فوتبال دوستان ایرانی با پیام کودکان مبتلا به استقبال جام جهانی می روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عادل فردوسی پور به همراه کارلوس دونگا، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی برزیل، در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل میهمان کودکان مبتلا به سرطان محک بودند.

در این دیدار گرم و پر هیجان، عادل فردوسی‌پور و کارلوس دونگا از بخش‌های بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک بازدید کردند و پس از آن با کودکان مبتلا به سرطان محک فوتبال بازی کردند و کارلوس دونگا پیراهن تیم ملی فوتبال برزیل را به فرزندان محک تقدیم کرد.

دعوت کودکان مبتلا به سرطان محک از کودکان مبتلا به سرطان جهان برای مبارزه با سرطان

کودکان مبتلا به سرطان محک در نامه‌ای با عنوان "پیام کودکان مبتلا به سرطان ایران به کودکان مبتلا به سرطان جهان" از آنها خواستند تا قهرمانانه با سرطان مبارزه کنند و باور داشته باشند: «سرطان پایان کودکی نیست...» فرزندان محک از کارلوس دونگا که راهی برزیل است خواستند که پیام آنها را در این رویداد جهانی به اطلاع همه دنیا برساند و به آنها بگوید: «بچه‌ها بیاین تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ اینقدر با سرطان بجنگیم که شکست بخوره و همه به ما جام قهرمانی بدن.»

متن نامه کودکان محک:
سلام بچه ها
این نامه رو ما بچه های مبتلا به سرطان ایران نوشتیم واسه اینکه یه چیز مهمی روبه همه بچه‌های دنیا بگیم. ما می‌دونیم که "سرطان پایان زندگی نیست..." و اینکه مهم نیست تیم کدوم یکی از ما امسال تو جام جهانی ببره چون جام جهانی کلا خوش می گذره، مهم اینه که ما بچه ها قهرمانیم و به سرطان گل می زنیم.
ما خیلی خوشحالیم چون داریم آماده میشیم واسه جام جهانی. تو راهروهای بیمارستان سوار پایه سرم هامون میشیم و با هم فوتبالِ سِرُمی بازی می‌کنیم و قراره با هم و با پرستارا و دکترامون فوتبال ببینیم. تازه تیم ما هم تو جام جهانی اومده و ما کلی خوشحالیم.
امروز کارلوس دونگا میاد پیش ما. ما بهش می‌گیم: عمو کارلوس. اون خیلی فوتبال بلده و قبلنا کاپیتان تیم فوتبال برزیل بوده. حالا که عمو کارلوس داره می‌ره برزیل و حالا که همه از همه جایِ کل دنیا اومدن برزیل ما این نامه رو نوشتیم تا عمو کارلوس برای همتون بخونه.
ما یاد گرفتیم که باید اینقدر با بیماری سرطان بجنگیم تا شکست بخوره و بره چون ما قهرمانیم. مثل فوتبالیستا که قهرمانن. شما هم تو هر کشوری که هستین مثل ما که تو ایرانیم با سرطان بجنگین و بگین که باید بره تا حرفتون رو گوش کنه.
بچه‌ها بیاین تا جام‌جهانی ۲۰۱۸ اینقدر با سرطان بجنگیم که شکست بخوره و همه به ما جام قهرمانی بدن.

مواظب خودتون باشین
بچه‌های محک

چه می کنه این تیم فوتبال محک!
بخش بعدی این دیدار پر هیجان، نامه‌ای بود که کودکان قهرمان محک برای عادل فردوسی پور نوشته بودند و از او خواسته بودند تا برنامه ۹۰ را در زمان برنامه‌های کودک پخش کند تا آنها هم بتوانند این برنامه را ببینند و مادرانشان از آنها نخواهند که زودتر بخوابند. در حالی که محمد فرزند ۱۱ ساله محک با هیجان و اشتیاق ماجرای بازی تیم فوتبال محک به کاپیتانی، جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی ایران را برای فردوسی‌پور تعریف می‌کرد، چشم‌های عادل فردوسی پور پر از شوق بود.

متن نامه کودکان محک به فردوسی پور:
سلام عمو عادل
به ما خبر دادن که تو می خوای بیای محک پیش ما و ما از دیشب خیلی خوشحالیم. عمو عادل آفرین تو خیلی مجری خوبی هستی وقتی فوتبال داره ما همش دوست داریم که اگه فوتبالش بازی حساسیه تو گزارش کنی ولی اینو به دوستات نگو چون اونام خوبن ها...
عمو عادل تازه ما خیلی برنامه ۹۰ رو دوست داریم اما عمو مامانای ما همش نمی ذارن ما برنامه ۹۰ ببینیم هی می گن بچه برو بخواب این ۹۰ دیروقته باید بخوابی.
خوب عمو عادل یه ذره برنامه ۹۰ رو مثل برنامه کودک وقتای بهتر پخش کن ما بیشتر ببینیمش
عمو فردوسی پور می شه تو جام جهانی هم همش تو گزارش کنی فوتبالو یا بازی های ایران رو تو گزارش کنی البته عموهای دیگه هم خوبن عیب نداره اگه گزارش کنن
تازه عمو فقط که تو از فوتبالی ها نیومدی قبلنا هم عمو جواد نکونام هم که کاپیتان تیم ملیه با یه عالمه از دوستاش اومد و با ما فوتبال بازی کرد و کاپیتان تیم فوتبال محک شد و ما بردیم خیلی قدرتمند و اگر تو بودی می گفتی "تیم محک چه می کنه."
عمو بازم پیش ما بیا و بهمون بگو چجوری اینهمه چیزای زیاد درباره فوتبالیست ها می دونی

محمد، ناصر، زهرا، مجتبی، پویا، مرضیه، حورا، شایان، ستایش، علیرضا، جواد، فاطمه
بچه های محک

توپ‌های رنگارنگ فوتبال، سوت آغاز جام جهانی ۲۰۱۴
اولین سوت جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ با توپ‌های رنگارنگی که کارلوس دونگا و عادل فردوسی‌پور به کودکان فوتبال دوست محک هدیه دادند، زده شد.
پس از آن کودکان مبتلا به سرطان و فردوسی‌پور و دونگا در یک بازی نمادین به استقبال جام جهانی رفتند و کودکان محک میزبان میهمانی از برزیل بودند که میزبان جهان در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ است. در پایان این بازی جام قهرمانی توسط مهمانان به کودکان همیشه قهرمان محک اهدا شد و کودکان نیز نقاشی فوتبالی خود را به عمو عادل هدیه کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.