سفر کاروان رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران به برزیل با حاشیه‌های مختلفی همراه بود.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به برزیل، نمایندگان اعزامی رسانه های گروهی کشورمان جهت پوشش بیستمین دوره مسابقات جام جهانی برزیل بامداد چهارشنبه به وقت تهران وارد سائوپائولو برزیل شدند.

سفر تیم رسانه ای ایران در جام جهانی ساعت ۵:۳۵ سه شنبه و با دقایقی تاخیر طی با دو پرواز قطری و اماراتی انجام شد. برخی از خبرنگاران از مسیر فرودگاه دوحه و برخی دیگر از مسیر فرودگاه دبی راهی برزیل شدند. نکته جالب توجه این سفر حضور بسیاری از هواداران فوتبال از نقاط مختلف جهان در این دو پرواز بود که همراه با اهالی رسانه ایرانی عازم سائوپائولو بودند.

هواداران انگلیس، کرواسی، استرالیا و حتی طرفداران آسیایی برزیل از کشورهایی چون تایلند در این پروازها حضور داشتند. همچنین طرفدارانی از کشورهای عربی مانند کویت و تیم های آفریقایی حتی از کشورهایی چون اوگاندا و آفریقای جنوبی که در جام جهانی حضور ندارند هم برای تماشای جام جهانی راهی برزیل شدند.

پرواز خبرنگاران از دوحه قطر با عبور از شهرهای دمام، قطیف و مکه مکرمه از عربستان و قاره آسیا خارج شد و از مسیر بندر سودان و خارطوم پایتخت سودان به مسیر خود ادامه داد. خلیج گینه محل خروج این پرواز از قاره سیاه بود و پرواز خبرنگاران ایرانی از حاشیه ساحل غنا و نیجریه رقیب ایران که هر دو در جام جهانی حضور دارند گذشت تا مسافت باقی مانده را بر روی اقیانوس اطلس گذرانده و با عبور از کناره شهرهای شمالی برزیل از جمله سالوادور در نهایت این پرواز ساعت ۱۶:۵۰ به وقت سائوپائولو و در بامداد روز چهارشنبه به وقت ایران وارد این شهر شد.

از نکات بسیار جالب طول پرواز صحبت هواداران تیم ها با یکدیگر و البته خبرنگاران ایرانی بود و آنها به پیش بینی در مورد نتایج مسابقات مشغول بودند. این تبادل نظرات گاهی حتی به کری خوانی هم می رسید که از جمله آنها به رخ کشیدن موفقیت ایران و مقابل استرالیا در مسیر صعود به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود.

این کری خوانی گاهی آنقدر داغ می شد که مهمانداران پرواز را وادار به واکنش کرده و آنها از این هواداران می خواستند تا هیجان خود را کنترل کنند.

بعد از ورود خبرنگاران به فرودگاه آنها بعد از بررسی اولیه مدارک به سرعت از محل در نظر گرفته شده برای میهمانان جام جهانی توسط فیفا خارج شده و با اتوبوس در ترافیک سنگین سائوپائولو راهی هتل «تیری بلوبری تاورز» شدند، البته اتوبوسی که برخلاف قول های قبلی فاقد امکان استفاده از اینترنت است. این هتل در یکی از نقاط دورافتاده شهر و با فاصله ای حداقل ۴۰ دقیقه ای تا ورزشگاه اصلی این شهر قرار دارد و امکانات آن با ادعاهایی که پیش از این توسط مسئولان آژانس تعطیلات رویایی مطرح شده بود فاصله زیادی دارد.

این شرایط نامناسب در همان بدو ورود خبرنگاران را شوکه کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.