گفت‌وگو درباره‌ی استفاده از واژه‌های فارسی معادل برای واژه‌های خارجی در مسابقات فوتبال، بخشی از دقایق برنامه «۲۰۱۴» عادل فردوسی‌پور را در شامگاه پنجشنبه (۲۲ خرداد ماه) به خود اختصاص داد.


به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، پخش مراسم افتتاحیه جام‌جهانی ۲۰۱۴، در شبکه سه سیما به صورت زنده اتفاق نیفتاد و فقط در برنامه «۲۰۱۴» عادل فردوسی‌پور به پخش حدود پنج دقیقه از این مراسم آنهم به صورت خلاصه‌شده بسنده شد.

در برنامه «۲۰۱۴» شامگاه پنجشنبه، گفت‌وگویی درباره تاکید فرهنگستان ادب بر استفاده از واژگان فارسی در گزارش‌ها و برنامه‌های ورزشی شکل گرفت که عادل فردوسی‌پور با اشاره به عبارت جایگزین «وبگاه» برای «سایت»، تاکید کرد که برای برخی کلمات نمی‌توان از معادل‌های فارسی استفاده کرد و قول می‌دهم که خود فرهنگستان ادب و آقای حداد عادل هم از به کار بردن عبارت «سایت» ناراضی نباشد.

در ادامه این صحبتِ فردوسی‌پور، جاودانی - دیگر مجری ۲۰۱۴ - توضیح داد که تاکید فرهنگستان ادب برای جا افتاده این لغات است و در عین حال یادآور شده‌اند که اگر عبارتی در بین مردم جا نمی‌افتد، بر آن اصرار نشود.

به گزارش ایسنا، قسمت چهارم برنامه ویژه جام جهانی با نام «۲۰۱۴» شب گذشته با محوریت بازی افتتاحیه کرواسی - برزیل با حضور اسکوچیچ روی آنتن شبکه سه رفت.

در این برنامه عادل فردوسی‌پور گفت که از امشب ماراتن مسابقه پیامکی ۲۰۱۴ آغاز می‌شود و اولین سوال پیامکی پیش‌بینی بازی کرواسی و برزیل است.

پخش میان برنامه‌های ویژه نیمه شعبان و طراحی دکور بر اساس این مناسبت، فضایی متفاوت از شب‌های گذشته را به ۲۰۱۴ داده بود.

همچنین در قالب این برنامه گزارشی از مراسم رونمایی از کلیپ‌های ویژه جام جهانی در مرکز موسیقی و سرود صداوسیما پخش شد.

در این برنامه اسکوچیچ، سرمربی جدید تیم فولاد خوزستان به فردوسی‌پور برای طرفداری از کرواسی هدیه‌ی ویژه داد. اسکوچیچ گفت چون آمار هواداران کرواسی در نظرسنجی شما پایین است این پیراهن کرواسی را به عادل فردوسی‌پور می‌دهد تا یک طرفدار به طرفدارانشان اضافه شود.

نتایج نهایی نظرسنجی پیامکی مسابقه برزیل و کرواسی آخرین بخش این برنامه بود که پخش شد که بر اساس آن سه میلیون و ۹۱۷ هزار نفر در مسابقه پیش‌بینی بازی شرکت کردند که از این میان ۹۰ درصد پیش‌بینی کرده بودند برزیل بازی را می‌برد، ۶ درصد کرواسی و ۴ درصد نیز به تساوی بازی رأی داده بودند.


← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.