سرمربی تیم فوتبال سایپا در لیگ برتر چهاردهم می‌گوید شیوه تدافعی ایران در برابر تیم‌های همگروه خود شاید بتواند منجر به نتیجه‌ای مناسب شود.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به بازی دفاعی ایران در برابر نیجریه اشاره و عنوان کرد، این سبک از بازی شاید چندان عامه‌پسند نباشد ولی سبب شد تیم ملی در اولین بازی یک امتیاز را به دست آورد.

متن این پرسش و پاسخ در زیر می‌آید:

به نظرتان بازی خوبی را در مقابل نیجریه انجام دادیم؟

به نظرم در بازی مقابل نیجریه تیم ملی ایران به اهداف خود رسید. می‌خواستیم در این بازی گل نخوریم و البته این اتفاق هم افتاد. ملی‌پوشان ایران در دیدارهای مقدماتی در مقابل کره هم این روش را امتحان کرده‌ بودند و به نتیجه رسیدیم.

آیا در بازی مقابل نیجریه انتظارات برآورده شد؟

بازیکنان ایران با تمام توان بازی کرده و نمایش خوبی را از خود نمایش دادند که این امر شایسته تقدیر است. البته شاید توان ما انجام این نوع از بازی را ایجاب می‌کرد و با روش دفاعی توانستیم در نخستین بازی جام‌جهانی یک امتیاز را بگیریم.

کی‌روش ترکیب مناسبی را در بازی مقابل نیجریه به میدان فرستاد؟
فکر می‌کنم برای این بازی این ترکیب مناسب بود و البته به نتیجه هم رسید.

عملکرد ملی‌پوشان نیجریه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
نیجریه‌ای‌ها وقتی دیدند که ما بازی آنها را تخریب می‌کنیم، مستاصل شدند و سرگردان بازی کردند.

با توجه به تک‌حمله‌هایی که داشتیم آیا می‌توانستیم مقابل نیجریه به گل برسیم؟

شاید این توقع بالایی باشد که در برابر نیجریه گل می‌زدیم. نیجریه تیم خوب و با کیفیتی است و همین که در برابر این تیم گل نخوردیم، نتیجه خوبی است.

در بازی مقابل آرژانتین چه عملکردی را باید داشته باشیم؟

آرژانتین از نظر سطح فوتبال مراتب بالاتری را نسبت به دیگر حریفانمان دارد و یکی از شانس‌های نخست قهرمانی در جام‌جهانی برزیل است. مطمئنا آرژانتین در بازی مقابل ایران با تمام توان به میدان نمی‌آید. در بازی مقابل آرژانتین اهمیت زیادی دارد که در طول بازی و در مصاف‌های یک به یک موفق باشیم. نباید به بازیکنان آرژانتین اجازه دهیم که در مصاف‌های تک به تک موفق شوند. باید تاکید کنیم که ما خط دفاعی نداریم بلکه یک تیم دفاعی داریم. فکر می‌کنم با همین ایده و تدبیر حتی در بازی دوم نتیجه خوب و قابل قبولی بگیریم.

با کسب این یک امتیاز آیا شانس صعود به مرحله بعد را داریم؟
برای قضاوت کمی زود است. باید منتظر سایر دیدارها باشیم و ببینیم تیم‌های همگروه ما چه نتیجه‌ای می‌گیرند و می‌توانیم در بازی آخر شانسی برای صعود داشته باشیم یا نه. ما به واسطه توانایی‌هایی که داریم در خط دفاعی خوب بازی می‌کنیم. البته شاید تیم ملی ما ظرفیت بالاتری از این هم داشته باشد ولی این امر مستلزم آن است که پیش از این کارهایی را انجام داده باشیم. این سبک بازی کردن شاید چندان عامه‌پسند نباشد ولی نتیجه می‌گیرد و باعث شادی زودگذر می‌شود.

شاید اگر یک غیرایرانی بازی با نیجریه را می‌دید چندان از شیوه بازی ما لذت نمی‌برد...
بالاخر این انتخابی است که ما باید انجام دهیم؛ انجام یک بازی عامه‌پسند ولی با عدم کسب نتیجه و یا بازی غیر عامه‌پسند و کسب نتیجه. تیم ملی ایران در مجموع تمام بازی‌هایی که در تا این لحظه در جام جهانی انجام شده تنها تیمی است که کم‌ترین پاس را داده است. این انتخاب ماست. شاید تیم‌های دیگر رویکردهای متفاوتی را داشته باشند ولی ما رویکرد خودمان را انجام می دهیم.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.