سرمربی تیم ملی فوتبال نیجریه گفت: اگر کی‌روش همه مردانش را هم در دفاع قرار دهد ما راه خود را برای رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهیم‬‎‎.
به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم به برزیل، استفان کشی پس از تمرین امروز تیم ملی نیجریه در نشست خبری در پاسخ به این سئوال که چقدر اعتقاد دارید مربیان آفریقایی می‌توانند موفق باشند، اظهار داشت: فکر می‌کنم به اندازه کافی به دیگران فرصت داده‌ایم ‬‎. ‫باید ببینیم خودمان چکار می‌توانیم بکنیم. مهم این است که یک تیم به جام جهانی برود و ‫بعد باید دید چکار می توان بکند.‬ ‫این اشتباه است که فکر کنیم ما نمی توانیم به نتیجه برسیم‎. بسیاری از مربیان موجب افتخار خودشان و آفریقا بوده‌اند و اگر فرصت داده شود، می‌توانند این کار را انجام دهند.‎

وی در مورد اینکه کی‌روش وی را بهترین فرد در تیم ملی نیجریه نامیده، گفت: خیلی خوب است که این صحبت شده‎ است. من هم او را محبوب می‌دانم‬‎ ‫و باید دید چکار می‌کنیم‎.

کشی همچنین در مورد صحبت کی‌روش و اشاره او به ارزش دفاع خوب و اینکه آیا نگران بازی دفاعی ایران نیست، عنوان کرد:‎ فکر می‌کنم تا الان همه چیز جالب بوده است.‬‎ همه بازی‌ها تهاجمی بوده‬‎، ‫برای اینکه بینندگان باید لذت ببرند. این همه هزینه می‌شود و ما می‌خواهیم همه بازی خوب ببینند‬‎، ‫البته اگر او همه مردانش را هم در دفاع قرار دهد ما راه خود را برای رسیدن به نتیجه ادامه می‌دهیم‬‎‎.

کشی در مورد اینکه تیمش به اندازه کافی گل نزده و آیا اکنون آماده بازی دفاعی است، گفت: از نظر من گل زدن و تعداد گل آن‌قدر مهم نیست.‬‎ ‫اگر ما گل بزنیم خوب است و اگر این ما را به فینال برساند همه شما را می بوسم‬‎ اما اگر گل بزنیم و بازی را ببازیم خوب نیست‎.

سرمربی نیجریه در مورد اهمیت حضور اوبی میکل اظهار داشت: اوبی میکل یک بازیکن خوب است ولی تیم مطرح است‬‎. تیم فقط فرد نیست و همه باید با هم بازی کنند و توانایی جمع مهم است تا موفق شوند‬‎. ‫می‌خواهیم به عنوان یک تیم متحد عمل کنیم‬‎‎.

کشی در مورد اینکه چقدر احتمال دارد یک تیم آفریقایی قهرمان جام جهانی شود، گفت: خیلی احتمال دارد‬‎. ‫برای همین اینجا هستیم‬‎.اسامی بزرگ کشورها دلیل بردن آنها نیست‬‎. فوتبال یک بازی باز است. برای آنها احترام قائلیم اما باید بازی خودمان را انجام دهیم‬‎ ‫و بتوانیم به موفقیت برسیم‎.

او در مورد اینکه آیا احتمال قهرمانی نیجریه وجود دارد یا نه، عنوان کرد:‎ من به تیمم اعتماد دارم و می‌توانیم قهرمان شویم. ‎

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد کیفیت استادیوم و زمین بازی گفت: من در مورد استادیوم و زمین نظرم این است که زیباست، ‫خیلی زیباست‬‎. ‫وقتی زمین بازی به این خوبی باشد، حتی اگر مصدوم هم شوید دوست دارید بازی کنید‬‎. نمی‌دانم بازیکنان دیگر چه می‌خواهند‬‎؟‎

کشی در مورد آسیب‌دیدگی برخی از بازیکنانش در اردوی امریکا و همچنین به دلیل مالاریا و تاثیر این موضوع روی تیم گفت:‎ همان‌طور که کاپیتان تیم هم گفت برای آماده‌سازی بازی کردیم و هدف ما آشنایی با هم بود‬‎‎. ‫بردن مهم است اما مهمتر این است که این افراد چگونه می‌توانند هماهنگی و درک داشته باشند. این کلید کار است و ما اکنون هماهنگی بیشتری داریم و تیم در حال رشد است.‎

سرمربی تیم ملی نیجریه در مورد اینکه عقاب‌ها در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نتوانسته‌اند صعود کنند و این جام تا چه اندازه برای‌شان اهمیت دارد گفت:‎ اعتقاد داریم جام جهانی در بالاترین سطح است و تنها تفاوت این است که اینجا اسمش جام جهانی است. مطمئنم نیجریه در جام جهانی خوب کار می‌کند و بازیکنان ما شایستگی‌های زیادی دارند‬‎.‎

کشی در مورد اینکه تیم امسال نیجریه با تیم سال ۱۹۹۴ که خودش در آن بازی می کرد‎، چقدر تفاوت دارد، اظهار داشت:‎ ‫نمی‌توانم مقایسه کنم این تیم مثل یک نوزاد است‬‎ و تنها یک سال و نیم قدمت دارد‬‎. ‫سال ۹۴ تیم ۵،۶ ساله بود‬‎. ‫بازیکنان جوان و دانشجو در آن تیم بودند‬‎ ‫اما این تیم مانند آن تیم نیست و جوان است‬‎. ‫در اینجا داریم برتری ذهنی و روحیه آن تیم را ایجاد می‌کنیم.

کشی در واکنش به این موضوع که دیدار سختی برابر آرژانتین دارند و به همین دلیل باید از ایران امتیاز بگیرند، گفت:‎ ‫آیا امکانش هست سوال‌تان را نگاه دارید تا آن را زمان بازی با آرژانتین‬‎ بپرسید؟ از من در مورد بازی با ایران سئوال کنید. من الان به ایران فکر می‌کنم نه آرژانتین‬‎‎.

همان خبرنگار دوباره پرسید که آیا نتیجه بازی با ایران در ادامه راه تاثیرگذار نیست، تصریح کرد: خیر، تاثیرگذار نیست‎.

یکی از خبرنگاران سوالی پرسید مبنی بر اینکه چرا چند سال پس از رفتن «اینگه» از تیم، دوباره او را بازگردانده است که کشی در این باره عنوان کرد:‎ او پیر نیست و اتفاقابازیکن جوانی است. ‎ ‫اصلا یک بچه است و خوب بازی می‌کند و فکر می‌کنم باید به او فرصت داد تا برای نیجریه بازی کند.‬ علاقمندم از او استفاده کنم.

کشی در پاسخ به سوال خبرنگار اعزامی تسنیم مبنی بر اینکه مشکلات مالی و پاداش رئیس جمهور کشورشان تا چه اندازه بر روحیه بازیکنان تاثیر دارد، اظهار داشت:‎ ‫این مشکلات مالی و قول رئیس جمهور واقعیت ندارد. شاید شما ما را با کامرون اشتباه گرفته‌اید. همه چیز در مودر ما عالی بوده است.‎

کشی در مورد نقطه قوت تیم ملی ایران اظهار داشت:‎ من در حال حاضر به این سئوال پاسخ نمی‌دهم و فردا پس از بازی به آن می‌پردازم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )