رئیس یوفا می‌گوید از اینکه اتحادیه فوتبال اروپا با وضعیت کنونی فیفا ابراز نارضایتی و اعتراض خود را نسبت به آن اعلام کرده خوشحال است و اینکه تغییر و تحولی اساسی در فدراسیون جهانی فوتبال صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میشل پلاتینی پس از پیروزی سپ بلاتر در انتخابات ریاست فیفا، تأکید کرد اگر فیفا می‌خواهد اعتبار خود را دوباره احیا کند، باید تغییراتی در سیستم مدیریتی خود صورت دهد.

بلاتر ۷۹ ساله جمعه شب برخلاف میل پلاتینی و اتحادیه فوتبال اروپا برای پنجمین دوره متوالی عهده‌دار ریاست فیفا شد و تا سال ۲۰۱۹ رئیس فدراسیون جهانی فوتبال باقی ماند. این اتفاق درست دو روز پس از دستگیری چند تن از مقامات ارشد فیفا در سوئیس به اتهام فساد اداری صورت گرفت، اتفاقی که فصلی جدید را در پرونده چند ساله فساد در فیفا رقم زد.

پلاتینی اظهار داشت: من به اینکه یوفا از انجام حرکتی برای تغییر در فیفا دفاع و حمایت کرد، خوشحالم و احساس غرور می‌کنم. به نظر من اگر این سازمان می‌خواهد اعتبارش را احیا کند، تغییر در آن حیاتی است.

رئیس یوفا سپس به تصمیم شاهزاده علی بن آل حسین، تنها رقیب انتخاباتی بلاتر که در دور دوم انتخابات انصراف داد، اشاره کرد و ادامه داد: من به دوستم شاهزاده علی به خاطر تصمیم تحسین‌برانگیزش تبریک می‌گویم و این فرصت را برای تشکر از همه اتحادیه‌هایی که حامی او بودند مغتنم می‌شمارم.

انتخاب مجدد بلاتر به عنوان رئیس فیفا در شرایطی است که برخی از رسانه‌ها از تصمیم یوفا برای محدودتر کردن همکاری خود با فدراسیون جهانی در رقابت‌های بین‌المللی به نشانه اعتراض به وجود فساد اداری گسترده در این سازمان خبر داده‌اند. در همین حال گفته می‌شود که تعدادی از اسپانسرهای فیفا، به نشانه اعتراض تهدید به قطع همکاری خود با نهاد حاکم بر دنیای فوتبال کرده‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.