاری از کروش پرسید که آیا درایران می مانید که او این واکنش را نشان داد:«من حس تاسفی ندارم. هیچ بهانه‌ای هم ندارم و کسی را هم مقصر نمی‌دانم. تا حد امکان تلاش کردیم و بازیکنان ما عالی بودند و تعهدی که نشان دادند قابل تحسین است و مردم باید به آنها افتخار کنند. من امروز از زمین سربلند بیرون آمدم و به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. آنها با وجود خستگی زیاد جنگیدند. ایران با سه تیم خوب دنیا بازی کرد. با در نظر گرفتن تمام این مسائل متوجه می‌شویم که آنها خوب کار کرده‌اند. هدف اول ما این بود که به جام جهانی برسیم چرا که شایستگی‌اش را داشتیم. برای ما مهم بود که به کارشناسان دنیا بفهمانیم که ما را جدی بگیرند. آنها اصلا ما را به حساب نمی‌آوردند. ما با مشکلات مالی و تحریم‌ها به اینجا آمده‌ایم و توانستیم برای خودمان احترام جا کنیم.»

خبرنگاری ژاپنی از کروش پرسید که چرا تیم های آسیایی در جام جهانی نتیجه نگرفتند که او گفت:«من بارها گفته ام که تیم های آسیایی باید در خیلی از چیزها بازنگری کنند.با سیستم لیگ قهرمانان آسیا تیم های آسیایی به جایی نمی رسند.آنها نباید کارهای تیم های اروپایی را کپی کنند.با تقلید کردن کار خراب می شود.سیستم فوتبال آسیا باید به کلی عوض شود.»

آیا ایران توانست انتظارات را برآورده کند؟کروش در این مورد می گوید:«نظر من نظر مردم است.فوتبال رشته‌ای نیست که با حرف زدن پیش برود.باید با تعهد و آموزش کار را پیش برد. اگر آرژانتین را شکست داده بودیم می‌توانستیم صعود کنیم. برای من حرف زدن مهم نیست بلکه بردن است که اهمیت دارد. ما بعد از ده ماه تلاش کردیم بهترین تدارکات را داشته باشیم. هر روز زندگی‌ام در ایران تلاش می‌کردم که مربیان و فدراسیون را متقاعد کنم که باید همه فکرمان به جام جهانی باشد. ما امید هم داشتیم اما نشد.»

اما آیا کروش در ایران می ماند؟«من بارها گفته ام که می خواهم بمانم و آماده ام تا این پروژه را جلو ببرم.اما پیشنهاد منسجم و محکمی به من داده نشده است.باعث افتخار من بود که در ایران کار کردم.برای اینکه آنها همه عشق‌شان را به من دادند. ولی شما نمی‌توانید در شرایطی که فقط یک نفر راضی است ازدواج کنید. این شبکه‌های اجتماعی و فیس‌بوک نیستند که تصمیم می‌گیرند. من منتظر شنیدن جواب بودم. امروز هم آمده‌ام از تمام کسانی که از ماندن من حمایت کردند تشکر کنم. من همیشه ملت ایران را در قلبم نگه می‌دارم.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )