با اینکه مسئولان فوتبال تاکید می‌کنند زیرساخت‌های حرفه‌ای شدن حضور تماشاگران در ورزشگاه ها فراهم شده است، اما مرگ یک پسر بچه نشان داد ادعای آنها درست نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که یکی از اصلی ترین فلسفه‌های فوتبال ایجاد شادی و نشاط نزد مردم و به ویژه هوادارانش است، در این روزها فوتبال در ایران به معضلی تبدیل شده که نه تنها باعث شادی و نشاط نمی‌شود، بلکه از میان علاقمندانش قربانی می‌گیرد و موجب تاثر و تالم می‌گردد.

خبر تلخ و دردناک درگذشت پسر بچه‌ای ۸ ساله بر اثر برق گرفتگی در ورزشگاه آزادی، بعد از درگذشت دختر ۲۹ ساله، بار دیگر جامعه ورزش ایران را متاثر کرد.

فدراسیونی که سابق بر این بر ۵ ستاره بودنش افتخار می‌کرد، حالا قادر به مدیریت معضلات پیش رو نیست تا آوازه این فوتبال و این فدراسیون به جای حضور تیم‌های مختلفش در جام‌های جهانی، به واسطه اتفاقات ناگوار آن در جهان بپیچد.

فوتبالی که در گذشته‌ها هم قربانیانی از بین علاقمندانش گرفته بود، و قرار بود با تمهیدات فدراسیون زمینه آن اتفاقات از بین برود، امروز به دلیل سمبل کاری و رفع تکلیف جان پسر بچه ۸ ساله را گرفت.

فصل نوزدهم لیگ برتر با یک ماه تاخیر آغاز شد تا زیرساخت‌های لازم در ورزشگاه‌های میزبان این مسابقات برای پذیرایی با استانداردهای جهانی از تماشاگرانش آماده شود. اما برق گرفتگی یک پسر بچه ۸ ساله نشان می‌دهد در این مدت در ورزشگاه‌ها تنها سمبل کاری صورت گرفته و پیمانکاران (شاید به دلیل نبود نظارت‌های لازم) تنها دکوری از زیرساخت را تحویل فدراسیون داده‌اند.

گزارش‌های میدانی در خصوص ورزشگاه آزادی نشان می‌دهد بسیاری از گیت‌های نصب شده کارایی نداشته و عملا کار نمی‌کنند. هنوز اتفاق خاصی در نحوه ورود هواداران صورت نگرفته و تفاوت چشمگیری نسبت به فصل‌های گذشته دیده نمی‌شود و همچنان ساز و کار مناسب برای کنترل تماشاگر وجود ندارد. بحث ایمنی این ورزشگاه هم که عملا با این اتفاق به چالش کشیده شد.

مشخص نیست با این وضعیت روز ۳۱ شهریور که ورزشگاه آزادی میزبان دربی است و این ورزشگاه باید از ده‌ها هزار هوادار مشتاق و متعصب میزبانی کند، احتمال رویداد چه اتفاقاتی وجود دارد.

در فوتبال حادثه خیز ما پیش از این نیز اتفاقاتی از جمله مرگ ۷ هوادار در جریان یک بازی ملی و بر اثر ازدحام هوادار هنگام خروج از ورزشگاه، نابینایی یک سرباز و یک هوادار در جریان مسابقات لیگ برتر و جام حذفی بودیم و این فوتبال کماکان به دلیل ناکارآمدی و بی تدبیری برخی از مسئولانش قربانی می‌گیرد.

شاید اگر فدراسیون نشین‌ها نیمی از انرژی که برای دور زدن قانون در جهت حفظ بازنشسته‌ها در سازمان لیگ و برخی از جاهای دیگر این فدراسیون را صرف تهیه زیرساختهای مناسب و از بین بردن معضلات فوتبال می کردند، امروز شاهد بسیاری از این مشکلات و معضلات نبودیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )