معاون وزیر ورزش و جوانان به هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وعده‌ داد وضعیت مالی دو باشگاه به‌ گونه‌ای سامان یابد که آنها از تماشای بازی لذت ببرند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیررضا خادم بعداز جلسه هم‌اندیشی با پیشکسوتان پرسپولیس در جمع خبرنگاران درباره نتیجه این جلسه اظهار کرد: امروز تصمیم گرفتیم یکی از پیشکسوتان در هیات مدیره باشگاه انتخاب شود. قرار است آن‌ها این عضو جدید را از بین خودشان معرفی کنند. در غیر این صورت ما خودمان یک نفر را انتخاب خواهیم کرد. امیدوارم دوستان ظرف امروز و فردا گزینه خود را به ما معرفی کنند. همچنین تیم بازرسی در باشگاه استقلال مستقر شده و امیدواریم آن‌ها نیز سال آینده عضو خود را به ما اعلام کنند.
وی ادامه داد: پیشکسوتان نگرانی داشتند که ما نیز شاهد آن بودیم معتقدم این نگرانی به حق بود چون آن‌ها عمری در پای ماندگاری این باشگاه صرف کردند و امروز نگرانش هستند. در جلسه امروز با پیشکسوتان اظهارنظرهای خوبی شد و ما هم مشکلات‌مان را درباره موانع قانونی و عملکرد گذشته باشگاه به دوستان گفتیم و نظرات را هم شنیدیم.
وی افزود:‌ دوستان عرایض من را قبول داشتند و متوجه شدند که برای رفع مشکلات چه تلاش‌هایی انجام شده است. ما امیدواریم بتوانیم اسپانسر مناسبی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پیدا کنیم تا فشار روی بازیکنان کاهش پیدا کند. پولی که وزارت ورزش در سال ۹۲ به هیات‌های استانی داد بیش از ۲۰۰ هزار تومان نبود. بنابراین ما نمی‌توانیم به این دو باشگاه کمک کنیم. اما بر اساس قانون بنا داریم دو باشگاه از لحاظ مالی هیچ مشکلی نداشته باشند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اولویت وزارتخانه برای واگذاری دو باشگاه، پیشکسوتان آنها است مطرح کرد: این بحث هم نیاز بستگی به شرایط مالی پیشکسوتان دارد. از همین رو کارگروهی از بین خودشان تشکیل شده تا ببیند می‌توانند از لحاظ مالی جلو بیایند یا نه. به هر حال درست است که آنها برای باشگاه‌شان تلاش کرده‌اند اما مردم هم باید بدون دغدغه از بازی تیم‌شان لذت ببرند. گروهی که برای خرید باشگاه جمع می‌شوند باید مطمئن شوند که می توانند هزینه‌ها را تامین کنند. ما پیشکسوتان را اولویت قرار می‌دهیم و حتی به آنها کمک هم می‌کنیم اما آنها هم باید حداقلی برای منابع مالی داشته باشند. اگر هم از لحاظ قانونی به بن بستی رسیدند ما به عنوان وزارت ورزش سعی می‌کنیم آن را حذف کنیم.
خادم همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا زمانی برای مشخص کردن تکلیف دو باشگاه سرخابی تعیین می‌کند، گفت: بگذارید سوالتان را این گونه مطرح کنم که باید پرسید برای تعیین تکلیف مدیریت تیم‌ها برای آینده چه زمانی تعیین شده است؟ پاسخ این سوال نیم سال دوم ۱۳۹۳ است. ابتدا باید وضعیت دارایی و بدهی‌های باشگاه را مشخص کنیم. تنها راهکار ما مزایده نیست؛ گزینه‌هایی مثل فرابورس، سهام، اجاره و ... را داریم که همه آنها بر اساس اصل ۴۴ است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌خواهیم کاری کنیم هواداران دیگر نگران هزینه باشگاه نباشند و از دیدن بازی لذت ببرند. این وظیفه بر گردن ماست و باید آن را انجام دهیم. پیش از این در بودجه ۹۲ مجاز بودیم این کار را انجام دهیم اما در سال ۹۳ مکلف به انجام آن هستیم. این طرح برای ما در هیات دولت مطرح شده و برنامه‌هایش نیز طراحی شده است.
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.