سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اعتقاد دارم اکثریت افراد فکر می‌کنند درگروه ما در جام جهانی سه تیم حضور دارند‬‎.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به برزیل‌،کارلوس کی‌روش پس از تمرین امروز (سه‌شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری حاضر شد و در پاسخ به اولین سؤال مبنی بر اینکه قبل از بازی گفتید همه فکر می‌کنند سه تیم در این گروه (گروه F جام جهانی) هستند اما اکنون نشان دادید که تیم چهارمی هم هست، گفت: هنوز اعتقاد دارم اکثریت افراد فکر می‌کنند در این گروه سه تیم حضور دارند‬‎ و بیشتر کارشناسان به این اعتقاد دارند که آرژانتین صدرنشین می‌شود‬‎ ‫و تیم دوم هم بوسنی یا نیجریه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه صدرنشینی آرژانتین در گروه F جام جهانی تقریباً قطعی است، افزود: همانطور که چند روز پیش گفتم استحقاق حضور در اینجا را داریم. ‫این جایزه از کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فیفا نبوده‬‎ است. ما ‫اینجا هستیم تا تلاش کنیم و بهترین بازی‌ها را انجام دهیم‬‎.

«سعی می‌کنیم در بازی‌های بعدی هم با همین  روحیه جنگندگی راه‌مان را ادامه دهیم»، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با بیان این جمله ادامه داد: مهمترین مسئله این است که بعد از هر بازی سر بازیکنانم بالا باشد.

کی‌روش همچنین خاطر نشان کرد: می‌خواهم تمامی هواداران فوتبال ایران افتخار کنند به تیم ملی فوتبال ایران. این مهمترین هدف ما در جام جهانی ۲۰۱۴ است.

وی در پاسخ به این سؤال که «پیش از این تمام تمرکزتان روی بازی با نیجریه بود و حالا برای رویارویی با آرژانتین چه نظری دارید؟»، گفت: واقعاً در ۴۰ سال گذشته آرژانتین از بعد اعتبار در سطح سه چهار تیم اول دنیا بوده و سخت است تیمی را از نظر وجاهت بالاتر از آرژانتین پیدا کرد اما دو مسئله بسیار مهم در فوتبال وجود دارد. نخست اینکه اعتبار باعث برد در مسابقات فوتبال نمی‌شود و پس از آن باید به این نکته توجه داشته باشیم که در جهان هیچ دیداری نیست که قبل از شروع آن شما باور داشته باشید در آن برنده هستید.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به اهمیت دیدار مقابل آرژانتین اشاره کرد و افزود: بازی ما مقابل آرژانتین یکی از سخت‌ترین بازی‌های پیش روی ایران در جام جهانی است و با در نظر گرفتن جام‌های جهانی قبلی شاید سخت‌ترین بازی باشد. بنابراین فوتبال ایران بزرگترین چالش را ظرف چهار پنج روز آینده پیش روی خودش خواهد داشت و تنها راهی که ما داریم این است که با روحیه جنگندگی بالا بجنگیم و باید سعی کنیم بازیکنان ستاره ما بهترین بازی خود را به نمایش بگذارند. بهترین بازیکن ما روحیه خوبی دارد و مقابل آرژانتین هم خواهد بود. بهترین بازیکن ما همان روحیه تیمی ماست که برابر آرژانتین هم از او استفاده خواهیم کرد.

کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا بازی برابر آرژانتین را فدای دیدار مقابل بوسنی خواهید کرد، گفت: خیر، ما با بهترین بازیکنان سعی خواهیم داشت تقابلی مناسب با بازیکنان و تیم فوق العاده آرژانتین داشته باشیم. ‫من به فردا اعتقاد ندارم و به امروز فکر می‌کنم. پس‌انداز کردن برای حساب بانکی است و من از بهترین نفراتم استفاده می‌کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای بازی با آرژانیتن دارید و احتمال تغییر در ترکیب وجود دارد؟، عنوان کرد: بله این احتمال وجود دارد که برخی از  راهکارهای‌مان را برای بازی با آرژانتین تغییر دهیم اما مهمترین برنامه یک استراحت خوب است، چراکه بازی سختی با نیجریه داشتیم. مسئله‌ای که باید اشاره کنم این است که صحبت زمان نیست. دو سال هم وقت داشته باشید نمی‌شود آمادگی بازی با آرژانتین را ایجاد کرد. شاید با ۲۰ سال زمان بشود این کار را انجام داد! مهمترین نکته این است که آمادگی جسمانی و روحی لازم را برای بازی با آرژانتین ایجاد کنیم.

