با نزدیک شدن به زمان برگزاری افتتاحیه جام جهانی، برزیل آماده برگزاری جشن جهانی فوتبال است.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برزیل، در حالی که از ساعت ۱۵ به وقت محلی جام جهانی بیستم به میزبانی برزیل در ورزشگاه ۶۸ هزار نفری سائوپائولو استارت می‌خورد، این کشور به طور کامل آماده برگزاری این رقابت‌هاست.
ورزشگاه سائوپائولو که یکی از نگرانی‌های فیفا برای میزبانی فیفا بود، نیز به طور کامل آماده شده است. این آمادگی البته تا لحظات پایانی هم حاصل نشده بود و در آخرین ساعات شروع میزبانی برزیل این استادیوم آماده برگزاری افتتاحیه جام شد. کارگران این ورزشگاه دیشب نیز آخرین کمبودهای این ورزشگاه را بر طرف کردند و به نظر می‌رسد همه چیز آماده برگزاری این رقابت‌هاست.
خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های مختلف نیز به شهر سائوپائولو آمده‌اند و ظرفیت سالن مرکز رسانه‌ای این ورزشگاه تکمیل شده است.
خبرنگاران و عکاسان ایرانی نیز برای پوشش این رویداد مهم به ورزشگاه محل برگزاری بازی‌ آمده‌اند اما به دلیل محدودیت جا کارت حضور در نشست خبری و میکسد زون را دریافت نکردند. فیفا بر اساس تقسیم‌بندی خود این کارتها را بین رسانه‌ها تقسیم می‌کند.
در اطراف ورزشگاه سائوپائولو هم تدابیر شدید امنیتی برقرار است و نیروهای ارتش نیز به کمک پلیس برزیل آمده‌اند. کیلومترها دورتر از ورزشگاه، خیابان‌ها به طور کامل بسته شده وهواداران فوتبال تنها از بعضی خیابان‌ها به ورزشگاه دسترسی دارند.
هواداران تیم‌های مختلف نیز در اطراف ورزشگاه حضور دارند و با شرکت در مراسم‌های ویژه اسپانسرهای فیفا شرکت می‌کنند.
یکی از بزرگترین مشکلات برزیل برای میزبانی این رقابت‌ها ناآشنایی مردم، راننده‌های تاکسی و حتی والنتیرهای مسابقات ابا زبان انگلیسی و حتی اسپانیایی است. بیشتر آنها تنها به زبان پرتغالی مسلط هستند و این یکی از بزرگترین مشکلات در میزبانی برزیل از این رویداد بزرگ است.
بر اساس اعلام بخش رسانه‌ای فیفا از ساعت ۱۴ به وقت محلی درهای ورزشگاه بر روی هواداران باز خواهد شد. خبرنگاران نیز می‌توانند یک ساعت پیش از باز شدن درهای استادیوم به داخل ورزشگاه بروند.
از نکات جالب این مراسم می‌توان به احتمال غیبت دیلما روسف رییس جمهور برزیل اشاره کرد. خبرنگار سایت لیاژای برزیل به ایسنا گفت که روسف به دلیل ترس از فریادهای اعتراضی هواداران برزیلی حاضر در ورزشگاه به محل برگزاری مراسم نخواهد آمد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.