مدیرعامل سابق باشگاه پاس همدان و طراح اصلی انتقال آخرین قهرمان ایران در آسیا به پایتخت تاریخ و تمدن ایران درخصوص اتفاقات سال ۸۶ و واگذاری امتیاز پاس به همدان حرف‌های تازه‌ای بر زبان آورد.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، "کاظم اولیایی" با اشاره به بازی حساس این هفته پاس همدان برابر فولاد یزد و احتمال صعود این تیم به لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار کرد: به اعتقاد من برای پاس همه چیز را نباید به هفته آخر و امسال وصل کرد. این تیم به برنامه‌ریزی چند ساله نیاز دارد.

وی تاکید کرد: همان‌طور که همه می‌دانند پاس تیم ریشه‌دار و بزرگی در ایران است. زمان انتقال، نیروی انتظامی بر حسب وظیفه ذاتی خود اجازه‌ای برای تیمداری در فوتبال و هزینه در این رشته ورزشی نداشت. سردار احمدی‌مقدم که از مدیران شجاع مملکت به شمار می‌رود همان روزها رسما اعلام کرد اعتباری که برای من مهم خواهد بود نظم و امنیت کشور است نه تیمدرای در فوتبال.

اولیایی ادامه داد: او مرد شجاعی است که حاضر نشد پول نظم و امنیت کشور را در فوتبال هزینه کند. بر همین اساس بود که باشگاه پاس آزاد شد. بد نیست مردم بدانند که پاس آن زمان در ۳۸ رشته ورزشی فعالیت می‌کرد. وقتی احمدی‌مقدم بنا به خواسته ستاد کل نیروهای مسلح حاضر به تیمداری نشد این ۳۸ رشته ورزشی از جمله والیبال، کشتی و تکواندو منحل شدند و تنها فوتبال ماند. نکته‌ای که مهم است و خیلی‌ها به آن توجه ندارند اینکه ما و همدان جور بقای این تیم را کشیدیم.

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان کرد: باشگاه پاس در تهران از ظرفیت مالی خوبی بهره می‌برد اما در همدان از ظرفیت مالی استانی استفاده کرد و در نتیجه نزول آن طبیعی بود. البته شاید اگر مدیربت بهتری می‌شد از این بحران عبور می‌کردیم.

اولیایی درخصوص وضعیت پاس در لیگ یک بیان کرد: من نگران بالا آمدن پاس در این فصل یا سال بعد نیستم. توصیه من این است که مدیران باشگاه با برنامه ریزی سه ساله امور را پیش ببرند. نباید مدیریت دستخوش تغییر شود تا دوباره کادر جدید همه چیز را از نو شروع کند و عدم ثبات در مدیریت همه امور را از روال خارج کند. پاس امسال نتیجه نگیرد مصیبت رخ نداده و من آینده روشنی برای این تیم ترسیم می‎کنم.

وی درخصوص کمک فکری خود به پاس همدان اعلام کرد: دیگر به هیچ وجه در کار اجرایی وارد نمی‌شوم اما مشورت فکری داده و تجرییات خود را در اختیار مدیران قرار می‌دهم. تاکید می‌کنم امکان حضور من در مدیریت اجرایی فوتبال چه در پاس، چه در استقلال و چه در باشگاه‌های دیگر وجود ندارد.

انتقاد اولیایی از مدیران استانی همدان!

اولیایی در ادامه از عدم حضور مسئولان استانی در مراسم گرامیداشت مرحوم "اصغر بلورچی" از پیشکسوتان مطرح فوتبال همدان انتقاد کرد.

وی گفت: مراسم باشکوهی به همت باشگاه پاس برای این پیشکوست فوتبال استان برگزار و یاد یک مدیر و مرشد استان گرامی داشته شد. در این مراسم حتی همدانی‌های مقیم کشور کانادا نیز حضور داشتند اما مسئولان استانی که گویا بیشتر آن‌ها غیربومی هستند هیچ شناختی از همدانی‌های اصیل ندارند و این هم خود شیوه جالبی است که در استان ادعای مدیریت کنند اما در مراسم یک بزرگ از دست رفته حاضر نشوند!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.