ملی‌پوش ایران در جام‌جهانی ۱۹۸۷ آرژانتین می‌گوید هدف ایران در دیدار با نیجریه بیشتر گل نخوردن و گرفتن یک امتیاز بود که در این راه موفق نیز بودیم.
ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، در ارزیابی‌اش از دیدار شب گذشته ایران – نیجریه اظهار کرد: نتیجه این بازی برای ما راضی‌کننده بود و به نظرم حتی می توانستیم تیم نیجریه را هر چند که یک تیم قدرتی، سرعتی و قوی بود، شکست دهیم.
وی بیان کرد: نیجریه از ابتدا تا انتهای بازی ما را تحت فشار گذاشته بود ولی به نظرم بازیکنان ما و مربی تیم ملی یک بازی منطقی را در دستور کار خود قرار داده بودند. به هر حال ما از نظر قدرت و درگیری نمی توانستیم با نیجریه مقابله کنیم و سرعت بازیکنان نیجریه واقعا خوب بود.
این مربی خوزستانی خاطرنشان کرد: برنامه تیم‌ ملی این بود که فضاهایی را که راه نفوذ تیم نیجریه برای رسیدن به گل وجود دارد را ببندد که این کار به خوبی انجام شد. به نظرم بیشتر به فکر گرفتن یک امتیاز بودیم تا این که به پیروزی فکر کنیم که اگر هدف این بود به نظرم موفق بوده‌ایم.
وی گفت: اگر هدف مان این بود که از گروه مان صعود کنیم، باید نیم نگاهی به دروازه نیجریه می کردیم. ما بیشتر به ضربات ایستگاهی دلخوش کرده بودیم که البته منطقی هم بود ولی در این ضربات هم موفق نبودیم اما در گرفتن یک امتیاز موفق بودیم.
قاسم‌پور عنوان کرد: تنها برنامه خاص ایران در این بازی این بود که گل نخورد. نیمه اول خیلی طبق آنچه فکر می کردیم، نبود و انتظار داشتیم که تیم‌ملی فوتبال بازی کند و من کار تاکتیکی‌ای که برای رسیدن به گل باشد از تیم‌ملی ندیدم ولی در نیمه دوم کمی بهتر بودیم و بازهم تاکید می‌کنم که هدف مان بیشتر گل نخوردن و گرفتن یک امتیاز بود که در این راه موفق بودیم.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بهترین بازیکن ایران در این دیدار چه کسی بود؟ گفت: ما واقعا ستاره یا بازیکنی که خیلی به چشم بیاید، نداشتیم ولی در کل تیم مان در دوندگی طبق آماری که در حین بازی داده می‌شد، خوب بود و این نشان از بدنسازی قابل قبول ایران داشت که باعث شد مقابل تیمی که حرف اول را در قدرت و دوندگی می زند، تا پایان مسابقه کم نیاورد.
ملی‌پوش ایران در جام‌جهانی ۱۹۸۷ آرژانتین افزود: تا زمانی که گل نخورده‌ایم و موقعیت‌های زیادی به حریف نداده‌ایم، کار گروهی‌مان در دفاع خوب است ولی در حمله تا زمانی که گل نزدیم، کار گروهی‌مان خوب نبوده است یا این‌که نتوانسته‌ایم مهاجم‌مان را خوب تغذیه و حمایت کنیم و به نظر من این یک ضعف است.
وی در پاسخ به این سوال که چندان پیش‌بینی نمی‌شد که علیرضا حقیقی به عنوان گلر اول تیم انتخاب شود، نظر شما در این خصوص و عملکرد حقیقی چیست، خاطرنشان کرد: فشار چندانی روی حقیقی نیامد که بتوانیم درباره عملکردش چیزی بگوییم. به هر حال تنها کسی که می‌تواند درباره انتخاب بازیکن صحبت کند، خود مربی است و فکر می‌کنم خود کی‌روش اشراف بیشتری به نفرات تیم نسبت به ما که بیرون گود هستیم، داشت. مطمئنا هر مربی به بازیکنی که انتخاب می‌کند و کارش اعتقاد دارد.
قاسم‌پور درباره این‌که در این دیدار به نظر می رسید نیجریه چندان حریف خطرناکی نبود، عنوان کرد: تیم نیجریه آن تیم گذشته نیست ولی در هر صورت نیجریه تجربه، قدرت و سرعت داشت و با این که آن نیجریه گذشته نبود، ۹۰ دقیقه ما را تحت فشار قرار داد و توپ و میدان در اختیارش بود. به هر حال تیمی که به جام‌جهانی می‌آید، تیم دست و پا بسته‌ای نیست.
وی درباره تعویض دژآگه خاطرنشان کرد: بازهم این موضوع بستگی به تشخیص کی‌روش دارد و نمی توانیم بگوییم که چرا این بازیکن را بیرون آورد و نفر جایگزین را با چه هدفی وارد زمین کرد.
این مربی خوزستانی در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به عملکرد تیم‌ملی مقابل نیجریه می دهید؟ عنوان کرد: وقتی همه قبل از این بازی اذعان داشتند که اگر از این بازی یک امتیاز بگیریم خوب است، پس در نتیجه می توان نمره خوبی را به تیم ملی داد.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما تیم‌ملی می‌تواند در دو دیدار بعدی خود برابر آرژانتین و بوسنی عملکرد قابل قبولی داشته باشد، گفت: امیدوارم که این اتفاق بیفتد و حتی بهتر از این دیدار هم بازی کنیم. به هر حال در یک تورنمنت یک تیم باید بازی به بازی بهتر کار کند تا بتواند نتیجه بهتری کسب کند.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.