خبرنگار نیجریه‌ای گفت: برگ برنده تیم ملی ایران در جام جهانی کی‌روش است.
آده‌توکومبو اوجی‌کره خبرنگار روزنامه نشنال نیجریه در گفت‌وگویی با خبرنگار اعزام فارس به سؤالات وی به شرح زیر پاسخ داد:

فارس: چه شناختی از تیم ملی ایران دارید؟

در گروه F برخی تیم‌ها شناخته‌شده‌تر هستند و برخی خیر. در این گروه می‌توان به آرژانتین اشاره کرد که بازیکنان مطرحی دارد و حتی تیم ملی نیجریه که بازیکنانش را خیلی‌ها می‌شناسند. البته بوسنی هم بازیکنان خوبی دارد اما باید اعتراف کنم که ایران شناخته شده نیست و ما بازیکنان این تیم را نمی‌شناسیم و اطلاعات زیادی از این تیم نداریم. بر همین اساس امروز به تمرین تیم ملی ایران آمدم تا بازیکنان این تیم را از نزدیک ببینم و شاهد بودم که بازیکنان جوان و با انگیزه‌ای دارید که زیر نظر کارلوس کی‌روش تمرین می‌کند.

فارس: نقطه قوت تیم ملی ایران را چه می‌دانید؟

با توجه به اطلاعاتی که دارم می‌دانم که نیمکت پرقدرتی دارید. یعنی جایی که کارلوس کی‌روش روی آن حضور دارد، او مربی بزرگی است و کارنامه‌اش را همه می‌دانند. در دوره گذشته جام جهانی نیز برای رسیدن به نیمه نهایی مقابل اسپانیا بدشانسی آورد و همراه با تیمش پرتغال از دور مسابقات کنار رفت اما باز هم تاکید می‌کنم کی‌روش مربی بسیار مطرحی است.

فارس: نظرت در مورد تیم ملی بوسنی چیست؟

همانطور که گفتم بوسنی بازیکنان سرشناسی دارد که می‌تواند برای همه تیم‌ها دردسرساز شود. آنها از ایران معروف‌تر هستند و خیلی از بازیکنان آنها را رسانه‌ها و مردم می‌شناسند.

فارس: درمورد ایران چه نظری داری؟

باید اعتراف کنم هیچ اطلاعاتی از ایران ندارم و فقط می‌دانم این تیم یکی از تیم‌های بزرگ قاره آسیاست. آنها برای صعود به جام جهانی، کره جنوبی که در چند دوره اخیر جام جهانی عملکرد خوبی داشته است را پشت سر گذاشته‌اند که این نشان می‌دهد که ایران هم می‌تواند خطرناک باشد.

فارس: ناشناخته بودن تیم ایران برای این تیم یک مزیت است یا یک عیب بزرگ؟

بدون شک در چنین وضعیتی حریفان سردرگم می‌شوند. ناشناخته بودن ایران می‌تواند برای تمام حریفانش در گروه دردسرساز شود. اما همانطور که گفتم برگ برنده تیم ایران کی‌روش است البته جام جهانی فرصت خوبی برای بازیکنان ناشناخته است تا خود را نشان دهند. در گذشته تیم‌هایی بودند که با بازیکنان گمنام به جام جهانی آمدند و سپس این بازیکنان ستاره شدند، پس این فرصت بزرگی برای بازیکنان ایران است تا خودشان را به خوبی نشان دهند.

فارس: ارزیابی از دیدار اول دو تیم ایران و نیجریه چیست؟

پیش‌بینی سخت است اما اگر نیجریه دوست دارد صعود کند باید تیم ملی ایران را شکست دهد. می‌دانم تمام مردم نیجریه و کادر فنی و بازیکنان این تیم به فکر پیروزی در این بازی هستند اما بازی‌های اول همیشه دشوار و غیرقابل پیش‌بینی است.

فارس: از کدام بازیکن ایرانی شناخت دارید؟

باید اعتراف کنم هیچکدام. در واقع در تمرین حاضر شدم تا اطلاعاتی از آنها به دست آورم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.