وی در خصوص اُفت اشکان دژاگه گفت: ‫کار مهاجمان ما بسیار دشوار بود‬‎، ‫بخصوص کار اشکان و خسرو حیدری‬‎. البته به این نکته توجه داریم که اشکان فصل گذشته مصدوم بوده، چند بازی را هم از دست داده و هنوز در حال طی روند رو به پیشرفت‬‎ ‫است ‫و شکی نداریم که او دیروز در بهترین شرایط وظایفش را انجام داد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که وقتی بازیکنان حریف مثل اوبی میکل و موسس این دانش را داشتند که یک بازیکن از لیگ برتر انگلستان درون زمین است می‌توانست عامل ترس تیم حریف باشد و به ما کمک کند. با این شرایط از عملکرد اشکان راضی و خوشحالم. او سعی کرد حفظ توپ کند و کارش را انجام دهد.

«طبق وعده شما بازیکنان پس از دیدار با نیجریه با سربلندی از زمین خارج شدند آیا مقابل آرژانتین نیز همین اتفاق خواهد افتاد؟»،‌ کی‌روش در پاسخ به این پرسش گفت: بله، بدون هیچ شکی.‬‎ وقتی شما شاهد این هستید که بازیکنان در طول ۹۰ دقیقه با هرچه در جان و تن دارند بازی می‌کنند، مطمئناً افتخارآمیز است و تنها افرادی که جبهه فکری خاصی دارند برای این مسئله احترام قائل نیستند.

وی افزود: وقتی تیمی را می‌بینید که در طول ۹۰ دقیقه با تمام توان تلاش می‌کند باعث افتخار هواداران و همفکری این افراد با بازیکنان تیم است. بازیکنانم تا امروز این مهم را انجام دادند و  دلیلی نمی‌بینم که آنها مقابل آرژانتین چنین کاری نکنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که «آیا سربلندی مقابل آرژانتین فقط شکل بازی است یا برای نتیجه هم چنین فکری دارید؟»، اظهار داشت: من فقط در مورد چیزی حرف می‌زنم که تحت کنترلم باشد. من تعهد و اعتقادات خودم را می‌توانم کنترل کنم اما روی نتیجه بازی کنترلی ندارم. اصلاً هیچکس چنین کنترلی ندارد. ما برنامه خودمان را داریم اما فکر می‌کنید ساماندهی کامل در طول ۹۰ دقیقه ساده است؟ ‬‎آیا ساده است تمام اعضای تیم ۹۰ دقیقه برای پاس و توپ بعدی بجنگند؟ قطعاً اگر شاگردانم مقابل آرژانتین هم این کار را انجام دهند خوشحال می‌شوم.

کی‌روش در مورد اینکه به نظرش بهترین بازیکن دیدار ایران - نیجریه نباید از میان ملی‌پوشان کشورمان انتخاب می‌شد، عنوان کرد: موافق هستم اما اگر یک بازیکن ناشناخته در جهان را مقابل تابلوی حامیان مسابقات قرار دهید آیا خوشحال می‌شوند؟! اگر ما در جام جهانی بازیکنانی که در لیورپول و چلسی بازی می‌کنند داشتیم کارمان راحت‌تر می‌شد.

«راه پیش روی ما خیلی طولانی است»، وی با بیان این جمله درباره اینکه چرا به صورت ناگهانی حقیقی دروازه‌بان تیم ملی شد، گفت: دیروز بازی را دیدید‬‎؟! زمانی که بازی گویای همه چیز است دیگر لازم نیست من چیزی بگویم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایده شما بستن بازی و استفاده از موقعیت‌هایی برای سورپرایز حریف است، چیزی شبیه به ایده‌های مورینیو، اظهار داشت: وقتی مسائل سطح اول فوتبال را یادآوری می‌کنید و بعد نام مورینیو را می‌آورید نمی‌دانم در حال تحسین هستید یا انتقاد! ولی تمامی مربیان باید با داشته‌های‌شان بتوانند کارشان را انجام دهند.

کی‌روش همچنین یادآور شد: تاکتیک من زمانی که در رئال بودم این بود که وقتی رونالدوی برزیلی در تیم ما بود‬‎ ‫سه بازیکن مأمور مهار او می‌شدند‬‎ ‫و اینگونه کار من با بودن ستاره‌هایی چون فیگو بسیار ساده‌تر بود‬‎ اما وقتی این ابزار نیست باید با سازماندهی و تفکر بالا کارتان را انجام دهید. امسال هم در لیگ قهرمانان تیم‌هایی چون بارسلونا و رئال وقتی تحت فشار بودند ۱۱ بازیکن در محوطه جریمه دفاع می‌کردند. بنابراین همیشه باید ابزارهای‌مان را در نظر بگیریم.

یک خبرنگار کاستاریکایی از کی‌روش در مورد حضور مسی در تیم ملی آرژانتین از کی‌روش سؤال پرسید که او گفت: ما تنها به مسی فکر نمی‌کنیم. آرژانتین بازیکنانی همچون ایگوان و دی‌ماریا هم دارد. ما با یک بازیکن طرف نیستیم و باید به کل تیم آرژانتین فکر کنیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )