پیشکسوتان پرسپولیس برای بهبود وضعیت مالی این باشگاه در آینده پیشنهادهایی را ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید درخشان در نشست امروز پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با مسئولان وزارت ورزش درباره شرایط این باشگاه اظهار کرد: باشگاه پرسپولیس در حال حاضر زیان‌ده است و به نظر من با توجه به اینکه ما در فوتبال کشورمان نه از نظر مارکتینگ نه از نظر حق پخش و نه در سایر موارد حرفه‌ای نیستیم الان به هیچ وجه زمان خصوصی‌سازی این باشگاه نیست.

او ادامه داد: به نظر من وزارت ورزش باید به پرسپولیس یک وام خوب بدهد و زمانی که پرسپولیس سودده شد این وام را هم برمی‌گرداند. البته حتما AFC در سال‌های آینده این قانون را می‌گذارد که همه باشگاه‌ها باید خصوصی شوند و چه بهتر که ما در کشورمان این کار را زودتر آغاز کنیم اما به شیوه‌های دیگر.

همین طور ابراهیم آشتیانی دیگر پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به باشگاه گالاتاسرای ترکیه گفت: دولت ترکیه به چند باشگاه معتبر این کشور کمک کرد و مثلا گالاتاسرای را چهار سال در اختیار تعدادی از افراد گذاشت. در این جا هم ورزشگاه تختی در حال حاضر چندان سوددهی ندارد و وزارت ورزش می‌تواند با واگذار کردن موقتی این ورزشگاه به پرسپولیس، آن را سودده کند و خودش هم روی این کار نظارت داشته باشد.

امیررضا خادم در واکنش به این صحبت‌ها، گفت: خود من ۸ سال پیش که نماینده مجلس بودم چنین پیشنهادی برای بهبود وضعیت مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دولت دادم و انتظار داشتیم که این پیشنهاد عملی شود اما این گونه نشد. من هم در آن زمان از باشگاه‌های ترکیه‌ای مثال زدم اما این کار زمان‌بر است. در حال حاضر دولت مشغله‌های فراوانی دارد و تا بخواهد این موضوع اثبات شود که باشگاه‌ها به چنین وامی نیاز دارند، زمان زیادی صرف می‌شود و مشخص نیست که این کار تا چه زمانی طول بکشد. در آن زمان شاید دیگر پرسپولیسی نماند که بخواهند به آن پول بدهند یا ندهند. مطمئن باشید وزارتخانه تمام تلاشش را برای بهبود شرایط می‌کند.

او ادامه داد: درباره پیشنهاد آقای آشتیانی هم باید بگویم حرف شما درست است اما همین فردا که به ما استادیوم نمی‌دهند. آقای پروین می‌گوید بازیکنان ما فردا پول می‌خواهند و ما باید هرچه سریع‌تر منابع مالی فراهم کنیم. ضمن اینکه اگر حیثیت پروین زیر سوال برود حیثیت دایی و به تبع آن حیثیت من و آقای گودرزی هم زیر سوال می‌رود.

خادم در پایان گفت: همین الان نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان حکم قطعی دادگاه داریم که ورزشگاه‌های کشور را تخریب کنیم. همین ورزشگاه آزادی معارض دارد. مثل اینکه از همان چند سال پیش که مجموعه آزادی ایجاد شده، یک فرد ادعای مالکیت داشته و حکم قطعی هم برای آن صادر شده است. همچنین استادیوم نقش جهان الان ۱۰ سال است که همین گونه مانده است. دولت پول ندارد و ۳ هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام ورزشی هم وجود دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.