مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: نیجریه‌ای‌ها بسیار تماشایی بازی می‌کنند و تیم خوبی دارند اما می‌توانیم آنها را شکست دهیم.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت ۲۳:۳۰ فردا (دوشنبه) در اولین بازی خود در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مصاف نیجریه خواهد رفت. 

مهرداد بیت‌آشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی تسنیم، در خصوص وضعیت تیم ملی، رقابت‌های جام جهانی و امیدهای ایران برای صعود از گروه صحبت کرده است.

تسنیم: ارزیابی‌ات از وضعیت تیم ملی پیش از اولین بازی‌مان در جام جهانی چیست؟

اردوهای خوبی برگزار کردیم و در دیدارهای تدارکاتی نیز همه بازیکنان سعی کردند کارهایی که کادر فنی خواسته بود را انجام دهند. انجام یک بازی سازمان یافته و با برنامه خواست اصلی کادر فنی بود و ما در بازی‌های تدارکاتی روی کارهای دفاعی تمرکز کرده بودیم.

تسنیم: وضعیت بازیکنان در تمرینات چگونه بوده است؟

کارلوس کی‌روش برای همه بازیکنان برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده بود. بازیکنان هر روز تلاش کردند و سختکوش‌تر شدند. در کل همه چیز عالی بود.

تسنیم: خودت چقدر برای حضور در ترکیب تیم ملی امید داری؟

این موضوع به نظر سرمربی تیم ملی بستگی دارد، اما من سخت تلاش می‌کنم نظر کی‌روش را جلب کنم.



تسنیم: برای بازی با نیجریه آماده شده‌اید؟

همانطور که گفتم در بازی‌های تدارکاتی شرایط خوب بود و اکنون از لحاظ دفاعی به خوبی برای بازی با نیجریه آماده شده‌ایم. همچنین در دو بازی تدارکاتی پایانی تیم ملی در کارهای تهاجمی خطرناک عمل کرد و توانسته‌ایم کارهای خوبی انجام دهیم.

تسنیم: شرایط این تیم را که اولین حریف ماست، چگونه ارزیابی می‌کنی؟

نیجریه تیم بسیار خوبی دارد و آنها سبک بازی‌شان تماشایی است. اگر بتوانیم برابر این تیم آفریقایی خودمان باشیم و خوب عمل کنیم، می‌توانیم به پیروزی برسیم و نتیجه بگیریم.

تسنیم: البته جالب‌ترین بازی ما با آرژانتین و رویارویی با لیونل مسی خواهد بود. درست است؟

همانطور که همه می‌دانند آرژانتینی‌ها صاحب تیم بسیار خوبی هستند اما در حال حاضر تمرکز ما تنها روی بازی با نیجریه است. مسابقه اول ما در جام جهانی مهمترین دیدار ماست.

تسنیم: چرا به آرژانتین فکر نمی‌کنید؟

در حال حاضر مهمترین هدف ما صعود از گروه است و می‌خواهیم یک گام جلوتر برویم. به همین دلیل باید در بازی اول دنبال این هدف باشیم.

تسنیم: ایران می‌تواند در جام جهانی از گروهش صعود کند؟

چراکه نه! ما در گروه دشواری قرار گرفته‌ایم که در آن آرژانتین، نیجریه و بوسنی مدعی صعود هستند اما فکر می‌کنم ما هم شانس خوبی برای صعود داریم. به شرط اینکه در بازی اول به خوبی تمرکز داشته باشیم و از نیجریه امتیاز بگیریم، می‌توانیم صعود کنیم.



تسنیم: مسئله مهمی که در خصوص تیم ملی بعد از جام جهانی وجود دارد، بحث ماندن یا رفتن کی‌روش است. به نظرت او نباید در جام ملت‌ها نیز در تیم ملی بماند؟

کی‌روش مربی بسیار خوب و سطح بالایی است. او در تیم ملی ایران کارش را به بهترین نحو انجام داد و اگر اکنون از بازیکنان، کادر فنی و دیگر اعضای تیم درباره او بپرسید، همه با احترام در خصوص کی‌روش صحبت می‌کنند. او مربی باهوشی است و می‌داند داخل و خارج زمین چه کار کند. کی‌روش همیشه برای تیم ملی سخت تلاش کرده است و من در این خصوص فقط می‌توانم همین را بگویم.

تسنیم: در حالی که  شانس بازی کردن در تیم ملی آمریکا را هم داشتی کی‌روش تو را به تیم ملی ایران دعوت کرد. اینکه اکنون با ایران در جام جهانی حضور داری، چه حسی به تو می‌دهد؟

اکنون فقط به یک موضوع فکر می‌کنم و آن هم تیم ملی ایران است. صددرصد تمرکزم را روی تیم ملی گذاشته‌ام و به چیز دیگری هم فکر نمی‌کنم. هر کاری که از دستم برآید برای ایران انجام خواهم داد.

تسنیم: پیش‌بنیی‌ات درباره پایان جام جهانی و قهرمان این رقابت‌ها چیست؟

تیم‌های بسیار خوبی در این دوره از جام جهانی حضور دارند. جام جهانی تورنمنت معتبری است که هر چهارسال یک بار برگزار می‌شود و همه تیم‌هایی که در این مسابقات شرکت می‌کنند خوب هستند، به همین دلیل نمی‌توانم قهرمان این جام را پیش‌بینی کنم، چون کار بسیار سختی است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )