در آستانه اولین دیدار تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ سایت فیفا در گزارشی به تمجید از سرمربی پرتغالی این تیم پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فیفا در گزارشی به تمجید از کارلوس کی‌روش پرداخته است و نظر ستاره‌های تیم ملی ایران را درباره شیوه مربیگری این مربی ۶۱ ساله جویا شده است.

در ابتدای این گزارش آمده است: کارلوس کی‌روش در ماه آوریل سال ۲۰۱۱ با یک هدف هدایت تیم ملی ایران را  قبول کرد: «اینکه ایران را به جام جهانی برگرداند، اتفاقی که در جام جهانی ۲۰۱۰ رخ نداد». کی‌روش این مأموریت را به شیوه‌ای قابل قبول انجام داد و به عنوان صدرنشین گروه A‌ آسیا در مرحله انتخابی جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد، آن هم با شکست کره جنوبی در خانه این تیم. درپی این اتفاق کی‌روش به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها در میان مردن ایران تبدیل شد. این موضوع در جشن هواداران در استادیوم آزادی که شعارهایی در حمایت از مربی پرتغالی تیم ملی سر می‌دادند، مشهود بود.

گزارش سایت فیفا اینطور ادامه پیدا کرده است: هواداران تیم ملی اکنون انتظارات زیادی از تیم‌شان در این جام جهانی دارند، جایی که قهرمان سه دوره جام ملت‌های آسیا کارش را با بازی برابر نیجریه آغاز می‌کند. با حمایتی که از جانب هواداران دریافت کرده‌اند، بازیکنان تیم ملی ایران اطمینان دارند که دستورات کی‌روش می‌تواند آنها را به موفقیت برساند. یکی از این بازیکنان دنیل داوری است، یکی از چند لژیونر اروپایی ناشناخته‌ای که کی‌روش آنها را شناسایی و به تیم دعوت کرد.

سایت فیفا به نقل از داوری درباره کی‌روش نوشته است: زمانی که کی‌روش مرا فراخواند بی‌درنگ قبول کردم. برای من بازی در تیم ملی که مربی بزرگی مانند کی‌روش آن را ساخته است، افتخاری بزرگ است. کی‌روش به تیم انرژی مثبت می‌دهد. من در آلمان با مربیان زیادی کار کرده‌ام و چیزهای زیادی دیده‌ام اما تجربه‌ای که کار در کنار کی‌روش به من داده واقعاً زیاد بوده است.

داوری تنها بازیکن تیم ملی ایران نبوده که در گفت‌وگوی خود با سایت فیفا به تمجید از کی‌روش پرداخته است. اشکان دژاگه،‌ هافبک تیم فولام انگلیس هم نظری مشابه به نظر داوری داشت.

وی به سایت فیفا گفت: تیم ملی ایران از زمانی که کی‌روش هدایت آن را بر عهده گرفته واقعاً به چشم آمده است. ما در سطح به مراتب بالاتری بازی می‌کنیم. کی‌روش تجربه فراوانی دارد و با تیم‌های تراز اولی کار کرده است. او تلاش کرده است تا دانش خود از فوتبال را به ما انتقال دهد. به نظر من ما باید به همین روند ادامه دهیم.

یکی دیگر از بازیکنان تیم ملی ایران که به تمجید از سرمربی پرتغالی خود پرداخته، خسرو حیدری، هافبک تیم استقلال است، کسی که باور دارد ایران حضورش در جام جهانی را تا حد زیادی مدیون کی‌روش است.

حیدری به سایت فیفا گفته است: کی‌روش محور موفقتیت‌های ماست. شیوه مربیگری او باور نکردنی است. او مربی فوق‌العاده‌ای است که نقش پررنگی در رسیدن ما به جام جهانی داشت. از وقتی که او آمده است، سطح بازی‌‌مان روز‌به‌روز در حال بالا رفتن است.

در بخش پایان گزارش سایت فیفا درباره کی‌روش خاطر نشان شده است: در مورد کی‌روش یک چیز حتمی است، اینکه او در ایران افرادی بیشتری عاشقش خواهند شد، اگر تیم ملی نمایش قابل قبولی در جام جهانی داشته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )